عاشورایی شویم
 
 

برج بابل بنایی بود که با توجه به آیات قرآن توسط فرعون دستور ساخت آن و هدف آن رسیدن به آسمان و کشتن خدای متعال بود که خداود با فرستادن رعد و برقی این برج را نابود کرد

در فرآن نیز به ساخت این برج اشاره شده است:

وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُم مِّنْ إِلَهٍ غَيْرِي فَأَوْقِدْ لِي يَا هَامَانُ عَلَى الطِّينِ فَاجْعَل لِّي صَرْحًا لَّعَلِّي أَطَّلِعُ إِلَى إِلَهِ مُوسَى وَإِنِّي لَأَظُنُّهُ مِنَ الْكَاذِبِينَ ۳۸ قصص

و فرعون (با بزرگان قوم خود چنین) گفت: ای مهتران، من هیچ کس را غیر خودم خدای شما نمی‌دانم، (و با وزیرش گفتSmile ای هامان خشتی در آتش پخته و از آن برای من قصری بلند پایه بنا کن تا من بر خدای موسی مطلع شوم هر چند او را (در دعوی رسالت) از دروغگویان می‌پندارم."

36وَ قالَ فِرْعَوْنُ یا هامانُ ابْنِ لِی صَرْحاً لَعَلِّی أَبْلُغُ الْأَسْبابَ
37أَسْبابَ السَّماواتِ فَأَطَّلِعَ إِلى إِلهِ مُوسى وَ إِنِّی لَأَظُنُّهُ کاذِباً وَ کَذلِکَ زُیِّنَ لِفِرْعَوْنَ سُوءُ عَمَلِهِ وَ صُدَّ عَنِ السَّبِیلِ وَ ما کَیْدُ فِرْعَوْنَ إِلاّ فِی تَباب
سوره مومن

36 ـ فرعون گفت: «اى هامان! براى من بناى مرتفعى بساز، شاید به وسائلى دست یابم.
37 ـ وسائل (صعود به) آسمان ها تا از خداى موسى آگاه شوم; هر چند گمان مى کنم او دروغگو باشد»! این چنین اعمال بد فرعون در نظرش آراسته جلوه کرد، و از راه حق باز داشته شد; و توطئه فرعون (و همفکران او) جز به نابودى نمى انجامد!

گفته می شود که نمرود هنگامی که قصد کشتن خدا را داشت بر روی این برج رفته و با استفاده از پرندگان پرواز و تیر هایی به سمت خدا پرتاب کرده است.

در ارتباط با این برج افسانه هایی زیادی گفته شده است و بی شک اکثر این افسانه ها تنها داستان هایی پوچ و خال است و واقعیت ندارد



[تصویر: stghytyh.gif]

در تصویر بالا برج بابل به همراه پارلمان اروپا را مشاهده می کنید که شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند این تصویر نقشه شیطانی اروپا و صهیونیسم را برای تسلط بر جهان مشخص می کند که در پروتکل های یهود نیز به این موضوع اشاره شده است.

هنگامی كه پادشاه قوم اسراييل، تاج شاهنشاهى‏ای را كه اروپا به وی تقديم مى‏كند، برسرمقدسش مى‏گذارد، به سمت پدر مردم دنيا منصوب مى‏گردد "بخشی از پروتکل شماره ۱۵ یهود"

نکته جالب در ساخت پارلمان اروپا این است که ساختمان طوری ساخته شده است که ظاهرا نیم ساخته است مانند برج بابل و زمانی تکمیل می شود که حکومت یهود به قدرت برسد .

حالا با چیز عجیب تری شما را آشنا می کنم برج شگفتی جهان در بازی انلاین تراوین

[تصویر: tra.jpg]

چه شباهتی بین برج بابل و شگفتی جهان در این بازی وجود داره.

نکته جالب در این مورد اینکه برای تجهیز بهتر سرباز ها باید پول پرداخت کنیم و طلا بخریم(طلای مجازی) در واقع ما پول می دهیم که هیچی نخریم و معلوم نیست که این همه پول صرف چه چیز هایی میشه

متاسفانه افرادی که این بازی رو انجام می دن از قشر جوان هستند و اکثر این افراد روزانه حدود ۸ ساعت بازی می کنند و در سن جوانی به جای شناخت دشمن در جای دشمن قرار می گیرن و ساختمان دشمن رو می سازند


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, :: 3:7 :: توسط : تورج قیداری

آمریکا بازی‌های ویدئویی را برای تحریف تاریخ و حقایق به نفع خود تولید می‌کند
یک شرکت آمریکایی وابسته به پنتاگون داستان دستگیری و قتل قذافی را در قالب یک بازی رایانه‌ای با عنوان "سقوط سرت" عرضه کرد. این شرکت در گذشته نیز اقدام به تولید بازی دستگیری «بن لادن» کرده بود. اما آیا هدف اصلی سازندگان این بازی‌ها پوشش تمامی داستان است یا تنها به فکر در دست گرفتن بازارهای جهانی و یا تحرف واقعیت هستند؟



[تصویر: 13900808115830_PhotoA.jpg]

«ریچل وگنر» استادیار دانشگاه «ایثاکا» در رشته دین و فلسفه در مقاله ای می‌نویسد: «پنجشنبه گذشته و درهمان روزی که اخبار دستگیری و کشته شدن «معمر قذافی» – دیکتاتور لیبی – به اطلاع دنیا رسید، "کوتاکو" نوشت که بازی‌های رایانه ای شرکت "کوما گیمز" داستان مرگ این دیکتاتور را در قالب یک بازی رایانه ای به جهان عرضه کرد. شایان ذکر است که این شرکت، داستان دستگیری و مرگ "اسامه بن لادن" را نیز در قالب بازی رایانه ای عرضه کرد.

* برای ساخت بازی مرگ «قذافی» باید کمیت‌های زیادی را تغییر داد

«الکساندر گالووی»، نظریه پرداز حوزه رسانه، می‌گوید: «موقعیت‌ها و وضعیت‌هایی که در بازی‌های رایانه ای ارائه می‌شوند، بیانگر فرآیندها و رویدادهای جامعه در ابعاد کوچک‌تری هستند؛ فرآیندهایی که عظیم، ناشناخته، خطرناک و در برخی موارد دردناک هستند.» اگر ادعای «گالووی» درست باشد، می‌توان اینگونه استدلال کرد که اقدام سریع و ناگهانی شرکت «کوما گیمز» برای ساخت بازی رایانه ای دستگیری «قذافی» را باید بیش از یک بازاریابی ساده دانست. البته یکی از اهداف این کار فعالیت تجاری نیز است. هدف از تبدیل وقایعی نظیر مرگ «قذافی» و «بن لادن» به بازی‌های رایانه ای، فرآیندی است که تحت عنوان طبقه بندی الگوریتمی شناخته شده است؛ اقدامی فرهنگی برای ساده سازی مسائل اجتماعی و تاریخی در قالب و الگویی که ملموس و قابل فهم باشد. برای دستیابی به این هدف باید مفاد و مفاهیم تاریخی و کمیت‌های آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کنند و با اعمال قوانینی قابل پیش بینی، ایجاد «آدم بدهای» قابل شکست و برگزاری جشن‌هایی امیدوارکننده به خاطر دستیابی به یک «پیروزی حماسی»، وقایع اتفاق افتاده را به یک بازی رایانه ای تبدیل کرد.

* این بازی واقعیت‌ها را تحریف می‌کند

مردم آمریکا اغلب احساس می‌کنند که نیازی به دانستن واقعه های اجتماعی و تاریخی کشورهای دیگر ندارند؛ وقایعی که لحظاتی حیاتی و مهم را در تاریخ یک کشور رقم می‌زنند. چند نفر از افرادی که بازی «ماموریت برای دستگیری قذافی» شرکت «کوما گیمز» را بازی خواهند کرد، داستان کامل این ماجرا را می‌دانند و اطلاعات آنها فراتر از سناریویی است که این بازی رایانه ای به آنها نشان می‌دهد؟ این احتمال وجود دارد که این بازی، بنا به حساسیت‌های موجود، و با توجه به اینکه سازندگان این بازی از دیدگاه خود اقدام به تولید و طراحی آن کرده‌اند – و شاید آن را دست‌خوش تحریف و تغییر کرده باشد – از جنبش‌ها، شورش‌ها و اقدامات چندجانبه و پیچیده ای که مردم لیبی انجام داده‌اند تا به نقطه کنونی برسند، ناآگاه و بی اطلاع باشند.

* تصویر بدست آمده از دستگیری دیکتاتور لیبی بسیار تکان دهنده بود

ممکن است برخی از کاربران، فیلم دستگیری «معمر قذافی» – که این روزها در گوشی‌های تلفن همراه دست به دست می‌چرخد – را دیده باشند و همانگونه که از این فیلم انتظار می‌رود، صحنه‌هایی خشن از ضربات سنگینی که به دیکتاتور لیبی وارد می‌شود از نمایی نزدیک فیلم برداری شده است. این فیلم، لحظات آخر زندگی دیکتاتور را همراه با تصویری گذرا از چهره خون آلود وی را نمایش می‌دهد؛ فریادهای «الله اکبر» نیز در زمینه این تصاویر شنیده می‌شود. این کلیپ، تصاویری کوتاه و اجمالی از صورت مجروح و خرد شده دیکتاتور را نشان می‌دهد که خود را تسلیم نیروهای انقلابی می‌بیند.

* به راحتی می‌توان این تصاویر را با سناریوی یک بازی اشتباه گرفت

درحالی‌که این فیلم خود گویای حقیقت خونین ناامیدی و خشم مردم است – مردمی که مدت‌هاست احساس عجز و ناتوانی را تجربه کرده‌اند – از دیدگاه سازندگان و طراحان بازی، این یک سناریوی کاملا آشنا و قدیمی است. به راحتی می‌توان این تصاویر را با صحنه‌هایی از یک بازی رایانه ای بسیار عالی اشتباه گرفت؛ جایی که «رئیس بزرگ» در نهایت با شلیک قهرمانان پیروزی طلب از پای درمی آید. بازی بسیار خوبی از آب درآمد. مردم لیبی به مرحله بعد می‌روند.

* این بازی این پیام را منتقل می کند که بدون کمک و یاری کشور آمریکا، هیچ جنبش انقلابی در جهان اتفاق نخواهد افتاد

کاربران در امتداد بازی و برای شکست دادن دیجیتالی «قذافی» با این موضوع روبرو می‌شوند که بدون کمک و یاری کشور آمریکا، هیچ جنبش انقلابی در جهان اتفاق نخواهد افتاد.

* از دیدگاه آمریکا، همه کشورها یا دوست هستند یا دشمن


نگارنده این مطلب اعتراف می‌کند که هیچگونه تخصصی در حوزه تاریخ کشور لیبی یا سیاست ندارد، اما می‌داند هر گونه تغییری در صحنه دستگیری دیکتاتور لیبی توسط شرکت بازی‌های رایانه ای «کوما گیمز»، سطحی نگر و ساده خواهد بود و حداقل تاثیر آن بر روی کاربر، ایجاد دوگانگی در خصوص وقایع جهان است؛ بدین ترتیب، این دسته بندی مزدورانه که همه چیز و همه کس یا «دوست» کشور آمریکا هستند و یا «دشمن» آن، فراگیر خواهد شد. بسیاری از بازی‌های رایانه ای جنگی و خشونت آمیز موجود در بازار، در حال ترویج این طرز فکر و این دیدگاه هستند؛ البته ناگفته نماند که بسیاری از رسانه های خبری برای تاثیرگذارتر بودن تفسیر خبری خود از این خط فکری و سیاست کلی بهره می‌گیرند. وقایع زندگی به بازی‌های رایانه ای تبدیل می‌شوند و همین بازی‌ها، واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند. جای تعجب نیست که مردم برای تمیز قائل شدن بین این دو، همواره کار سختی را داشته‌اند.

* هیجان شکست دادن یک دیکتاتور در بازی، تجربه ای که می‌تواند مسحور کننده باشد

در واقع، بسیاری از مردم از این بازی‌ها برای سرگرمی استفاده می‌کنند. ورود موقت به دنیا و فضایی که قوانین آن قابل پیش بینی است، موفقیت شخصیت‌ها قابل اندازه گیری است، شناسایی آدم‌های خوب و بد کار بسیار ساده ای است، دشمنان شکست خورده به خاکستر یا دود تبدیل می‌شوند و یا جسد آنها در قلمروی تسخیر شده دیجیتال باقی می‌ماند و امتیازات حاصل از کشتن او یا منابع بجای مانده پس از مرگش، باعث خواهد شد تا وی را به طور کامل فراموش کنیم، بسیار لذت بخش و تسکین دهنده است. همه کاربران بازی‌های رایانه ای با هیجان سرمست کننده شکست دادن دشمن آشنا هستند و دانستن این موضوع که وی – حتی برای لحظه ای کوتاه – بهترین است، او را ذوق زده می‌کند. اما زندگی واقعی بسیار پیچیده تر از این دنیای مجازی است. بازی‌های رایانه ای که طراحی آنها مانند بازی بازگو کردن مرگ «قذافی» است، بسیار خطرناک هستند؛ ترویج دیدگاه های سطحی نگرانه، دوگانه و نابود کننده در سطح جهانی می‌تواند خطرناک باشد، نه تبلیغ دیدگاه های سیاسی فرد یا یک گروه خاص. باید بدانیم که برخی رویدادها و وقایع، بازی نیستند.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, :: 3:0 :: توسط : تورج قیداری

یکی از منتقدان مجله گیم‌سنترال با بیان دیدگاه‌های خود درباره بازی‌های جنگی و تیراندازی امسال، ایجاد سربازهای مجازی در بازی‌ها را مورد انتقاد قرار داد.



[تصویر: 13900825112522_PhotoA.jpg]

روزنامه مترو به نقل از یک منتقد بازی‌های ویدئویی می‌نویسد: طبق اظهارات این منتقد، اعتراض او نه بر سر طرح بازی‌ها، بلکه بر سر اصول اخلاقی یا در حقیقت بر سر عدم رعایت اصول اخلاقی است.

وی می‌افزاید: زمانی را به خاطر می‌آورم که "کال‌ آو دیوتی" را در منزل یکی از دوستانم بازی کردم که به نظرم اصلاً هیجان‌انگیز نبود و بازی‌های تخیلی نظیر هالو (Halo) را ترجیح می‌دادم. آنچه اصلاً درباره کال‌ آو دیوتی دوست نداشتم عدم وجود تخیل در آن بود. تصور می‌کنم بازی‌های ویدئویی باید سرشار از تخیلات خالص باشند. اما کم‌کم مسائل دیگری درباره بازی‌ها باعث نگرانی من شدند.

وی اظهار می‌دارد:‌ پس از کسب موفقیت‌هایی از سوی تیراندازان نظامی هم‌عصر، تولید بازی‌های ویدئویی جنگ محور رو به افزایش گذاشت: بازی‌هایی درباره تیراندازان ماهر و امثال آنها.

در آن هنگام بود که متوجه شدم آنچه تا این حد باعث ناراحتی‌ام می‌شود این است که این بازی‌ها موافق جنگ هستند. آنها با تجلیل از جنگ در این بازی‌ها، موافقت خود را ابراز می‌کنند و مردم را به شرکت در جنگ حقیقی تشویق می‌کنند.

وی می‌افزاید که نباید او را با یک صلح‌طلب تمام و کمال اشتباه گرفت، بلکه معتقد است جنگ در برخی موارد امری گریزناپذیر است. شیطان همیشه و در همه‌جا حضور دارد، حتی وقتی شرایط عادلانه باشد. در هر جنگی انسان‌های بیگناه همیشه رنج می‌کشند و می‌میرند.

شما می‌گویید این‌ها فقط بازی هستند. هالو هم درباره جنگ است. اما ویژگی‌های علمی-تخیلی این بازی آن را از دیگر بازی‌ها مستثنی می‌کند. اگرچه در دنیای واقعی شرایط جنگ به همراه کشتار جمعی کم‌نظیر بوده اما بی‌نظیر نبوده است. فیلم‌های بسیاری نیز درباره جنگ تولید شده‌اند. اما واقعاً چه تعداد از آنها موافق جنگ هستند؟ آنچه برای من روشن است این است که این بازی‌ها موافق جنگند. به خاطر داشته باشید، این جمله طناب حفظ تعادل کال‌ آو دیوتی:بلک‌ آپس (Call Of Duty: Black Ops)است: «در درون همه ما سربازی وجود دارد.» این واقعاً شرم‌آور است. این جمله مردم را ـ‌همچنین فراموش نکنیم که چه تعداد از طرفداران کال‌ آو دیوتی از اقلیت‌ها هستند به پیوستن به ارتش تشویق می‌کند. البته میدان جنگ می‌تواند محل رخداد شجاعت‌های بسیاری باشد اما معمولاً کار اصلی یک سرباز این است که دشمنان کشورش را از میان بردارد، آن هم با استفاده از صلاح‌های کشنده.

هر ساله میلیون‌ها نفر در جنگ‌ها کشته می‌شوند. در چنین شرایطی تولید هرگونه محصولی که به نظر برسد در پی آن است که جنگ را رویدادی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده جلوه دهد، امری خلاف اخلاق است. او تصریح می‌کند: از نقدهایی که درباره این بازی‌ها خوانده‌ام برمی‌آید که سیاست‌های ناخوشایندی در پس پرده نهفته است؛ و می‌توانم با اطمینان بگویم که حتی آثاری از احساسات ضد جنگ در آن‌ها مشاهده نمی‌شود؛ و از آنجایی که این بازی‌ها دنیای واقعی هم‌عصر خود را ترسیم می‌کنند، باید همان قدر ضدجنگ باشند که "نجات سرباز رایان" (‌Saving Private Ryan)یا اّل‌کوایت‌آن‌دوسترن‌فرانت (All Quiet on the Western Front) ضد جنگ بوده‌اند. اما در حال حاضر چنین نیست. وجود این بازی‌ها اهانت به نوع بشر است.
وی می‌افزاید که هرگز این بازی‌ها را خریداری نکرده است و در آینده نیز هرگز این کار را نمی‌کند. حتی آنها را در خانه خود بازی نکرده است و به فرزندان خود نیز چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, :: 2:59 :: توسط : تورج قیداری

در آخرین سری از بازی‌های «شاهزاده ایران» شیاطین و اجنه نه تنها به زبان فارسی تکلم می‌کنند بلکه نام برخی از آنها القاب حضرت فاطمه (س) است.

متأسفانه برخی سایت‌های بازی به جای داشتن دید انتقادی نسبت به این بازی تنها به تعریف و تمجید آن پرداخته و حتی برخی از آنها افزوده شدن زبان فارسی، آن هم در حد چند کلمه و جمله و از زبان دشمنان و شیاطین، را به فال نیک گرفته و آن را نشانه عملکرد بهتر شرکت مذکور در ساخت بازی دانسته‌اند.

به هر حال، مسئله دیگر این است که در دو نسخه فوق، که به شرح آنها پرداخته شد، دو جن وجود دارند که نام هر یک از آنها یکی از القاب بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) است، یعنی راضیه و زهرا. آیا انتخاب چنین اسامی‌ای برای این شخصیت‌ها تصادفی است؟
 
در آخرین سری از بازی‌های «شاهزاده ایران» شیاطین و اجنه نه تنها به زبان فارسی تکلم می‌کنند بلکه نام برخی از آنها القاب حضرت فاطمه (س) است.

 سری بازی‌های «شاهزاده ایران» نام یک سری بازی نام‌آشنایی است که اکثر جوانان حداقل با نام آن آشنا می‌باشند. به دلیل برخی تحریف‌های تاریخی و توهین‌های مذهبی که در این سری بازی‌ها، به ویژه در آخرین نسخه آن، در مورد ایرانیان و عقاید آنها رخ داده است، لازم دانسته شد تا به شرح و توضیح آن پرداخته شود.

«شاهزاده ایران: شن‌های فراموش‌شده» (Prince of Persia: The Forgotten Sands) یک بازی اکشن‌ماجرایی سوم شخص ساخت شرکت یوبی‌سافت مونترآل (Ubisoft Montreal) و یوبی‌سافت کیوبک (Ubisoft Quebec) کانادا است که در ماه می 2010 (اردیبهشت 89) برای کنسول‌های PlayStation 3, Xbox 360, Wii, Microsoft Windows, Nintendo DS و PlayStation Portable به بازار عرضه شد.

 

 

این بازی در کنار اکران عمومی فیلم سینمایی «شاهزاده ایران: شن‌های زمان»، منتشر شد. در واقع، از روی این سری بازی فیلمی هم ساخته شده است که هم‌زمان با قسمت جدید بازی به اکران درآمد و فروش بالایی به دست آورد. این استقبال از فیلم باعث شد یوبی‌سافت اقدام به تاسیس استودیوی فیلم‌سازی کند تا بازی‌هایش را در آینده خودش به فیلم تبدیل کند.
«شن‌های فراموش‌شده» دارای چهار داستان متفاوت است که بازی‌نامه اصلی آن برای کنسول‌های PlayStation 3, Xbox 360 و Microsoft Windows در نظر گرفته شده و هر یک از کنسول‌های Wii، PlayStation Portable، و Nintendo DS دارای داستان خاص خود هستند که موجب فهم بهتر داستان اصلی و رمز و رازهای آن می‌شود.

به دلیل اهمیت بازی‌نامه اصلی و نیز بازی‌نامه کنسول Wii، شرح مختصر آنها در زیر آورده می‌شود.

 

بازی‌نامه اصلی

ماجرای این بازی بین نسخه «شن‌های زمان» و «در قلمرو جنگجویان» اتفاق می‌افتد، یعنی پس از وقایع شهر آزاد. پدر شاهزاده، شارامان که پادشاه ایران بوده و مقر حکومتش در شهر بابل است، او را به شهر برادر بزرگش، مالک، می‌فرستد تا طریقه حکمرانی را از وی یاد بگیرد. اما هنگامی شاهزاده به شهر می‌رسد که دشمنان مالک برای بدست آوردن گنج‌های پنهان شهر به آنجا حمله کرده‌اند. سرانجام، شاهزاده برادرش را پیدا کرده و با هم به غار سلیمان می‌روند. مالک می‌گوید که اگر ارتش سلیمان را آزاد کند می‌تواند دشمنانش را شکست دهد.
شاهزاده سعی می‌کند جلوی او را بگیرد اما مالک این کار را می‌کند. با آزاد شدن آن ارتش، هر کسی که در شهر بود به مجسمه شنی تبدیل می‌شود و فقط شاهزاده و مالک که نوعی مدال داشتند جان سالم به در می‌برند و از هم جدا می‌شوند. شاهزاده در محل مرموزی جنی به نام راضیه را می‌بیند. راضیه یکی از چهار رییس جنیان است که برخلاف سه جن دیگر به دلیل حفاظت از قلمروی پادشاهی سلیمان، شهر را ترک نکرده است. این جن به او می‌گوید که اگر مدال‌ها را به هم بچسباند، راتاش (فرمانده ارتش شنی) و تمام ارتش از بین می‌روند. شاهزاده هم به دنبال مالک می‌گردد ولی وقتی او را پیدا می‌کند مالک حرف او را باور نکرده و می‌گوید که خودش می‌خواهد آن عفریت را نابود کند و لذا او را ترک می‌کند. ولی وقتی مالک با راتاش رو به رو شده و او را می‌کشد، شیطان از جسم راتاش به جسم مالک رسوخ کرده و او را طلسم می‌کند.
در نتیجه، وی تبدیل به موجودی قدرتمندتر از راتاش شده و دشمن شاهزاده می‌گردد. شاهزاده هم دودل می‌ماند که آیا باید برادر خود را بکشد یا نه، که البته در پایان، با استفاده از شمشیر اجنه که راضیه در اختیار او می‌گذارد، موفق می‌شود برادرش و راتاش را از بین ببرد. در پایان پس از مرگ راتاش و مالک، شاهزاده شمشیر اجنه را به شهر زیرزمینی یا همان شهر اجنه باز می‌گرداند و سپس به بابل برمی‌گردد تا ماجرا را برای پدرش توضیح دهد.

 

شاهزاده ایران نسخه وی

 

بازی‌نامه کنسول Wii

این کنسول دارای بازی‌نامه و طراحی صحنه کاملاً متفاوتی نسبت به دیگر نسخه‌ها است. بازی بدین صورت آغاز می‌شود که جنِ پری‌مانند و کوچکی به نام زهرا، شاهزاده را از میان جنگلی به سوی قلمروی پادشاهی و شاه‌دختی که شاهزاده به دنبال آن می‌گشت، هدایت می‌کند. در میان راه این جن از شاهزاده می‌خواهد تا مجسمه افسون‌شده‌ای را ببوسد. این کار سبب ایجاد یک اتحاد جادویی بین زهرا و شاهزاده و محافظت آنها در برابر مرگ می‌شود و این امکان را به شاهزاده می‌دهد تا بتواند محیط پیرامون خود را همان‌گونه که زهرا می‌بیند، ببیند. پس از آن ناگهان دروازه‌ای پدیدار می‌شود و زهرا به شاهزاده می‌گوید که این راه ورودی به شهر إزدهار است. وی سپس شاهزاده را به این شهر هدایت کرده و به او می‌گوید که این همان قلمروی پادشاهی‌ای است که به دنبال آن می‌گشت. با این حال، وقتی آنها با آنجا می‌رسند متوجه می‌شوند که این شهر تبدیل به خرابه‌ای شده و آنجا را درختان تاک سمی و فساد فرا گرفته است. شاهزاده ناگهان متوجه شمشیری در دل یک سنگ می‌شود و با بیرون کشیدن آن سبب آزاد شدن جادوگری می‌شود که به آسمان فرار می‌کند. در پی آن هیولای بزرگی نیز از راه می‌رسد و شاهزاده با استفاده از شمشیر به او ضربه‌ای می‌زند که این کار سبب شکسته شدن دسته شمشیر و گیر کردن شمشیر در بدن هیولا می‌گردد. هیولا از محل می‌گریزد و زهرا توضیح می‌دهد که با بیرون کشیدن شمشیر، شاهزاده ناخواسته باعث آزاد شدن شیطان بزرگی به نام هوم (هئومه) شده است که بیشتر شهر إزدهار را به یغما برده و مردم آن را قلع و قمع کرده است. زهرا به شاهزاده می‌گوید که تنها راه نابودی هوم بازسازی شمشیر است. در طول سفر زهرا به شاهزاده می‌گوید که او و تمامی اجنه زمانی در اینجا زندگی می‌کردند، اما هوم بیشتر آنها را کشته است. لذا او و چند جن دیگر تصمیم می‌گیرند که هوم را نابود سازند که موفق نشده و تنها وی جان سالم به در می‌برد. از این رو، زهرا سعی دارد تا به قول خود وفا کرده و هوم را از بین ببرد.

شاهزاده در ادامه راه برای پس گرفتن تیغه شمشیر، به دنبال هیولا می‌گردد. وی در مواجه نهایی با هیولا، موفق به شکست آن می‌شود. هیولا قبل از مرگش فاش می‌سازد که خود او پادشاه سابق إزدهار بوده که توسط هوم نفرین شده است و از شاهزاده می‌خواهد تا دخترش نسرین را نجات داده و هوم را نابود سازد. شاهزاده با گذراندن چهار آزمون که توسط خدایان ترتیب داده شده بود، می‌تواند شمشیر را بازسازی کند. پس از این شاهزاده به دنبال جادوگر و هوم گشته و می‌تواند آنها را یافته و شکست دهد. با کشتن جادوگر، وی تبدیل به شکل اصلی خود یعنی شاه‌دخت نسرین می‌شود که به تسخیر هوم در‌آمده بود. پس از مرگ هوم، شهر إزدهار شروع به ویران شدن می‌کند و هنگامی که شاهزاده در حال پرت شدن از لبه سکویی است، زهرا خود را فدا می‌کند تا بتواند جان شاهزاده را نجات دهد. در پایان شاهزاده در صحرایی که در آنجا مجسمه را بوسیده بود، پدیدار شده و در می‌یابد که دیگر زهرا، شاه‌دخت نسرین و شهر إزدهار وجود ندارند.

 

 

شخصیت‌های بازی

در خصوص شخصیت‌های بازی می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

شاهزاده
• شاهزاده (Prince): این شخصیت برخلاف برادرش دارای چهره‌ای غربی می‌باشد. هیچ نامی برای این شاهزاده به اصطلاح ایرانی در بازی انتخاب نشده است. وی نه می‌تواند فارسی صحبت کند و نه قادر به درک آن است. در آخرین مواجهه شاهزاده با راتاش (عفریت) که به زبان فارسی صحبت می‌کند، وی از راضیه می‌خواهد حرف‌های راتاش را برای وی ترجمه می‌کند. همچنین راتاش در گفتگویی، شاهزاده را پسر سلیمان می‌نامد.

مالک
• مالک (Malik): برادر شاهزاده و دارای ریش و چهره‌ای شرقی و اسلامی. وی در طول داستان شیفته قدرت شده و در نهایت هم به دست شاهزاده کشته می‌شود. مالک نیز بسان برادرش، شاهزاده، به زبان انگلیسی صحبت می‌کند. وی قبل از مرگش به شاهزاده می‌گوید: «به پدرمان بگو که من گفتم تو می‌توانی مثل پادشاه سلیمان تبدیل به رهبری قدرتمند بشوی».

راضیه
• راضیه جن (Razia, the Djinn): راضیه رییس یکی از چهار قبیله اصلی اجنه می‌باشد. وی با کنترل عوامل طبیعی از جمله آب، باد، خاک، و آتش و یا حتی زمان و با اعطای این قدرت‌ها به شاهزاده، وی را در انجام مأموریت خود، یعنی دفاع از قلمروی پادشاهی سلیمان و نابودی راتاش، کمک می‌کند. وی نیز زبان فارسی را صحبت و درک می‌کند. راضیه که زمانی متحد سلیمان بود در دستگیری ارتش شنی، که هدفشان نابودی سلیمان بود، به سلیمان کمک کرده بود. راضیه در آخر بازی وجود خود را به داخل شمشیری می‌برد که شاهزاده از شهر اجنه آورده بود، تا از این طریق شاهزاده بتواند راتاش را نابود سازد. پس از مرگ راتاش، راضیه ناپدید شده و معلوم نمی‌شود که چه اتفاقی برای وی می‌افتد. خود او نیز در گفتگویی به شاهزاده می‌گوید که نمی‌داند با تلفیق وجود خود با شمشیر و کشتن راتاش چه اتفاقی برایش خواهد افتاد. راضیه در عربی یعنی کسی که به تقدیر و قوانین الهی خشنود است.

راتاش
• راتاش (Ratash, the Djinn): جن و عفریتی است که پس از صدها سال حبس، به همراه ارتش شنی آزاد می‌شود. او که فقط به زبان فارسی صحبت می‌کند در سکانس‌های مختلف خطاب به شاهزاده می‌گوید: «فرزند سلیمان باید بمیرد. من انتقامم را خواهم گرفت. نژاد شما فراموش خواهد شد. امپراتوری جن را دوباره می‌سازم».

ارتش شنی
• ارتش شنی (Sand Army): ظاهراً این ارتش، همان ارتش سلیمان می‌باشد که آزاد شده است. اما بعد معلوم می‌گردد که این ارتش، ارتش راتاش بوده و برای کشتن شاهزاده بسیج شده است.

دشمنان
• دشمنان: در تمام طول بازی هر جا که شاهزاده با دشمنانِ انسانی خود مواجه می‌شود، آنها به زبان فارسی سخن می‌گویند.

زهرا
• زهرا (Zahra, the Djinn) (نسخه Wii): جن پری‌مانند و کوچکی است که شاهزاده آن را از بازار می‌خرد. از این رو، وی به شاهزاده قول خدمت و وفاداری تا پای جان می‌دهد. در پایان بازی مشخص می‌شود که زهرا همان شاه‌دختی است که شاهزاده به دنبال آن بود. این جن، که در طول بازی شاهزاده را «شاهزاده من» خطاب می‌کند، با فدا کردن خود سبب زنده ماندن شاهزاده می‌شود. زهرا در عربی به معنای درخشنده و نورانی است.

هوم
• هوم (Haoma) (نسخه Wii): درخت تاک جادوئی که قلمروی پادشاهی إزدهار را نابود ساخته و مردم آن را تبدیل به هیولاهای وحشتناک کرده است. با توجه به نوشته‌های تاریخی و اساطیر ایران، درخت هوم سفید یا گوکرن درخت مهم اساطیری است که اکسیر جاودانگی را در هنگام بازسازی جهان به مردمان می‌بخشد و بر اثر آن، همه مردم جاودانه بی‌مرگ می‌شوند. در لغت‌نامه دهخدا در مورد آن این چنین آمده است: «درختی است که در همه جا به هم رسد، شبیه به درخت گز و گره‌های آن نزدیک به هم باشد و پارسیان زردشتی در وقت زمزمه در دست گیرند».

 

 

تحریف‌ها

با توجه به ویژگی‌های شخصیت‌های بازی و نیز نوع داستان آن، کاملاً هویداست که سازندگان بر آن بوده‌اند تا خوانش و روایت خود را از ایرانیان و ایران باستان ارائه دهند. از آنجا که شاهزاده فردی است که نه چهره وی به ایرانیان شبیه است و نه توان صحبت و یا درک زبان فارسی را دارد، لذا این به اصطلاح بازی بر آن است این گونه القا کند که شاهزاده ایران‌زمین در زمان ایران باستان فردی غیرایرانی بوده است.
مسئله دیگری که این موضوع را قوت می‌بخشد این است که حکمران ایران فردی به نام مالک است که علاوه بر اینکه نام وی نامی عربی است، همانند برادرش، شاهزاده، زبان فارسی را نمی‌داند. هر چند وی ممکن است به لحاظ چهره و داشتن ریش شباهتی با ایرانیان داشته باشد ولی از آن دسته از شخصیت‌هایی است که بیشتر نقش منفی داشته و در طول بازی به دلیل گوش نکردن به توصیه‌های شاهزاده و نیز شیفتگی نسبت به قدرت، تبدیل به دشمن شاهزاده شده و توسط وی کشته و نابود می‌گردد. همچنین، پدر شاهزاده و مالک، فردی به نام شارامان است که مقر حکومتش در بابل، شهری واقع در عراق کنونی، می‌باشد و این شهر بی‌نام که مالک حاکم آن است و در اول بازی مشخص می‌شود که دشمنانی که به آن حمله کرده‌اند به زبان فارسی صحبت می‌کنند، جزو مناطق تحت حکومت شارامان به حساب می‌آید.

نقاشی دیواری

در خصوص آثار باستانی و نقش‌های برجسته حکاکی‌شده بر روی سنگ نیز می‌توان گفت در ایران باستان، به ویژه در دوران هخامنشی، نقش برجسته شیر بالدار وجود دارد، اما هیچ‌گونه مدرکی دال بر وجود نقش برجسته قوچ و مار که توسط ایرانیان باستان حکاکی شده باشد وجود ندارد. همچنین، در این بازی بازی‌باز باید با تخریب کوزه‌ها، سفال‌ها و حتی مجسمه‌های دوران هخامنشی به امتیازهای خود بیفزاید تا بتواند قدرت خویش را افزایش دهد.

 

شیر بالدار

قوچ و مار

مجسمه هخامنشی

 

نکته قابل توجه دیگر این است که در بازی‌نامه اصلی، محل ورودی به شهر اجنه درست زیر مکانی قرار دارد که مقبره سلیمان در آنجاست، و بر روی دیواره و مقبره سلیمان‌، ظاهراً نوشته‌هایی با خط میخی حکاکی شده است. بر اساس منابع تاریخی، مرکز حکومت حضرت سلیمان در شهر بیت‌المقدس و یا اورشلیم قرار دارد و این در حالی است که سندی دال بر وجود مجسمه‌های هخامنشی یا خط میخی در این محل وجود ندارد. از این رو، یا سازندگان بازی می‌خواهند نشان دهند که آثار باستانی دوران هخامنشی مربوط به ایرانیان نیست و یا این که برخی آثار را به ایرانیان نسبت دهند.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص جعلیات و تحریفات صورت‌گرفته در خصوص آثار باستانی ایران می‌توانید به این گزارش مراجعه کنید.

مقبره سلیمان

مجسمه

خط میخی

از مسئله تاریخی که بگذریم به مسئله مذهبی می‌رسیم. با توجه به نمادها و مجسمه‌های موجود در این بازی، ایرانیان باستان چیزی جز بت‌پرست معرفی نشده‌اند. البته در خصوص این که آیا ایرانیان باستان کیش و آیین بت‌پرستی داشته‌اند یا نه، و یا اینکه دین و مذهب مردم آن زمان، که زمان این بازی با توجه به مجسمه‌ها و خط میخی موجود ظاهراً به دوران هخامنشی بازمی‌گردد، چه بوده است، نیاز به بررسی تاریخی می‌باشد. اما تا آنجا که نگارنده می‌داند مردم ایران باستان پیرو دین زردشت و یا همان زرتشت بوده‌اند که یکتاپرست می‌باشد. به هر حال، مسئله دیگر این است که در دو نسخه فوق، که به شرح آنها پرداخته شد، دو جن وجود دارند که نام هر یک از آنها یکی از القاب بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) است، یعنی راضیه و زهرا. آیا انتخاب چنین اسامی‌ای برای این شخصیت‌ها تصادفی است؟

اگر از دیدگاه مذهبی به قضیه نگاه کنیم می‌توان این چنین گفت که طبق احادیث قدسی که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است خداوند کل کائنات را به خاطر وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) آفریده است: «لولاک لما خلقت الافلاک، و لولا علی لما خلقتک، و لو فاطمه لما خلقتکما» (اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم، و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم، و اگر فاطمه نبود شما دو تا را خلق نمی‌کردم). البته در اینجا به معانی و برداشت‌های مختلفی که این حدیث قدسی می‌تواند داشته باشد نمی‌پردازیم، اما مسلماً این حدیث و احادیث دیگر نشان‌دهنده مقام والای ام‌ابيها است. همچنین، از آنجا که انسان با اطاعت از خالق خود می‌تواند تبدیل به اشرف مخلوقات گردد که مقامش از اجنه و همه کائنات بالاتر است،‌ مسلماً حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از اشرف‌ترین و مقرب‌ترین مخلوقات نزد خداوند است. با ترفندی که سازندگان این بازی بکار برده‌اند، به طور غیرمستقیم مقام و جایگاه این حضرت را تا حد یک جن پایین آورده و ایشان را آنگونه که خواسته‌اند به نمایش گذاشته‌اند. بی‌شک این نوعی قبح‌زدایی و بابی است برای اینکه دشمنان اسلام و شیعیان بتوانند در آینده راحت‌تر و آزادانه‌تر دست به توهین‌های دیگر خود بزنند.

مجسمه

مجسمه راضیه

 

مسئله بعدی، مربوط به عنوان این بازی است. اکثر سایت‌ها به اشتباه نام آن را شاهزاده «ایرانی» ترجمه کرده‌اند. حال آنکه نام اصلی آن شاهزاده «ایران» و یا به عبارت دیگر «شاهزاده فارس» (Prince of Persia) است. در عنوان انگلیسی آن، Persia نه نقش صفتی که نقش اسمی دارد و ترجمه دقیق آن «فارس» یا «ایران» است. عبارت «شاهزاده ایرانی» این را به ذهن متبادر می‌سازد که این بازی در مورد یکی از شاهزاده‌های ایرانی (از تبار ایرانیان) است و حال آنکه عبارت «شاهزاده فارس یا ایران» کاملاً چیز دیگری را نشان می‌دهد. در این عبارت مشخص است که این بازی در مورد شاهزاده و حاکمی می‌باشد که بر فارس و ایران‌زمین حکومت می‌کند؛ نه آنکه اصالت وی ایرانیست. عدم توانایی شاهزاده و برادرش در فارسی صحبت کردن، معرفی شارامان به عنوان پدر شاهزاده و حاکم ایران که مقر حکومتش در بابل است، و نیز اسامی انتخاب‌شده خود گواهی بر این مدعاست.

شهر اجنه

مسلماً فرد و جامعه‌ای که هویت ندارد ــ خواه فردی و خانوادگی و ملی باشد و خواه فرهنگی و علمی و مذهبی ــ حرفی برای گفتن و عرض اندام کردن و یا حتی دفاع کردن از آن را ندارد. چنین فردی دچار ازخودگریزی و بیگانه‌پرستی می‌شود. یکی از رویکردهای این بازی این است که از ایرانیان هویت ملی، فرهنگی و مذهبی آنان را گرفته و سپس آن چه را که خود می‌خواهد به آنها القا کند.

 

در خصوص نمادهای فراماسونری این بازی نیز، تنها به ارائه تصاویر آن در نسخه Wii بسنده می‌شود. در نهایت می‌توان گفت این بازی و نسخه‌های قبلی آن، آمیخته‌ای از حقیقت و کذب بوده و چیزی جز تحریف تاریخ و عقاید ایرانیان باستان و مردم فارس را به همراه ندارند.

چشم جهان‌بین

علامت ماسونری

 

 

 

سخن پایانی

متأسفانه برخی سایت‌های بازی به جای داشتن دید انتقادی نسبت به این بازی تنها به تعریف و تمجید آن پرداخته و حتی برخی از آنها افزوده شدن زبان فارسی، آن هم در حد چند کلمه و جمله و از زبان دشمنان و شیاطین، را به فال نیک گرفته و آن را نشانه عملکرد بهتر شرکت مذکور در ساخت بازی دانسته‌اند.

آیا شرکت سازنده بازی دلش بیشتر از ما سوخته و به درد آمده و می‌خواهد پیشینه فرهنگی، زبانی و مذهبی ما را برای جهانیان به تصویر بکشد تا ما به آن افتخار کرده و به خود ببالیم؟ آیا ما این قدر دچار استیصال و درماندگی شده‌ایم و فریاد کمک سر داده‌ایم که شرکت مذکور بخواهد برای ما کاری انجام دهد؟ آیا یک شرکت بیگانه می‌آید از جیب خود هزینه کرده و برای ما دست به تبلیغ فرهنگی بزند؟ و یا این که ما ایرانیان آنقدر منفعل شده‌ایم که اجازه می‌دهیم بیگانه‌ای هر آنچه را که مطلوبش است در مورد ما و عقاید، رسوم، و مذهب ما بگوید و هر نوع تحریفی را که می‌خواهد در آن به وجود آورده و یا آن را به سخره بگیرد؟

البته مسلماً اگر نقدی هست متوجه خود ماست و نه شرکت سازنده. به قول ناصر خسرو: «چون نیک نگه کرد و پر خویش بر او دید// گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست».
آن جا که ما میدان را خالی گذاشته و اجازه می‌دهیم تا بیگانگان دست به فعالیت بزنند و وارد مسائل فرهنگی و مذهبی ما شوند، نباید انتظار چیز بهتری غیر از این داشت. وقتی ما دست روی دست گذاشته و آنچنان که باید و شاید کاری انجام نمی‌دهیم، بیگانگان قدرت و جرات می‌یابند تا آرام آرام اهداف خود را پیش برده و برای ما فرهنگ و مذهب و تاریخ مورد نظر خود را بسازند. این ما هستیم که باید شدیداً مورد نقد و نکوهش قرار گیریم و از خود بپرسیم چرا با وجود آگاهی از نفوذ بازی‌های رایانه‌ای در میان نسل جوان و تأثیر زیاد آن بر روی آنها و جامعه، و نیز به رغم وجود نیروهای بااستعداد و امکانات لازم، هنوز آن طور که شایسته و بایسته است در این زمینه وارد عمل نشده و دست به فعالیت نزده‌ایم.
البته بی‌انصافی است که بگوییم در این زمینه اصلاً کاری صورت نگرفته است. در سال‌های اخیر بازی‌هایی چون آسمان دژ، گرشاسب، شمشیر نادر، لطف علی خان زند و غیره ساخته و وارد بازار شده است. این روند حتی به گونه‌ای بوده است که در ماه گذشته نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای نیز در برج میلاد برگزار شد. با این حال، باید گفت که لازم است بیشتر در این زمینه هزینه کرده و همت گماریم تا جایی که گوی سبقت را حداقل در بازتاب و معرفی مسائل باستانی، فرهنگی، و مذهبی خود از چنین شرکت‌های خارجی ربوده و حتی در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم، که البته کاری است هزینه‌بر و نیازمند همت بلند.
با این حال، همچنین باید مواظب بود که دچار کپی‌برداری و تقلیدِ صِرف از شرکت‌های خارجی نیز نشویم. به امید آن روز.

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 2:9 :: توسط : تورج قیداری

فوکویاما کیست؟
فرانسیس فوکویاما (متولد در شیکاگو) فیلسوف پرآوازة آمریکایی و استاد در رشتة اقتصاد سیاسی بین الملل است که هم اکنون در دانشگاه جان هاپکینز واشنگتن به تدریس اشتغال دارد. وی همچنین دارای سابقة کار در ادارة امنیت امریکا و نیز تحلیلگر نظامی در شرکت «رند» از شرکتهای وابسته به پنتاگون می باشد.وی پس از نگارش مقاله پایان تاریخ و واپسین انسان (The End o History and the last man) در 1368/1989 که در 1370/1991 با تفصیل بیشتر و به همین نام، به صورت کتاب در آمد، به شهرت جهانی رسید. در این دو نوشته، فوکویاما به دفاع تاریخی از ارزشهای سیاسی غربی برخاست و استدلال کرد که رویدادهای اواخر قرن بیستم نشان می دهد که اجماعی جهانی به نفع دموکراسی لیبرال به وجود آمده است. این اجماع، مساوی است با پایان تاریخ به معنای این که در شکل گرفتن اصول و نهادهای بنیادی دموکراسی، پیشرفت بیشتری به وجود نخواهد آمد. البته، باز هم رویدادهایی خواهد بود، ولی تاریخ، به معنای داستان جهانی رشد و شکوفایی آدمی، خاتمه یافته است.

نظریه های فوکویاما درباره پایان تاریخ و نیز نظریه های جنگ تمدن ها و نظریه جنگ مذاهب از هانتینگتون از پایه های فکری تحولات بین المللی در چند سال گذشته بوده است و اتفاقاتی که در سال های گذشته پیش آمده و شکست نماینده فکری غرب (آمریکا) و شکست اسرائیل و پیروزی های چشمگیر کشورها و گروه های اسلامی شیعی نظریه های این متفکر غربی را زیر سوال برده است.
فوکویاما نظریه های معروف و نیز اعترافات معروفی دارد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است که شما در این جا بخشی از اعترافات او را از گفته ها و نوشته هایش می خوانید.

اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند !

فوکویاما میگوید: دولت آمریکا در حمله نظامی به ایران، منزوی تر از زمانی خواهد شد که قصد داشت به عراق حمله کند و اسرائیل تنها کشوری خواهد بود که به یقین با آمریکا در این تصمیم متحد خواهد شد.
هزینه نظامی آمریکا در حال حاضر برابر است با هزینه نظامی کل جهان، در نتیجه این سوال وجود دارد که چرا چنین قدرتی نتوانسته بعد از چهار سال و هزینه کردن حدود پانصد میلیارد دلار و کشته شدن شمار زیادی از نیروهای نظامی خود، صلح را به کشوری کوچک مانند عراق بازگرداند و حتی آن را کمی به سوی دموکراسی پیش ببرد؟
برخلاف القاعده، ایران نه یک شبکه بلکه یک کشور است که (برخلاف عراق) تاریخی کهن و معتبر دارد و به خاطر افزایش قیمت نفت مملو از امکانات گوناگون است؛ حکومت اسلامی حاکم بر این کشور - به ویژه پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد - خط مشی تهاجمی در پیش گرفته است
در واقع آمریکا در وضعیتی نیست که به کشوری دیگر حملة نظامی و آن را اشغال کند، به خصوص کشوری که سه برابر عراق مساحت دارد. چنین حمله ای باید از طریق هوا صورت بگیرد که به تغییر حکومت و نهایتا متوقف کردن برنامه تسلیحات اتمی این کشور نخواهد انجامید.
در همین حال، اطمینانی نیست که اطلاعات آمریکا در مورد تاسیسات هسته ای ایران، بهتر از اطلاعات این کشور در زمان حمله به عراق باشد. حمله هوایی همچنین به احتمال زیاد باعث افزایش حمایت از حکومت ایران خواهد شد، نه سقوط آن و همچنین باعث تحریک حملات علیه اهداف آمریکایی و متحدانش در سراسر جهان خواهد شد. دولت آمریکا در حمله نظامی به ایران منزوی تر از زمانی خواهد شد که قصد داشت به عراق حمله کند و اسرائیل تنها کشوری خواهد بود که به یقین با آمریکا در این تصمیم متحد خواهد شد.

شیعه به روایت فوکویاما

درسال 1986 یعنی دراوج پیروزی های رزمندگان اسلام درجبهه مقاومت علیه استکبار جهانی ، فرانسیس فوکویاما درکنفرانسی در اورشلیم تحت عنوانبازشناسی هویت شیعه که توسط صهیونیستها برگزارشد، گفت:« شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست.پرنده ای که دوبال دارد: یک بال سبزویک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست.چون شیعه در انتظار عدالت به سرمی برد،امیدوار است وانسان امیدوارهم شکست ناپذیر است.
او همچنین گفت: نمی توانید انسانی راتسخیر کنید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پراز عدل و داد خواهد کرد. شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست وتیرهای زهرآگین سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ،اخلاقی و...به آن نمی رسد.از نظر فوکویاما شیعه بعد سوم هم دارد که بسیار مهم است:« این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری برتن دارد.دربین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقهی است.یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد.این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است.»
شاید این استدلال های قوی را از نظریه پردازان شیعه هم کم شنیده باشیم که فوکویاما به عنوان یکی از معماران نظریه های دنیای نو به زبان می آورد.

پایان تاریخ
او در سال ١992 با نوشتن کتا ب پایان تاریخ و انسان آخر به شهرت جهانی رسید. فوکویاما در این کتاب که اند کی پس از فروپاشی شوروی نوشته شده، لیبرال دمکراسی را مقصد نهایی تمام جوامع دانسته است.
در نظریه پایان تاریخ، فوکویاما معتقد است که همه مردم در پی دستاوردهای مدرن شدن از قبیل رفاه بیشتر و بهداشت بهتر و غیره هستند. آنها پس از بالا رفتن سطح زندگی، به تدریج خواستار مشارکت در سیاست شده و در دراز مدت جامعه به سوی لیبرال دمکراسی سوق داده خواهد شد
فوکویاما شکست ایدئولوژی کمونیسم روسی را دلیلی بر پیروزی ارزشهای لیبرال دموکراسی غرب و به فرجام رسیدن منازعات ایدئولوژیکی تصور کرد.رؤ یای خوش فوکویاما چندان نپایید و با تغییر و تحولات سیاسی، اقتصادی و نظامی پس از بی رنگ شدن حضور روسها و پایان یافتن به اصطلاح جنگ سرد، جهان وارد دوران تازه ای گردید و غولهای دیگری وارد مناسبات بین المللی شدند و خیلی زود دانسته آمد که سخن گفتن از نظام تک قطبی جهان، هذیانی بیش نیست و با شرایط تازه جهانی، نه تنها آمریکا قدرت اول پایان قرن نیست، بلکه با توجه به سه عامل ذیل:
الف. قدرت گرفتن مجدد تمدن و حوزه های سیاسی، نظامی - و حتی اقتصادی - جهان اسلام و به تعبیر غربیها رشد حیرت انگیز «بنیادگرایی اسلامی»؛
ب. سربر آوردن قدرتهای تازه ای به نام چین و هند از یک سو و ژاپن از سوی دیگر؛
ج. تشکیل اتحادیه اروپا
منافع آمریکا به اندازه شرایط حاکم بر دنیای به اصطلاح دو قطبی هم تأمین نمی شود.
فوکویاما به تازگی کتاب دیگری به نام پس از نومحافظه کاران منتشر کرده و موضوع اصلی آن را سیاست خارجی امریکا پس از ١١ سپتامبر دانسته است. او در کتاب 2۰۰ صفحه ای خود، ریشه های تاریخی و تحول اندیشه نومحافظه کاران را بررسی می نماید و توضیح می دهد که چرا خود را دیگر یک نومحافظه کار نمی داند و چرا از نظریه های قبلی خود برگشته است.
اگر نظریه فوکویاما با دیده دقت نگریسته شود می بینیم که او در واقع پایان تاریخ را گم کرده است، چون اگر بشریت بداند که جامعه آرمانی او آن چیزی است که الان وجود دارد، جا دارد به یک خودکشی دسته جمعی دست زند
و نیز بعد از تحولات اخیر واضح شد که لیبرال دموکراسی غرب توان ترسیم آینده انسان ها را با نظریه های خود ندارد و ادعاهای سیاستمداران غربی برای آزادی و رفاه مردم جهان توهمی بیش نیست ، به قول دوست ارجمندی که مثال می زد و می گفت: چگونه است فرانسه که مهد آزادی و تمدن غربی است نتوانسته نیم متر پارچه را بر سر چند دختر محجبه تحمل کند.
البته بد نیست بدانید نظریه پایان تاریخ فوکویاما نگاهی خوشبینانه و ساده لوحانه در برابر نظریه برخورد تمدن های هانتینگتون است که آینده دنیا را تاریک تصور می کند و جایی برای امید انسان ها هم نمی گذارد.
گر چه فوکویاما سخن از جنگ نمی کند ولی نمی توان برای رسیدن جهان به لیبرال دموکراسی از آن فرار کند؛ زیرا برای غلبه این شیوه و روش زیست بر جهان باید اندیشه و یا اندیشه های رقیب از سر راه کنار روند و یا کنار گذاشته شوند برای همین است که خیلی ها نظریه جنگ تمدن های هانتینگتون را پیش نیاز عملی شدن نظریه فوکویاما می دانند که بعد از جنگ تمدن ها و از بین رفتن فرهنگ های مختلف بخصوص فرهنگ اسلامی ، لیبرال دموکراسی بر جهان حاکم خواهد شد.

فوکویاما و اخلاق در آمریکا

فوکویاما از جمله کسانی است که به فروپاشی اخلاق در غرب اعتراف کرده و در مقاله با عنوان «اخلاق و فرهنگ در آمریکا» می گوید: ویلیام جی. بنت در سال 1994 کتابی را به عنوان نمایه شاخص های برجسته فرهنگی منتشر کرد و آمارهای مختلفی در باره گرایش های اجتماعی ارائه داد. بنت نشان داد که بین اواسط دهه 1960 و اوایل دهه 1990، سلامت اجتماعی آمریکا به صورت هولناکی وخیم بوده است. در دهه 1990،از هر سه نوزاد آمریکایی یکی نامشروع متولد می شود. تقریبا یک سوم مردان آمریکایی آفریقایی تبار که بین 20 تا 29 ساله اند به نحوی گرفتار نظام عدالت جزایی می شوند و همچنین دانش آموزان آمریکایی شرکت کننده در المپیادهای جهانی در مقایسه با کشورهای صنعتی دیگر، نازلترین رتبه ها را اخذ می کنند. طبق استدلال بنت، هرچند آمریکاییان از لحاظ مادی ثروتمندتر از هر زمان دیگر هستند، در وضعیت وحشتناک فقر اخلاقی به سر می برند.
از نگاه برخی آمریکاییان، آمریکا تنها کشوری نیست که مشمول این تحولات اجتماعی شده است; بلکه همه کشورهای صنعتی غیرسیاسی، شاهد اختلالات اجتماعی بسیار عظیمی در دهه 1990 بوده اند. من این پدیده را فروپاشی عمیق ارزش های اجتماعی غرب نامیده ام.
اکنون کسانی چون فوکویاما، هانتینگتون، مک لوهان و... هستند که سرنوشت غرب و میلیاردها انسان را با تصورات خام خود در دنیای لیبرال دموکراسی غرب به حراج گذاشته اند و سعی دارند موعود عصر جدید باشند اما نتیجه این تفکرات و نظریه ها تا الان استثمار ملت ها و نابودی فرهنگ ها و اشغال کشورها و کشته شدن صدها هزار انسان بیگناه و... بوده است.


منابع:

1. مقاله فوکویاما با عنوان پس از نو محافظه گرایی چاپ شده در نیویورک تایمز: 19 فوریه 2006 قابل دسترسی در آدرس:
httP://www.liberaldemocrat-ir.com
2. مصاحبه فوکویاما با عنوان: آیا لیبرالیسم در نبرد با اسلام رادیکال است؟ قابل دسترسی در آدرس:
httP://www.washin tonPrism.or /showarticle.c m?id=26
3. مقاله تاریخ در پایان تاریخ نوشته فوکویاما ترجمه ابراهیم اسکافی قابل دسترسی در آدرس:
httP://world.iran-emrooz.net/index.PhP?/...more/12519
4. مقاله اخلاق و فرهنگ در آمریکا; بنیان های متزلزل نوشته فوکویاما به نقل از ضمیمه روزنامه همبستگی، 29/11/81
5. مقاله پس از پایان تاریخ نوشته فرانسیس فوکویاما قابل دسترسی در:
httP://www.liberaldemocrat-ir.com/news.PhP?news=1119
6. httP://www.oPendemocracy.net/democracy- ukuyama/revisited_3496.jsP
7. مقاله دکترین بوش در مورد تحول خاورمیانه شکست خورده است نوشته فوکویاما قابل دسترسی در آدرس:
httP://www.soltv.net/articlesPer/MR-07-01-19- ukuyama.html
8. مصاحبه با فرانسیس فوکویاما. هفته نامه آلمانی زبان «اشترن». ترجمه این مصاحبه قابل دسترسی است در آدرس:

ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 5:27 :: توسط : تورج قیداری

نسل جدید بازیهای رایانه‌ای
آموزش براندازی و تأكيد بر تغییر نظام ایران به روش نيمه‌سخت

بازی های رایانه ای به عنوان رسانه ای تاثیر گذار، در همه ابعاد جنگ نرم اعم از سیاسی، فرهنگی، دینی و... به صورت گسترده وارد شده اند. در بعد سیاسی، بسیاری از بازی های رایانه ای که مدیریت جنگ روانی در این زمینه را بر عهده داشته اند تنها بر یک نکته تکیه می کنند و آن توجیه جنگ هایی است که در حال حاضر و یا در آینده نزدیک آمریکا بر کشورهای دیگر تحمیل خواهد کرد.
به گزارش رجانيوز، اما چند سالی است نسل جدیدی از بازی های سیاسی وارد بازار شده است که آمریکا در آنها لشکرکشی نخواهد کرد، بلکه نیروهای داخلی یک کشور با خط دهی از خارج، اعتراضات و شورش های مردمی را سازماندهی کرده و حکومت های مخالف آمریکا را براندازی می کند.
بازی رایانه ای "هدف نهایی" که سال 2007 منتشر شد بهترین نمونه است. بازی روایت سه مامور سازمان سیا آمریکاست که برای کمک به انقلاب رنگی و تغییر رژیم به کشوری مشابه کشورهای آمریکای لاتین و منطقه كارائيب سفر می کنند. شما در نقش کماندوی این سازمان پس از ورود ابتدا رهبر شورشیان را از زندان فراری می دهید. سپس با کمک مردم در کمپ های گریلا، مناطق شهر را از دست نیروهای امنیتی خارج کرده و پس از چند ماموریت از جمله تسخیر مرکز تلویزیون و پخش دو دقیقه ای سخنان رهبر شورشیان، در مرحله آخر اقدام به ترور رئیس جمهور می کنید.
در این مرحله کاربر در نقش نیروی آمریکایی، پس از بیرون پریدن از هواپیما به همراه رئیس جمهور، بمبی را به وی متصل کرده و منفجر می کند. قبل از انفجار، این مامور سازمان سیا به کاربرانی که در سرتاسر جهان اقدام به انجام این بازی کرده اند می گوید: "می بینی که وقتی منو عصبانی کنی چه اتفاقی میفته. " و بعد رئیس جمهور منفجر می شود!
شماره دوم این بازی که جدیدا منتشر شده است از رخ داد چنین واقعه ای در آسیای شرقی خبر می دهد. این بازی اعلام می کند این منطقه دیگر یک منطقه بی خطر برای ایالات متحده نیست و به همین خاطر ما(آمریکایی ها) اینجا هستیم.
[تصویر: 12040.jpg]
همانطور که اشاره شد شما به کمک دو نیروی دیگر یعنی یک مرد و یک زن به این کشور آمریکای لاتین سفر کرده اید. آنها پس از مشخص کردن ماموریت های مختلف شما را برای انجام آن ترغیب می کنند. یکی از این دو نفر زنی است که معمولا در حال خواندن کتابی با این عنوان است: تغییر رژیم در هفت روز
[تصویر: 12041.jpg]
روش نیمه سخت بهترین روش برای تغییر حکومت ایران
مبارزه علیه حکومت ها و تلاش جهت براندازی آن ها به سه روش نرم، نیمه سخت و سخت قابل برنامه ریزی و اجراست. چندی پیش و در ایام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، مرکز سابان متعلق به انستیتو بروکینگز آمریکا که موسسه نزدیک به کاخ سفید است استراتژی مناسب جهت تغییرحکومت ایران را روش نیمه سخت برشمرد. بنا بر گزارش منتشر شده مرکز سابان در 30 خرداد 88، آمریکا می بایست از هر سه روش تغيير رژيم یعنی انقلاب مخملين، شورش و کودتا استفاده کند.
بدین صورت آمریکا با کمک برخی کشورهای اروپایی طرح کودتاي مخملي را در قالب پروژه‌‌ي آژاکس 2 کلید زد. در این طرح ناآرامی های اجتماعی تا مرحله ی براندازی نظام در دستور کار قرار گرفت.
ناآرامی های اجتماعی بنابر تقسیم بندی سایت مرکز تحقیقات پیشرفته ضد تروریسم، به سه مرحله آشوب،اغتشاش و شورش تقسیم می شود.
آشوب) آشوب، بلواي سازمان نيافته است که صورت عمومي آن، هرج و مرج است.
اغتشاش) اغتشاش، بلواي سازمان يافته‌ي غير مسلحانه است و چون از سوي رهبران مسئول و توانمند در صحنه هدايت مي‌شود، روند آن منطقي، و اهداف آن مشخص و اعلام شده است.
شورش) شورش، بلواي سازمان يافته‌ي مسلحانه است، که در قالب اقدامات سخت و عمليات گرم اعمال مي‌شود و مجريان آن، سازمان‌هاي چريکي هستند.
گرچه تلاش جهت پیشبرد اهداف و تحقق سه مرحله مذکور پس از انتخابات اخیر در ایران ناکام ماند و تنها فاز اول یعنی آشوب های اجتماعی به اجرا در آمد، اما رصد اقدامات صورت گرفته توسط دشمنان نظام جهت براندازی و پیشبرد ناآرامی ها تا سطح شورش کاری ضروری است.
در همین رابطه در ادامه، بازی رایانه ای "پارتیزان حزب سرخ" که در مورد شورش های مردمی و توسط یک شرکت آمریکایی تولید و خرداد ماه 88 منتشر شده است را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم.
بازی رایانه ای آموزش گریلا تروریسم (جنگ های پارتیزانی)
بازی رایانه ای Red Faction: Guerrilla "حزب سرخ: گریلا(پارتیزان)" خرداد 1388 توسط شرکت آمریکایی THQ منشتر شد. ابتدا به صورت نسخه کنسولی و شهریور ماه نیز نسخه رایانه ای آن وارد ایران شده و به سرعت منتشر گردید. که البته در نگاه اول و در آن برهه زمانی ابعاد پنهان این بازی رایانه ای کمتر مورد توجه فعالان عرصه بازیهای رایا نه ای قرار گرفت ولی اکنون و با مرور اتفاقات سال گذشته بهتر میتوان به تحلیل لایه های پنهان آن پرداخت.
بازی حزب سرخ همانطور که از نامش پیداست فاز جنگ های مردمی در مقابله با حکومت را مورد توجه قرار می دهد. این بازی به طور کاملا تخصصی گریلا تروریسم را به کاربر آموزش می دهد. گریلا تروریسم زیر مجموعه جنگ های نیمه سخت است. یک مرکز تحقیقاتی در ایران سال گذشته لیست رخداد های تروریسی در حوزه گریلا تروریسم را طی ماه های مهر و آبان منتشر کرد. سپس اعلام کرد که جهان اسلام، كانون این منازعات بوده است.
بنابراین می توان نتیجه گرفت بازی رایانه ای پارتیزان حزب سرخ، چه کشورهایی را مورد هدف قرار داده است.
تصویر روی جلد این بازی، نقش اول سناریو یعنی یک مهندس معدن است. بستن روبان قرمز به بازوی خود و بالا بردن چکش کارگران معدن، به نهضت های مردمی اشاره دارد. کاربر در این بازی در نقش الک ماسون مهندس معدن بازی را پی می گیرد. برادر وی در حزب سرخ علیه حکومت وقت به فعالیت های مسلحانه می پردازد. ماموران حکومت برادر الک را به همین دلیل می کشند و قصد از بین بردن الک را نیز به اتهام عضویت در حزب سرخ دارند که وی از این مهلکه نجات پیدا می کند و با چکش خود یکی از نیروهای حکومتی را از بین می برد و ناخواسته پس از کشته شدن برادرش وارد حزب سرخ می شود. در حقیقت این ماسون ها محور اصلی داستان را تشکیل می دهند.
البته بازی داستان خود را در کره ی مریخ و ده ها سال بعد یعنی سال 2120 روایت می کند. اما در نماد ها و طی داستان بازی تماما از اصطلاحات مرتبط با جنگ های پارتیزانی استفاده می کند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد نام این بازی پارتیزان حزب سرخ است.
این بازی بر خلاف اکثر بازی های دیگر، محور تخریب را برای اکثر مراحل خود برگزیده است. اگر در مورد این بازی در منابع خبری داخلی و خارجی جستجو کنیم با لغت "تخریب" بسیار بر می خورید. در جای جای هر چیزی به جز زمین با اشاره ی چکش شما تکه تکه خواهد شد. تخریب و نابود کردن ساختمان ها و انفجار تانکرهای سوخت و اتومبیل ها در این بازی بسیار جذاب و مهیج خواهد بود و کاربر را به ایجاد تخریب بیشتر تحریک می کند.
بازی، تنها به ایجاد هیچان بسنده نمی کند و طی مراحل و ماموریت های گوناگون روش های جنگ های پارتیزانی را به کاربر آموزش می دهد. در این بازی هرج و مرج، تخریب، محاصره و تسخیر را با روش های مختلف تمرین داده می شود. یکی از نشریات داخلی حوزه بازی های رایانه ای در شماره ی شهریور امسال، تیتر "نا امیدی معنا ندارد، پایان رنج با جنگ میسر است " را برای این بازی بر می گزیند. این یک جمله، داستان بازی را به خوبی توضیح می دهد!
نیروی دفاعی زمین یا همان EDF حدود 50 سال است که به حکومت رسیده، اما طی این سالها تغییر ماهیت داده و به همین دلیل حزب سرخ برای از بین بردن این به اصطلاح حکومت دست به اقدامات شورشی زده است.
برادر الک که در حزب سرخ فعالیت کرده، الک را نیز وارد حزب می کند.دن(برادر الک) به وی می گوید که شعارها را فراموش کن، مریخ آزاد دیگر به پایان رسیده. الک در ابتدا مخالفت کرده و اشاره می کند که دوست ندارد تروریست باشد وعلیه حکومت مبارزه کند، اما بعد از کشته شدن برادرش توسط EDF ها متوجه می شود که تروریست واقعی چه کسی است.
ماموریت بازی، خارج کردن مریخ از کنترل نیرو های EDF است. نقشه ای که در اختیار شما قرار دارد 5 منطقه را نشان می دهد. با انجام ماموریت های مختلف و همچنین در اختیار گرفتن پایگاه های نظامی در یکی از این مناطق، کنترل این قسمت به دست حزب سرخ افتاده و می بایست برای تسخیر مناطق دیگر دست به عملیات بزنید.
[تصویر: 12042.jpg]
طی مراحل بازی شما می بایست علاوه بر انجام ماموریت های مسلحانه تبلیغات نیروی دفاعی زمین را نیز در سطح شهر نابود کنید. یکی از اعضای اصلی حزب به شما این طور هشدار می دهد: " چیزهایی را که آنها در اخبار به تو گفتند را باور نکن ". همچنین بازی به شما دستور می دهد:
"برای غلبه بر نیروهای ای دی اف، ما به حمایت مردم نیازمندیم.برای این منظور ما باید روحیه را در هر مرحله بالا ببریم.روحیه با انجام عملیات پارتیزانی بالا می رود. تبلیغات ایی دی اف و برخی چیزهای دیگر را که در طول مسیر به آنها بر می خوری را تخریب کن.به هر حال با از بین رفتن هر شبکه از انجمن سرخ روحیه کاهش پیدا می کند.مراقب باش."
[تصویر: 12043.jpg]
بازی حزب سرخ ماموریت های مختلفی را به شما محول می کند، دستورالعمل اولین ماموریت چنین است:
" به انجمن سرخ خوش آمدید
از ابتدا شروع می کنیم: 6 منطقه مسکونی در مریخ وجود دارد که تمام آنها تحت کنترل نیروهای دفاعی زمینی قرار دارد.هدف ما آزاد سازی این 6 منطقه و خروج نیرو های دفاعی زمین از این سیاره می باشد.
تنها یک مشکل وجود دارد و آن این است که نیروهای ایی دی اف (نیروهای دفاعی زمین)، یک سازمان نظامی حرفه ایی هستند. آنها پول، نیروهای دوره دیده و نیروی آتش قوی برای سرکوب ما هستند. حمله مستقیم به معنی خود کشی است. ما باید به مواضع ضعیف آنها حمله کنیم.زمانی به آنها حمله کنیم که آنها کمترین احتمال حمله را می دهند.اهداف پر ارزش آنها را ویران کنیم. و سپس از آنجا بگریزیم.موفق باشی "
این آموزش ابتدایی بازی است شما در مرحله اول به صورت عملی، درگیر این آموزش می شوید وارد یکی از ساختمان های خالی حکومت شده و پس از تخریب ساختمان به شما دستور داده می شود که به سرعت منطقه را ترک کنید در غیر این صورت نیرو های حکومت به محل رسیده و شما را نابود خواهند کرد.
این تنها یک نمونه از عملیات های مختلف در این بازی است. به عنوان مثال در مرحله ای دیگر به شما خبر می رسد که کارگران در منطقه ای به صورت آرام راهپیمایی برگزار کرده اند اما به نظر می رسد حکومت مانند دفعات قبل، این تظاهرات را به خاک و خون بکشد! شما باید به سرعت خود را به راهپیمایی برسانید اتفاقا همین طور می شود و پس از رسیدن متوجه می شوید نیرو های ای دی اف به کارگران حمله ور شده اند.
[تصویر: 12044.jpg]
و یا در مرحله ای دیگر ماموریت پیدا می کنید تا به مرکز رادیوی شهر بروید تا پس از تسخیر آنجا یکی از رهبران حزب بتواند نوار یک دقیقه ای از سخنرانی خود را که قبلا ضبط کرده توسط رادیو برای مردم پخش کند و آن ها را با جنبش همراه کند.
[تصویر: 12045.jpg]
برای اینکه دقیقا با اهداف سازندگان بازی آشنا شویم شنیدن نام بازی یعنی Geurrilla (پارتیزان) کافی است اما توضیحات سایت های رسمی بازی های رایانه ای انگلیسی زبان مطلب را کمی آشکار تر خواهد کرد.
یکی از سایت های خارجی توضیحاتی را در مورد این بازی ارائه کرده است که بعضی از فروشگاههای الکترونیکی در ایران ترجمه ی توضیحات مذکور را برای خریداران در سایت خود قرار داده اند:
" بازی Red Faction Guerilla به جرات يکي از زيباترين بازي هاي اکشن سال 2009 است.در اين داستان همه نوع قابليتهاي تخريب پذيري ارائه شده و جزئيات مربوط به درگيري و کشمکش بين کلوني معدن کاران Martian و ديکتاتوري Earth Defense Force که بر همه سايه افکنده، مو به مو به تصوير کشيده مي شود. شما بعنوان يکي از نيروهاي مقاومت مردمي ايفاي نقش مي کنيد. سرباز غيرنظامي هستيد که وظيفه اش براندازي نظام EDFهاست و به دلايل مختلف بر زندگي بسياري از افراد غيرنظامي تأثير مي گذارد. احتمالاً شما چيزهايي درباره ي عملياتهاي بالقوه ي افراد غيرنظامي در رسانه ها ديده و يا شنيده ايد. کل اخباري که از دکه ي روزنامه فروشي ها و راديو درباره ي شورش هاي محلي، آشوب و درگيري مي شنويد، باعث مي شود از آشفتگي هاي دور و بر خود بيشتر مطلع شويد و افرادي را که در خيابانها دنبال دست ياري دهنده ايي مي گردند، را بهتر بشناسيد. کل اين حوادث بطور همزمان اتفاق مي افتد، بنابراين اگر چيزي درباره ي جنگ و درگيريهاي مناطق ديگر شنيديد، اين را بدانيد که بالاخره اين درگيري ها سراغ شما خواهد آمد و حالا ديگر بستگي به خودتان دارد که واقعاً مي خواهيد در آن نبردها شرکت کنيد يا نه"
[تصویر: 12046.jpg]
این بازی ها در حقیقت نوجوانان و جوانان را وارد فضای مبارزه با حکومت می کنند. محور اکثر این بازی ها وجود یک دیکتاتور در کشور است و مبارزات برای از بین بردن یک حکومت دیکتاتوری است. در این بازی ها شما بامردمی مواجه می شوید که لباس هایی همرنگ شما پوشیده اند و به جنگیدن در کنار شما افتخار می کنند. به عنوان مثال در بازی حزب سرخ، وقتی که در منتطقه ای دست به اسلحه می برید ناگهان مشاهده می کنید که کارگران دیگری که در آن منطقه در حال کار کردن بودند ناگهان اسلحه های خود را بیرون آورده و در کنار شما مبارزه را آغاز می کنند.
فضای کلی این بازی ها نیز بسیار عالی طراحی شده است. در دیگر بازی ها، شما هستید و دشمن. روبروی هم. وقتی دشمنی را می بینید در کمتر از یک ثانیه باید شلیک کنید وگرنه زخمی یا کشته می شوید. اما این بازی ها که تغییر حکومت را آموزش می دهند اینگونه نیستند. این بازی ها تجربه جدیدی را برای کاربر به ارمغان آورده اند.
وقتی که این بازی ها انجام می دهید قطعا متعجب خواهید شد. شما سوار ماشین می شوید و در خیابان ها رفت و آمد می کنید، حتی از کنار خودروهای حکومت که دشمن شما هستند عبور می کنید، پیاده می شوید و به آنها نزدیک می شوید ولی هیچ اتفاقی نمی افتد. تا لحظه ای که اسلحه خود را بیرون نیاورید شما یک شهروند عادی هستید. پس خود را نزدیک هدف می کنید (در این بازی اهداف مختلفی مانند دکل های مخابراتی بلندگو ها و... وجود دارد) سپس دست به اسلحه می برید. تمام اینها باعث می شود کاربر در یک محیط شبیه سازی شده جدید قرار بگیرد تا بعد که در محیط واقعی با این صحنه ها مواجه شد به راحتی به مبارزه بپردازد.

مطالبی که ذکر شد تنها گوشه ای از این بازیست. حال سوال اینجاست که آیا در زمانی که سازمان های مختلف آمریکایی از انجام کودتای مخملی و شورش در ایران خبر می دهند جای تردید باقی می ماند که بازی های از این دست با هدف سرعت بخشیدن به چنین تحرکاتی در جوامع هدف مانند ایران که نوجوانان و جوانان آن طبق آمار رسمی، سالانه 25 میلیون نسخه بازی رایانه ای خریداری می کنند تهیه و منتشر شده است؟



به نقل از رجانیوز

ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 5:25 :: توسط : تورج قیداری

بسم الله الرحمن الرحیم


با سلام خدمت دوستان خوبم
به نظر حقیر ، تیکن شیطانی ترین بازی است که تا بحال ساخته شده است که مملوء از مفاهیم و معانی شیطان پرستی است . در این مقاله به موضوع پرداخته شده و دلیل این صحبت را اثبات می کند و این مقاله در اصل نقد و بررسی بازی تیکن 6 می باشد .

اما ابتدا یک مقدمه لازم است

آن چیزی که در این بازی توسط سازنده های بازی ساخته و پرداخته شده بود ، وجود جنیان و شیاطین مختلف در این بازی بود ، باتوجه به روند و جریانی که در سالهای اخیر ، ما در فیلم ها ، کارتونها و بازی ها مشاهده می کنیم ورود جنیان و اجنه در زندگی انسانها است و نیز ورود سحر و جادو ، به عنوان مثال در آخرین فیلم هری پاتر که به تازگی روی پرده ها بود ،آنچه در این فیلم آشکار است و دیده می شود وجود اجنه است و کمک گیری از آنها ، دقیقاً با همان ویژگی هایی که برای این موجودات تعریف می شود ،کوتوله ،غیب می شوند ، سرعت عمل بالا دارند و از چیزهای نهان با خبرند و...، طوری که در این قسمت از فیلم هری پاتر ، هری از این اجنه برای پیدا کردن و آورد شخصی کمک می گیرد ، فکر کنم این اولین فیلمی از این دست باشد که به طور علنی جن را با ویژی های خاص خود جن ، نشان می دهند.
همانطور که در بررسی های به عمل آمده در حادثه 11 سپتامبر مشخص شد ، آن بود که از سال ها قبل داشتند مردم را آماده این حادثه می کردند که این آمادگی توسط وسایل ارتباطی و رسانه ای بود تا مردمی که با این حادثه مواجه می شوند ، آمادگی قبلی داشته باشند
همانطور که اطلاع دارید در حال حاظر در تمامی این وسایل ارتباط جمعی مثل رسانه ها ، فیلم ، بازی های رایانه ای و.. ، اصلی ترین مطلبی که سعی بر القا آن بر افکار عمومی هست وجود اجنه و نحوه ارتباط برقرار کردن با آنها است ، با توجه به تجربه قبلی در این مورد ( حادثه 11سپتامبر) ، جای شکی وجود ندارد که در آینده بسیار نزدیک ، ما شاهد ورود جنیان به دنیای خود باشیم ، حالا به اسم جن باشد یا یوفو ها و یا افرادی که از سرزمینهای دیگر آمده اند ، در هر صورت این جریانی است که چندین سال می شود که ذهن مردم را برای رویاریی با آن آماده می کنند ،جالب است بدانید که به تازگی بحث ورود یوفو ها به زمین بسیار داغ شده است
همانطور که اطلاع دارید اعتقاد گروه های شیطان پرستی این است که بستر را در این دنیا برای شیاطین و اجنه فراهم کنند تا بعد از آماده سازی ، آنها را به عنوان حکمرانان بلامنازع در این دنیا معرفی کنند ، که صاحب این حکومت خیالی آنها همان لوسیفر تک چشم یا همان ابلیس ، ژوپیتر ، هروس ،زئوس و یا هر اسمی که بر او می نهند ، باشد
یک مطلب دیگری که لازم است خدمتتان عرض کنم ،این است که در غرب ، شیطان و جن با چند اسم مختلف شناخته می شوند ، که به شیطان گفته می شود devil ، lucifer ، satan و جن با دو اسم شناخته می شود jin و demon

اما تحلیل بازی

ابتدا از عکس روی قاب سی دی بازی شروع می کنم

[تصویر: zjhl1wmvnjkjg645kk.jpg]

همانطور که در تصویر این بازی مشاهده می کنید دو شخصیت این بازی به گونه ای ایستاده اند که فقط یک چشم آنها مشخص است و فرد وسطی هم چشم چپ او قرمز رنگ است که در این تصویر کاملا تاکید بر تک چشم شده است و مفهوم تک چشم در ضمیر نا خودگاه فرد ثبت می شود بدون آنکه بداند و موها نیز مثلثی شکل است ، باور فراماسون ها وشیطان پرست ها بر آن است که شیطان تک چشم است و فقط چشم چپ دارد ، یادآور نماد تک چشم بر روی هرم ناقص در یک دلاری است



و در کاور و پوشش دیگر این بازی همین مطلب را مشاهده می کنیم ، شخصیتی از بازی به صورت تک چشم آن هم چشم چپ مشخص است ،جای شکی نمی ماند که منظور طراح از طرح روی سی دی همان القا فردی تک چشم است



[تصویر: sxbi5v8oj67yd92y7eh4.jpg]

فرم موهای هر سه شبیه به مثلث است که دارند به سمتی اشاره می کنند که شاید در آینده توضیح دادم



[تصویر: l9loni2w41cxj0dcci.jpg]

آن چیزی که برای من در این بازی جالب بود ، وجود چندین جن در بازی بود و حتی اسم ها و شخصیت هایی را در بازی دیدم که باورش برای من بسیار سخت بود




بررسی شخصیت ها


kazuya mishima -1


[تصویر: 76cx3n5n1x1q29j29nlt.jpg]

یکی از کاراکترهای بازی فردی است به نام kazuya mishima که ویژگی این فرد بگونه ای است که به صورت تک چشم نشان داده شده است همانطور که می بینید چشم چپ اون به رنگ قرمز است ، ( اما در تعریف دجال که همان ابلیس است در روایات آمده : دجال فردی است که چشم راست ندارد و چشم چپ او آغشته به خون است ) ، این فرد پدر jin که در مورد آن توضیح خواهم داد است ، به دستکش این شخصیت دقت کنید ، 9 گوی را می بینید که مثلثی را تشکیل داده اند ( در اصل 10 گوی است اما یک گوی معلوم نیست ، 10 نماد عددی خدا است ، اما چرا معلوم نیست و طراح حذف کرده ؟ ...) ، در این تصویر ، مثلث ساخته شده توسط گوی ها + تک چشم چپ ،جلب توجه می کند که چشم چپ با رنگ قرمز کاملاً مشخص شده و با خطی که زیر آن که بر روی پوست این فرد است بیشتر توجه را به خود معطوف می کند ، با دیدن تصویر ناخودآگاه ، مثلث و تک چشم در ذهن شما ثبت می شود





2- jin

یکی از شخصیت های دیگر این بازی شخصیتی بود به نام jin که این کلمه همان جن را در ذهن تداعی می کند و منظور استفاده از این کلمه دقیقاً همان جن بوده هرچند گفته شود نام ژاپنی است اما با توجه به شخصیتی که دارد جای شکی نمی ماند که منظور همان جن بوده


1- نامش جن است 2- بعد از این که این شخصیت ، شیطان ( ابلیس ) بر او اثر می گذارد ، تبدیل می شود به Devil jin که همان جن شیطانی است


به هاله ی بالای سر او دقت کنید که نوعی این جن شیطانی را مقدس و فرشته جلوه می دهد




[تصویر: dafn85m4vlzs5ic5jze.jpg]

تنها این دلایل نیست که ثابت می کند منظور از استفاده از این واژه (jin ) ، در اصل همان جن است


دوستان اگر به بازوی چپ jin نگاه کنند خالکوبیی را مشاهده می کنند اما این خالکوبی چه معنایی دارد ؟




[تصویر: zq7k5gql7ryg6hhmmey9.jpg]

این خالکوبی در بین شیطان پرست ها معنای خاصی دارد که به آن گفته می شود : S stand یاهمان اس ایستاده




این نماد در بین شیطان پرستان نمادی است که در اصل معرف شیطان می باشد و S ابتدای کلمه satan که معنای شیطان را می دهد می باشد ، زمانی که jin به Devil jin تبدیل می شود یک خالکوبی دیگری بر روی شکم او ظاهر می شود که نماد بز بافومت که همان ابلیس است نقش می بندد و همچنین بر روی پیشانی او نیز علامت بز بافومت نقش می بندد ، اما در مکاشفات یوحنا که در مورد دجال ( ابلیس ) است نوشته :


...از این گذشته، بزرگ و کوچک، فقیر و غنی، برده و آزاد را وادار کرد تا علامت مخصوصی را بر روی دست راست یا پیشانی خود بگذارند و هیچ کس نمی‌توانست شغلی به دست آورد یا چیزی بخرد مگر اینکه علامت مخصوص این جانور، یعنی اسم یا عدد او را بر خود داشته باشد...




[تصویر: xuu4twlvw73nxtok3v8s.jpg]


دقیقاً jin این علامت را بر روی دست خود دارد و بعد از آنکه به جن شیطانی تبدیل می شود آن نشانه را بر روی پیشانیش می توان مشاهده کرد


اما نکته دیگر ، به دستکش های jin دقت کنید ، 10 گوی را مشاهده می کنید که مثلثی ساخته است ، فکر کنم نیاز به توضیح نباشد ، عدد 10 نماد عددی خدا است و بالاتر بر بازو این شخصیت نماد شیطان است ،چون می ترسم دوستان دوباره خرده بگیرند تحلیل نمی کنم برای همین سر بسته می گویم ، عدد 10 خدا ( دین) در دست شیطان که از آن برای منافع خود استفاده می کند ، در هرم قدرت ماسون ها یکی از ابزار تسلط بر دنیا ، دین معرفی شده است



[تصویر: ak5tayztulqtva60hp6.jpg]

اما در تصاویر دیگری که دستکش او فرق دارد نکته جالبی نهفته است و آن هم آرمی است که در اصل همان عدد 666 که عدد شیطان ، ابلیس و دجال است ، این عدد در لوگوهای برخی از شرکته ها نیز دیده می شود




[تصویر: lqt0iaodd3p3ziylqc1d.jpg]
[تصویر: e3eq0esx1st6bqzt44v1.jpg]




Devil jin -3

[تصویر: cttd91x4726x265yygn.jpg]
[تصویر: wzg5n1tkq5fta5kvhai1.jpg]

Devil jin شخصیت دیگر در بازی هست که همانطور که از اسمش مشخص است همان جن شیطانی است که در بالا در موردش توضیح دادم ، که یک تک چشم در وسط پیشانی او دیده می شود با هاله نوری که بر سر او قرار دارد ، سعی در القا نوعی فرشته و مقدس بودن این شخصیت دارد ، شیطان پرستان ابلیس را فرشته ای می دانند که از درگاه خدا رانده شده





در تعریف دجال آمده است که (( او فقط چشم چپ دارد و این چشم نیز در وسط پیشانی آن قرار دارد و شبیه به عناب است ))؛ در وسط شکل بز بافومت در پیشانی این شخصیت دقیقاً آن چشم عناب گونه را مشاهده می کنید




[تصویر: 2k3gvh37shndfbpdewt.jpg]


jin kazama -4

jin kazama که فرزند kazuya mishima که اول توضیح دادم است این کارکتر سوم jinاست


همان طور که اطلاع دارید یک قسمت از بازی ، به صورت مبارزه مرحله ای است که بعد از شکست چندین شخصیت به نبرد نهایی می رسید ، قبل از این که با آخرین شخصیت بجنگید باید با جانشین او مبارزه کنید که همیشه این شخصیت در بازی یک فرد ثابت است و آن هم فردی است به نام jin kazama ( کازامای جن

Wink

که بعد از شکست آن شما به نبرد نهایی راه پیدا خواهید کرد ، اما این نبرد نهایی ، حرف های بسیاری دارد



[تصویر: 0w7ty9vtcup1n3afxbj4.jpg]

Marduk -5


اما شخصیت دیگری در بازی که واقعاً بحث بر انگیز و برای بنده عجیب بود شخصیتی به نام مردوک Marduk بود




[تصویر: kb2z84cktj8kiju6k6dl.jpg]

مردوک خدای شهر بابل بود ، شاید شما بگوید باتوجه به شخصیتی که دارد این یک اسم اتفاقی هست اما من از شما می خواهم به دو دست این شخصیت دقت کنید ، آن وقت متوجه خاص بودن این شخصیت می شوید، روی هر دو بازوی این شخصیت نماد گاو که نماد مولوخ است کاملا مشخص می باشد و این را قابل توجه دوستان بگویم که نماد جنیان را در این بازی فقط ما بر روی بدن افرادی که اسامی اجنه ها را دارند می بینیم


اما کمی در مورد مردوک و مولوخ توضیح بدهم ، مردوک بزرگترین خدای شهر بابل بود که او را می پرستیدند و برخی می گویند خدای دیگر آنها بعل بوده ، اما اگر کمی در تاریخ تحقیق کنید می بینید که این دو نفر در اصل یک شخصیت بوده اند ، هرچند گفته می شود که بعل پدر مردوک بوده ، اما در اصل نام دیگر بعل (خدای کنعانیان ) در شهر بابل مردوک بوده است ، اما به نکته بسیار مهمی اشاره کنم و آن هم این است که تمامی این نام های فقط به یک شخص بر می گردد و آن ابلیس است و در هر شهری که مردم او را می پرستیدند یک نام داشته ، مانند ، کریشنا در هند ، هروس و رآ در مصر ، لوسیفر در بین ماسون ها و...


اما بعل خدای شیطانی گروه زیادی از کنعانیان بود ، عده ای از مردم کنعان که بعد ها به فنیقی ها موسم شدند از کنعانیان جدا شده و از آن شهر نقل مکان کردند ،خدای فنیقی ها مولوخ بود که خدای ترسناکی بین آن مردم بود که همیشه برای او فرزندان کوچک خود را قربانی می کردند تا مبادا مورد خشم مولوخ واقع شوند ، مولوخ خدایی بود با سر گاو که در اصل جن و شیطان بود و مردم آن شهر به او اعتقاد داشتند که همانطور که گفته شد ، نماد بت تراش او گاو بود



[تصویر: 8gnugc9fzbs2u5psenw.jpg]

اما مولوخ چه ارتباطی با مردوک که همان بعل است، دارد ؟ ( جواب این سوال را فقط دوستانی بخوانند که دوست دارند این ارتباط را بدانند با تشکر ، چون یک مقداری از بحث اصلی دور می شویم ، چون احتمال دادم برای برخی دوستان سوال مطرح شود این بحث را آوردم )


به اعتقاد فینیقی ها مولوخ از خدای کنعانیان که همان بعل بود بوجود آمده بود ، پس با توضیحاتی که داده شد مشخص شد که مولوخ از مردوک (بعل) بوجود آمده اما کمی بیشتر در تاریخ کنکاش کنیم می بینیم که بعل در اصل خدای شیطانی تمامی آن مناطق بود که هر منطقه اسمی بر او گذاشته بودند ، مولوخ اسم دیگر بعل در بین فنیقی ها بود ، کاوش های باستان شناسان این گفته را تایید می کند ، تصویری که در پایین مشاهده می کنید ، تندیس باستانی تصویر خدای بعل در منطقه بابل است که توسط باستان شناسان در همین شهر کشف شده است و به 732 -332 قبل از میلاد مسیح (ع) بر می گردد




[تصویر: wconljedbs96bf0g2lyu.jpg]

در حال حاضر نماد مولوخ به جغد تغییر پیدا کرده


این شخصیت در بازی غول پیکر، بسیار قوی و وحشتناک می باشد ، اگر قرار باشد در بازی در برابر این شخصیت بازی کنید و حریفتان باشد این ترس را احساس می کنید



[تصویر: 9nkc3zys0j8wu2yi592.jpg]

اما توضیحات بیشتر در مورد مولوخ ، این جن فردی است که متاسفانه همیشه در مراسم قربانی کردن انسانها و کودکان معصوم ، این قربانی ها برای آن جن ملعون صورت می گرفته و البته در حال حاضر نیز صورت می گیرد


این داستان است که جان میلتون را بر آن داشت تا در "بهشت گمشده" اش چنین بسراید:


ابتدا مولوخ،


پادشاه وحشتناک، آغشته به خون


و قربانیان انسان و اشک‌های والدین


گرچه صدای طبل‌ها و موسیقی آنقدر بلند،


که جیغ و گریه کودکانشان شنیده نمی‌شد،


آنها که در درون آتش می‌رفتند،


به سوی آن بت ملعون





azazel -6

اما مهمترین شخصیت این بازی که اکثر دموهای بازی حول او می چرخد ؛


دیدن این شخصیت آن هم در این بازی برای من بسیار باور نکردنی بود ، خصوصا با آن نمادهای بسیار بسیار خاص خود ، این فرد کسی نیست جز azazel یا همان عزازیل ، اما عزازیل چه کسی است ؟


عزازیل نام ابلیس ملعون است قبل از این که از درگاه خدا رانده شود و به معنی عزیز و گرامی است .


اما بعد از آن که از فرمان خدا سرپیچی کرد نام او به ابلیس تغییر یافت و ابلیس به معنی نومید از رحمت حق است ، در آسمانها نام دیگر او حارث است



[تصویر: ae5r3sd2d5g79qxc7bpe.jpg]

اما ویژگی این شخصیت : سر این موجود کریه المنظر همان بز بافومت هست با همان دو شاخ ، که نماد این بز نیز بر سینه او حک شده است و همان وسیله های زینتی که در مصر باستان بر روی سر و گردان فراعنه و از جمله خدای آنها هروس مشاهده می کردید ، می توانید بر گردن عزازیل ببینید که با این وسیله این موجود را با مصر پیوند می دهد ، خصوصاً این که مکان نبردی که در بازی در آخر مرحله با او انجام می دهید در مصر باستان است و گویا در داخل هرم گیزا است




[تصویر: 00zfjb9h86d7724u8z6d.jpg]
[تصویر: sxq9y66cilvenpnql7y4.jpg]

اما چند نکته بسیار بسیار مهم در رابطه با این نبرد ، این شخصیت طوری ساخته و پرداخته شده است که شکست او بسیار بسیار کار دشواری است ، اما طراحان این بازی چرا او را اینگونه طراحی کرده اند ؟


با این کار در ذهن افرادی که با او می جنگند ، عزازیل فردی بسیار قدرتمند و شکست ناپذیر جلوه می کند و برای همیشه در ذهن فردی که این بازی را کرده ثبت و ضبط می شود ، در حقیقت سازندگان پلید این بازی در نهایت پلیدی سعی در تاثیر گذاشتن این مفهوم در ضمیر ناخودآگاه فرد هستند و سعی دارند که فردی که این بازی را می کند در ضمیر ناخودآگاهش ملکه شود که عزازیل فردی قوی و شکست ناپذیر است و یادتان باشد که نبرد نهایی همیشه با عزازیل است




و نکته بسیار بسیار مهم دیگر آمادگی ذهن بازیکنان این بازی برای نبرد نهایی که همان آرماگدون یا هرمجدون است می باشد ، در بازی تیکن نبرد نهایی با عزازیل است


در نبرد نهایی که در فلسطین رخ می دهد طبق روایات ، دجال تک چشم نابود می شود و در روایات دیگر سر ابلیس از تنش جدا خواهد شد ، اما ماسون ها و شیطان پرستهای سعی دارند این جنگ را طوری دیگر بازسازی کنند ، پروتستان های انجیلی معتقدند که هیچ صلح واقعی در جهان و در منطقه خاورمیانه پدید نخواهد آمد مگر با ظهور عیسای موعود ، او خواهد آمد و در اورشلیم بر تخت داوود نشسته و با دشمنان اسرائیل می جنگد !!!!



[تصویر: 42pfo3ck4fsml4z9qsij.jpg]
[تصویر: iyp5vn03ozyvjldlfgog.jpg]

هیچ شیطان پرستی پیدا نمی شود که آرزوی دیدن این جنگ را داشته باشد ، چون آنها در روایات اسلامی و انجیل کمتر تحریف شده که در دستانشان است دیده اند که پایان کار شیطان و شیطان پرستان همان جنگ آرماگدون است و از مدتی ها قبل این بحث را پیش کشیده اند که اگر نتوانستند پروژه شیطانی خود را پیش ببرند و تمام دنیا را مملو از عقاید شیطانی کنند و یاد خدا را برای همیشه از بین ببرند و در این راه شکست بخورند ، خود را برای آن جنگ که وعده داده شده است آماده کنند ، این که می بینید این گروه ها از آن نبرد به نیکی یاد می کنند به این معنی نیست که آنها مشتاق رسیدن این جنگ هستند ، آنها این جنگ را اوج ناتوانی خود می بینند و تمام سعی خود را بر این دارند که این جنگ اتفاق نیفتد ، شما کافی است که روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار ( علیهم السلام) را در این رابطه مطالعه کنید ، متوجه خواهید شد این نبرد پایان راه شیطان و شیطان پرستان است


الان فکر کنم متوجه شدید که چرا نبرد نهایی در بازی تیکن 6 با عزازیل صورت می گیرد و چرا او را انقدر قوی ساخته اند


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 5:22 :: توسط : تورج قیداری

بسم الله الرحمن الرحیم
کراتوس شخصیت وحشی و مورد علاقه بسیاری از گیمر ها حتی بچه هایی که سری به کلوپ می زنند است.این شخصیت پسر نامشروع زئوس و برادر آتنا است .او پس از کشتن خدای جنگ قبلی به مقام خدای جنگ فعلی(خدای جنگ واقعی)رسیده است .لقب او روح اسپارتا است که دلیل آن سفید شدن پوست کراتوس است.کراتوس که به معبد آتنا حمله برده بود وزن و دخترش را در آنجا کشته بود(غیر عمد)خاکستر زن و دخترش روی پوست او نشسته و او سفید شد........کراتوس بعد ها زئوس را خائن می داند و می خواهد زئوس خدای خدایان المپ را بکشد.
به نظر من هرچه بازی بیشتر پر طرفدار و قوی باشد ماسونی تر است.
این بازی صد در صد بهترین در سبک خودش است و تمام رده های سنی را به خود جذب می کند که البته سن مجاز برای این بازی 18 سال به بالاست.این بازی در تمام پنج نسخه ای که عرضه شده یک قسمت(ببخشید)سکس دارد و درطول بازی با نمادها وbossهای سکسی رو به رو هستیدداستان جذاب شما را میخ خود می کند و تا تیتراژ پایانی بازی را تا آخر نبینید دل از آن نمی کنید.هدف اصلی بازی قدرتمند نشان دادن اجنه و شیاطین است همچنین در بازیdante inferno این روند قدرتمند کردن شیاطین دست کمی از بازی کزایی ندارد.بازی سعی بسیار زیادی دارد که شما به خدایان المپ معتقد شوید در ذهن ناخودآگاهتان آنها را باور کنید و در دنیای حقیقی نیز به دنبال شورش تک نفره علیه پادشاهی زئوس زمان خود بگردید و دلیل این کار این است که شما را از اتحاد و یکی شدن دور کنند و خود را به تنهایی خدای جنگی ببینید که حریف همه ی دشمنان است تا راحتتر شما را شکست بدهند.در این بازی برای هیچکس احترام قائل نیستید وحتی می خواهید خدای خدایان را بکشید چون تمام عذاب هایی که دیده اید به خاطر اوست و شما نبودید که با بی رحمی خانواده خود را کشتید و مقصر زئوس است.این داستان می خواهد به شما القا کند که دلیل تمام بدبختی هایتان خداست و شما باید با او به مبارزه به پا خیزید و هرگز مقصر کار هایی که انجام داده اید نیستید
حال به نماد ها و علامت های ماسونی این بازی می پردازیم


انداختن فردی میان چرخدنده ها و کشتن او در حالی که از شما کمک می خواهد[تصویر: qei7ps8si98ww5yf8kn.jpg]

آیا این کار شما را تحریک نمی کند

موجود تک چشم سایکلاپس(cyclops)
[تصویر: Cyclops_Berserker.jpg]





[تصویر: pkc6mquwazyeny3rnip9.jpg]



این موجود که شبیه خدای جایولان است



درسته قیافشون شبیه هم نیست ولی حالتشون شبیه همهWink



موجودات تک چشم و نمادهای تک چشم به شدت در بازی مورد استفاده قرار گرفته
1[تصویر: i4ueirr845nv0zg59of.jpg]2[تصویر: qof19pzxyus7jsdmz4.jpg]

[تصویر: t20vejybr0uuv0bder7.jpg]
نمادی که در پرچم به کار رفته نماد ماه و خورشید ادقام شده است که نشانگر ادقام دو جهان با یکدیگر است و دو ستونی که از بین آنها گذشته همان دو ستون معبد سلیمان صهیونیست هاست
در کل نشان دهنده این است که خدایان المپ نیز چون ادیان شیطانی دیگر مثل بودیسم(بودای صهیونیزم) اعتقاد به این دارند که ترکیب دو جهان باعث ایجاد و خلقت شده و تنها تعادل بین دو جهان باعث سر پا ماندن نظم جهان است(یک تالار هم باید برای بودا و کسانی که از طریق کنگفو به اسرار عالم پی می برند تهیه کنیمBig Grin)
.[تصویر: q0s1opagoku9dv5lfzxs.jpg]
عکس بعدیی موجود ثم دار پشمآلویی (جن خودمان)را نشان می دهد که توسط کراتوس پرپر می شود.
.[تصویر: 4wljrfm0gwosruonx5n2.jpg]
مشاهده ی دو ابلیسک که (قابل توجه دوستان)نشان دهنده ی آخر ماسونی بودن بازی است و از خیلی بازی ها مثل تیکن ماسونی تر کرده[تصویر: 8e6q8o35251irct87gpk.jpg]
جالب اینجاست که این دو ابلیسک راه ورود به دنیای دیگر را با نوری که از دو چشم مجسمه می تابد را مسدود می کند..
[تصویر: 8bt3cbnr9f9lv7kf0td.jpg]
این عکس هم نشان دهنده ی روح های آبی درخشانه که به غول از جهنم در آمده قدرت می دهند


[تصویر: 9ykw4cp0i6onjhyfdhj7.jpg]عکس بعدی هم در ورودی را نشان می دهد که دو مار از بالای آن بیرون زده و از چشمانی که روی در قرار دارد با اشعه ی سبز همه را سنگ میکند
همانطور که می دانید مار نماد شیطان است[تصویر: 83hx3me8ne6yyjak5ah.jpg]
شاید منظورشان این بوده که با شبکه های اطلاع رسانی که بالای آنها قدرت مار(شیطان)وجود دارد شما را در جایتان منجمد می کنیم!!!!!!!
امیدوارم از موضوع خوشتون اومده باشه ولذت برده باشید از همین الان به خاطر ادبیات بد و غلط های املایی عذر خواهی می کنم
به امید ظهور.......


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 5:19 :: توسط : تورج قیداری

اون های که با بازی های رایانه ای سرو کار دارن حتما Battlefield رو بازی کردن
در سری جدید Battlefield 3 که تبلیغات زیادی هم روش شد به ایران حمله میشه
و تقریبا 50٪ بازی در شهر های ایران هست و مخصوصا تهران.
در بازی فوش های رکیک از زبان ایران های (فارسی) گفته میشه و پرچم عراق در اکثر خیابان ها نشون داده میشه
که می خوان ایران های رو عرب نشون بدن و جالب اینجاس که اکثرا ایرانی های حتی این بازی رو پیش خرید کردن و با اشتیاق زیاد بازی رو تا آخر رسوندن
من خودم چون کنجکاو بودم بازی رو نصب کردم و دیدم واقعا همه این چیز که میگفتن درست بود.
سازندگان این بازی می خواد فکر مردم رو با این جور بازی ها برای حمله به ایران آماده که اما شتر در خواب بیند پنبه دانه

به امید فرج مهدی موعود که صد البته نزدیک است .

اینم چند تا عکس از بازی

[تصویر: 119071121-3.jpg]



[تصویر: 119071049-3.jpg]



[تصویر: 119070970-3.jpg]


[تصویر: 119070893-3.jpg]


حمله به ایران در بازی Battlefield 3حمله به ایران در بازی Battlefield 3

ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 5:16 :: توسط : تورج قیداری

[تصویر: free_palestine.jpg]
چگونگی دستیابی به این زمین هادرصد این زمین ها نسبت به مساحت اجمالی فلسطیندر دوران دولت عثمانی و آغاز حکومت نظامی انگلستان بر فلسطین


1.55 درصد
نماینده انگلستان به یهودیان اجاره داد


0.64 درصد
حکومت نظامی بریتانیا به یهودیان واگذار کرد


1.2 درصد
از مالکان بزرگ غیر فلسطینی خریداری شده است


2.31 درصد
از مالکان فلسطینی خریداری شده است


0.96 درصد

مجموع این زمین ها



6.6 درصد
یعنی فقط حدود 1 درصد را فلسطینیان فروخته اند.[/font] [font=tahoma]
شرح قضیه:

اما

راه آسان

این است که آدم نگاه کند ببیند آیا این حرف رنگ و بوی صداقت دارد یا اینکه نه، شایعه ای است که خود اسرائیلی ها آن را برای توجیه کارهایشان ساخته اند؟ شاید یادتان باشد که در جنگ 22 روزه غزه، شایعه شده بود که فلسطینیان «ناصبی» یعنی دشمن اهل بیت علیهم السلام هستند. این حرف خیلی عجیب و مشکوک بود. آخر هم می دیدیم که رهبر عزیز انقلاب و علمای گرانقدر دائماً از غزه طرفداری می کنند و هم مشخص بود که این سخن نفعش فقط به اسرائیل می رسد. همین بود که حتی تحقیق نکرده، ظن و بلکه اطمینان داشتیم به دروغ بودن این شایعه ی ناجوانمردانه. بعد از مدتی هم که مقالات و مطالب مستدلی در ردّ این شایعه به چاپ رسید و حقیقتِ آشکار، مبرهن گشت.

اکنون در مورد ادعای مالکیت قانونی اسرائیلی ها بر سرزمین های فلسطین هم می شود حتی بدون تحقیق تاریخی، گمان و یا حتی اطمینان داشت به اینکه این جنایتکاران دارند دروغ می گویند. اصلاً همین که آمریکا و انگلیس اینچنین محکم پشت اسرائیل ایستاده اند روشن می کند که اینها نباید خیلی آدم های خوبی باشند. اینکه چون باران بر سر مردم بمب می ریزند و کودکان را با تیر مستقیم می کشند ثابت می کند که اینها آدم های صادقی نیستند. دم خروس گاهی آنقدر نمایان است که با هزار قسم حضرت موسی (ع) و با هزار فیلم اسپیلبرگیlهم آدم نمی تواند یک چیزهایی را باورکند.
آری راه آسان این بود اما برای اینکه دل ها محکم شود و اطمینان به قلوب بازگردد راه سخت را هم می رویم تا پرده ای دیگر از فریبکاری و خباثت این حیوان های انسان نما کنار رود :
اصل قضیه درست است. یعنی یهودیان و صهیونیستها واقعاً قبل از تشکیل دولت اسرائیل بخشی از زمین های فلسطینی ها را خریداری کرده بودند. همچون هر شبهه ای، حق با باطل آمیخته است و در اینجا هم ما با بطل محض روبرو نیستیم. ولی خب بواسطه ی وجود حقی در این میان، همه ی ادعا حق نخواهد شد. توجه به دو نکته ی زیر می تواند ما را به حقیقت ماجرا رهنمون کند :
کل این زمین ها تنها 6/6" درصد زمین های فلسطین می باشد. تازه آن هم به انضمام زمین هایی که بدون خریداری و توسط حاتم بخشی انگلیسی ها (که با شکست عثمانی ها قیمومیت انگلستان به آن ها رسیده بود) نصیب یهودیان شده بود.
در آماری که در این جدول ارائه شده می بینیم که تنها حدود یک درصد از زمین های فلسطین به شکلی خریداری گشته که در ادعای مورد بحث روی آن مانور داده شده است. بیشتر زمینهایی که یهودیان پیش از تشکیل دولت اسرائیل مالک بوده اند را انگلستان به آنها داده و یا از مالکانی خریداری شده که فلسطینی نبوده اند. تازه همه ی اینها کمتر از هفت در صد می شود و هفت در صد کجا و اشغال تقریباً تمام فلسطین کجا؟
صهیونیست ها تا قبل از سال 1947م. تنها توانستند 6/6 از خاک فلسطین را از طرق مختلف به دست آورند، اما بقیه سرزمین فلسطین طی جنگ های خانمانسوزی به اشغال صهیونیست ها درآمد. اولین جنگ تمام عیار صهیونیست ها با پشتیبانی کشورهای غربی در سال 1948 میلادی روی داد. صهیونیست ها در این جنگ 78 درصد از خاک سرزمین تاریخی فلسطین را به اشغال خود درآوردند. در این جنگ نابرابر بیش از یک میلیون و دویست هزار فلسطینی آواره و 531 شهر، روستا و شهرک به طور کامل با خاک یکسان شدند. همچنین در این جنگ قتل عام های زیادی از جمله دیر یاسین علیه فلسطینیان صورت گرفت و طی آن ها هزاران فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند. آن بخش از فلسطین که همچنان اشغال نشده بود نیز از جمله قدس شرقی، کرانه باختری و نوار غزه در جنگ شش روزه 1967م. میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی، تقریباً به طور کامل به اشغال این رژیم درآمد.
2 اگر گفتمان حاکم بر جهان غرب مبنی بر حجت بودن دموکراسی را ملاک قرار دهیم نیز یهودی ها حق تشکیل دولت اسرائیل را نداشتند. چنانچه گفتیم درصد زمینهایی که یهودیان خریداری کرده بودند بسیار اندک بود اما اگر بیش از این هم بود هیچ کس نمی پذیرد که کسی بواسطه ی داشتن زمین، حکومت مستقل تشکیل دهد! مثلاً آیا اگر کسی یک سوم زمین های تهران را خریداری کند آیا حق این را دارد که در آن زمینهای خودش حکومتی مستقل تشکیل دهد؟! اما یهودیان با اینکه درصد زمینهایشان بسیار کمتر از یک سوم بود و با اینکه درصد جمعیتیشان بسیار کمتر از مسلمانان بود (با پشتیبانی قدرتهای نظامی و مالی و رسانه ای) اقدام به تشکیل دولت مستقل کردند آنهم نه در همان درصدی که مال خودشان بود بلکه در کل فلسطین! و اینها همه بدون برگزاری کوچکترین انتخابات و همه پرسی ای انجام شد. این تجاوزگری ها آنقدر حیرت انگیز بوده که حتی وزیر مستمعرات انگلستان در آن زمان هم به مسلمانان حق داده بود که نسبت به آن معترض باشند.
خلاصه اینکه دروغ های زیادی برای توجیه این لکه ی ننگ عجیب و غریب و رسواکننده ی تزویر مستکبرین، گفته شده و خواهد شد ولی گوش ما فریب صدای مؤدبانه و مزورانه ی مجری بی بی سی و VOA را نخواهد خورد، از بس که پر است از ضجه های مادران فلسطینی.

ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 5:14 :: توسط : تورج قیداری

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
میدان نبوت واقع در منطقه ی هشت شهرداری تهران به عنوان یکی از مهمترین مراکز خرید شهر و به نوعی اصلی ترین میدان در منطقه ی نارمک ( که یکی از مناطق قدیمی تهران است ) به حساب می آید. این میدان که به علت تعمیرات نوسازی و بهسازی برای چندین ماه از دسترس عموم خارج بود ، بالاخره بعد از انتظار فراوان ، چندی پیش بازگشایی شد. پس از بازگشایی ، اعضای تشکل مقربِّون به این مکان رفتند تا از آن بازدیدی به عمل آورند که در طی این بازدید به طور ناگهانی با تعدادی علامت و نشانه ی مرموز برخورد کردیم.
به سرعت روی این علائم نمادشناسی صورت گرفت و در عین ناباوری شاهد به گارگیری انواع و اقسام نماد های یهودی ، شیطانی و ماسونی در بناها و تندیس های ساخته شده در این میدان بودیم ، حتی در بعضی از این نمادها جهت رمزگشایی از روش های نسبتا پیچیده ای استفاده شد که نتیجه ی این رمزگشایی ها حیرت ما را بیش از پیش برانگیخت ! از این نماد ها تصاویری گرفته شده است که میتوانید بخشی از آنها را در ادامه مشاهده بفرمایید. البته به زودی تصاویر کامل تری هم در گالری تصاویر وب سایت قرار میگیرد. نکته ی قابل تأمل در این ارتباط ، عدم وجود نظارت صحیح و کارآمد از سوی مسئولان ذی ربط در قبال ، پروژه هایی از این دست ، می باشد . حتی قبل از بازگشایی این میدان و پایان عملیات عمرانی در آن ، از سوی تشکل مقرِّبون هشدارهایی مبنی بر به کارگیری نمادهایی شیطانی و ضد اسلامی در بناها و تندیس های ساخته شده در این میدان به مسئولان داده شد ، اما متأسقانه شاهد ترتیب اثر درخور توجهی از سوی این عزیزان نبودیم . واقعا جای بسی تأسف است که در مکان پر رفت و آمدی همچون میدان نبوت که روزانه شاهد حضور تعداد زیادی از شهروندان تهرانی ( اقشار مختلف ) در آن هستیم ، که با اهداف متفاوتی از قبیل خرید و تفریح و . . . به این مکان مراجعه می کنند ، از این دست نمادها به کار برده شود و تفکرات شیطانی و ضد دینی را در ضمیر ناخود آگاه این افراد نهادینه نماید . به هر حال آرزو می کنیم که این اتفاق ، آخرین مورد از مواردی این چنینی باشد .
نمادهای به کار برده شده از این دست هستند :
۱ – تک چشم یا همان چشم جهان بین
۲ – سیب – میوه ممنوعه
۳ – شمعدان هفت شاخه ی یهود
۴ – نبرد تایتان ( احتمالا اشاره به جنیان )
۵ – نام حضرت موسی به عنوان پیامبری یهودی
۶ – عدد ۳۳
۷ – پلی بوی ( Play Boy )
8 – صلیب
۹ – گوساله ی سامری
۱۰ – به کار گیری آب و آتش در کنار هم ( همانطور که مطلع هستید آب و آتش در کنار هم نمادی از معبد سلیمان به حساب می آید)
و . . .
که هر کدامشان بارها و بارها و در نقاط مختلف این میدان به چشم می خورند ، متأسفانه به خاطر تعدد این تصاویر و محدودیت های موجود تنها بخشی از این تصاویر را برای نمایش انتخاب کردیم .
منتظر افشاگری های بعدی تشکل مقرِّبون در مورد نمادهای به کار رفته در میدان نبوت تهران باشید !
به زودی . . .
 
تندیس مسی :
[تصویر: tandismessi-moqareboun.jpg]
[تصویر: takcheshm2-moqarebon.jpg]
[تصویر: takcheshm.jpg]
[تصویر: sib2-moqareboun.jpg]
[تصویر: sib-moqareboun.jpg]
[تصویر: shamdon2-moqareboun.jpg]
[تصویر: shamdan-moqareboun.jpg]
[تصویر: setare-moqareboun.jpg]
[تصویر: publication1.jpg]
[تصویر: publication1.jpg]
[تصویر: mosa-moqareboun.jpg]
[تصویر: 33-moqareboun.jpg]
[تصویر: moqareboun.org2.jpg]
[تصویر: playpoy-moqareboun.org.jpg]
[تصویر: 33sh-moqareboun.jpg]
[تصویر: hardo-moqareboun.jpg]
منبع :


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, :: 18:50 :: توسط : تورج قیداری

حتما تا کنون راجع به مثلث برمودا و حوادثی که گفته می شود در این منطقه رخ داده شنیده اید.
[تصویر: Bermuda-Triangle_VP9I.jpg]
مثلث برمودا بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. که از منطقه ای به اسم برمودا شروع شده و دو راس دیگر آن پورتوریکو و میامی است. البته گفته می شود این منطقه مثلث نبوده و بیضی شکل است.
مثلث برمودا چیست؟

مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی، در منطقه مثلث، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند!
آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی، عدم روئیت خشکی، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته، لکه روغن، آثاری از اجسام شناور، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده‌است. در حوادثی مشابه در این منطقه قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند!
آیا واقعا این اتفاق ها رخ داده؟

مدلین رسبورتگارف دانشمند و محقق ایتالیایی قرن بیستم نیز در مورد بروز حوادث غیر عادی و خارق العاده در این منظقه پس ازتحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده است که اغلب حوادث یاد شده در این منطقه تنها اغراق امیز نشان دادن برخی حوادث عادی بوده اند .برای مثال کشتی فرانسوی (BHG3566) که در سال ۱۹۷۷ در این منطقه ناپدید شد دو روز بعد در بندر ریجسرا دیده شد و شواهد حاکی از گم شدن این کشتی به مدت کوتاهی می‌کرد در حالی که هنوز هم برخی نویسندگان از این حادثه با نام کشتی وحشت یاد می‌کنند و بر این باورند که این کشتی در منطقه مثلث برمودا از بین رفته است و در تسخیر ارواح می‌باشد.
لارنس دیوید کوشچه محقق دانشگاه ایالت آریزونا در سال ۱۹۷۵ با انتشار کتابی به نام «اسرار مثلث برمودا برملا شد» اولین نظریه مخالف در این زمینه را منتشر نمود. بر اساس تحقیقات او :

  • شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در این گزارشات در مقایسه با شمار کشتی‌ها و هواپیماهای مفقود شده در دیگر مناطق اقیانوس، بهیچوجه زیادتر نبوده‌است.
  • طوفانهای استوائی و گرمسیری بسیاری در این مناطق گزارش شده‌است و شمار گمشدگان در این گزارشات با توجه به تعداد این طوفانها نا متناسب، عجیب یا اسرارآمیز نمی‌باشد مضافا اینکه بلیتزر و نویسندگان دیگر در مقالات خود اشاره‌ای به این واقعیت ننموده‌اند.
  • اعداد و ارقام بیان شده در این گزارشات و تحقیقات آشفته اغراق آمیز می‌نماید، کشتی‌ها و قایق هائی مفقود گزارش می‌گردند درحالیکه آنها بلاخره به بندرها با تاخیر بازگشته بودند و این گزارش نشده‌است.
  • برخی از این گزارشات در مورد مفقودین درواقع هیچگاه اتفاق نیافتاده‌اند. بطور مثال حادثه‌ای، با عنوان سقوط هواپیما گزارش شده که مدعاست هواپیمائی مسافربری، در سال ۱۹۳۷ از بندر دیتونا در فلوریدا در مقابل چشم صدها شاهد عینی پرواز نموده و در مثلث برمودا سقوط نموده‌است درحالیکه در روزنامه‌ها محلی آن زمان هیچ نوشته‌ای در اثبات این مدعا یافت نمی‌شود.
  • آنان با اختفای کشتی‏های خود، خبر از ناپدید شدن آن می‏دادند و از شرکت‏های بیمه، غرامت دریافت می‏کردند. سپس همان کشتی را با نام دیگر و تغییر بعضی از ظواهر، در نقطه‏ای دیگر به ثبت رسانده و مجددا می‏فروختند و یا از آن بهره‏برداری می‏کردند.
پس حقیقت مثلث برمودا چیست؟

در این منطقه دو جزیره به اسم های برمودا و باهاماس (باهاما) قرار دارد. که بد نیست کمی راجع به این دو جزیره بدانید.

[تصویر: 6eeddmcnsmxngm17co.jpg]
جزیره برمودا

برمودا (The Bermuda Islands) نام مجموعه جزایری است که جزئی از مستعمره بریتانیای کبیر به‌شمار می‌آیند. این جزیره بر روی مدار 33 درجه زمین قرار دارد!

[تصویر: bermuda-flag.jpg]
(پرچم برمودا)
در مدارک به جای مانده نام دریانورد اسپانیایی به نام
خوآن دو برمودز
به عنوان کاشف جزایر برمودا به ثبت رسیده‌است. در قرن پانزدهم، کشتی‌های اسپانیایی و پرتغالی از جزایر برمودا برای تازه کردن آذوقه و بارگیری آب آشامیدنی استفاده می‌کردند. اما شایعات مربوط به وجود ارواح و شیاطین در جزیره و وجود طوفان‌های مهیب موسمی که به این باورها می‌افزود، باعث گشت تا اسپانیایی‌ها که در آن زمان مالکان مطلق جزایر شده بودند، در آنجا سکنی نگزینند و از جزایر برمودا با نام «جزایر شیطان» یاد کنند.
پادشاه بریتانیا بالاترین مقام در جزایر برمودا محسوب می‌شود، اما اختیارات اجرایی اداره مجموعه جزایر برمودا را به «فرماندار» اعطا می‌کند ولی همچنین نماینده خاصی را به عنوان «نماینده ملکه» انتخاب می‌کند که بر اجرای درست قوانین نظارت داشته باشد.
باهاما

باهاما (Commonwealth of The Bahamas) در قبل مستعمره بریتانیای کبیر بوده، در سال ۱۹۷۳ به استقلال رسیده اما ملکه بریتانیای کبیر، رئیس دولت باهاما نیز به‌شمار می‌آید.


عکس هایی از جزایر برمودا و باهاما!!! (جزایری که در مثلث برمودا قرار دارند!)


[تصویر: Holiday_Inn_Sunspree_Bahamas_2.jpg]
[تصویر: int_bahamas3.jpg]
قضیه این است که مکانی که آنها همگان را از آن می ترساندند مکانی بوده (و هست) برای استراحت و تفریح خودشان!
ارتباط جزایر برمودا و باهاما با فراماسون
جالب است بدانید جزیره برمودا روی مدار 33 و 66 درجه زمین قرار گرفته است.
در این جزایر همانطور که در عکس ها می بینید چندین ابلیسک وجود دارد.
[تصویر: 23336_Obelisk_Malecon_normal.jpg]
[تصویر: Bot-G-Delta-obelisk-225x300.jpg]
مورد بعدی پرچم باهاماست که همانطور که مشاهده می کنید پر است از نشانه ها و اعداد ماسونی.
[تصویر: 489px-Coat_of_arms_of_Bahamas.png]
همانطور که گفته شد این جزایر را جزایر شیطانی می نامند.ادگار کایس پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر او این نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها می‌گردد.
جالب است بدانید در برمودا فرماندار به نمایندگی از ملکه بریتانیا، ۱۱ نماینده مجلس سنا را با توصیه نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون دولت انتصاب می‌کند.
[تصویر: waterslide.jpg]
ارتباط جزیره برمودا با لاست
گفته می شود حادثه‌ای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است. این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می‌گردید که ناگهان ده دقیقه از صفحه رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت. هواپیما بدون هیچ واقعه‌ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه می‌گفتند ابراز تعجب کردند، زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط می‌شد، هیچ اتفاق غیر عادی نیفتاده بود. جالب این که ساعتهای همه آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعی عقب‌تر بود. در حالی که هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلی را کنترل کرده بود و در آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود نداشت.
از این نوع حرف ها در مورد این جزیره بسیار است و در برخی از مقاله ها این جزیره را بسیار مشابه می دانند. البته ظاهرا آب این منطقه به خاطر گرمی و ویژگی های بسیار دیگر واقعا با بقیه مکان ها متفاوت بوده و برای غواصی منحصر به فرد است.
خدشه بر چهره مهدویت و امام زمان
چند سالی است که گفته می شود جزیره برمودا همان جزیره خضراست و این منطقه جاییست که امام زمان در آن زندگی می کند. حالا با توجه به عکس های این جزیره متوجه شدید چرا دشمنان این مساله را مطرح کرده بودند. (در این زمینه شما را به کتاب جالبی که خودم هم آنرا مطالعه کردم ارجاع می دهم: "جزیره خضرا درترازوی نقد" نوشته ی علامه سید جعفر مرتضی عاملی، با ترجمه ی محمد سپهری) آیا این توهینی به آن حضرت نیست که گفته شود ایشان در این جزیره که تمام آن را گناه گرفته زندگی می کند؟
[b]
همچنین گفته شده است محل «جزیره خضراء» در دریای "سفید مدیترانه" فعلی است.
برگرفته از وبلاگ:www.antiziyon.blogfa.com


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, :: 18:49 :: توسط : تورج قیداری

چند وقت بود هست که تبلیغ زیادی درباره بازی جنگ خانها میشه که اعلام میشه کاملا رایگانه..
در ابتدای این بازی شما باید از11قبیله یه قبیله انتخاب کنید که خونریز تر و جنگاور ترین اونها قوم عربه.. و در زیر آن نوشته شده است درآغوش تاریکی
دنیاس سوم این بازی که قدرتمند ترین دنیای ان است در کنار ورژن 31آن به شما دنیایی معرفی میکند به نام دنیای جنگ 313
ودربالای تصویر صفحه اصلی بازی عکسی میبینید که یک سرباز که نماد قوم عرب هست وجود داره که یک کم عقب تر از آن یه سرباز هست که نماد قوم پارس هست که تداعی گر این است که ایرانی ها مدافع عربهای خونریز هستند.
[تصویر: uo55vtasl3clg3xf46r2.png]

داخل بازی که میشویم یه مشاور یهودی برای بهتر بازی کردن شمارو راهنمایی میکنه... از کجا میگم یهودی؟ خودتون قضاوت کنینConfusedConfused
[تصویر: ge7da66p22vlbh5jr1t.png]

برای بدست اوردن منابع یا باید از فروشگاههای صهیونیستی مثل کوکا کولا خرید کنیم یا پول را ازطریق همین حساب های متصل به شتاب به حسابشان واریز کینم.. ویا اینکه عبادت انجام دهیم..HuhHuh

اینهم آیکون عبادت است که برای بدست آوردن منابع باید انجام دهیم
[تصویر: 8w2josad62amdar4am.png]

سه نوع عبادت رو میشه انجام که در قبال نرخ متفاوتی از سکه این عبادتها انجام میشه..
[تصویر: aec8xniq7num0aabro9h.jpg]
این عبادت با دادن 10 سکه انجام میشه.. که اون سایه تاریک عبادت کننده را همراهی میکنه
البته دربالی این عکس نوشته ممکن است خدا به عیادت شما پاسخ ندهد و یا خشمگین باشد و شما بعد از عبادت تنبیه کند.. اما عموما پاداش میدهد..

[تصویر: dga1107av5l4wrtocc.jpg]
این عبادت با دادن30 سکه انجام میشود که دست نورانی شخص مارا یاد پیامبر بزرگ حضرت موسی می اندازد.

[تصویر: 12v4uchsvg2le4ajav47.jpg]
این عبادت که مقابل پاپ انجام میشه با دادن 100 سکه انجام میشه که تبعا دارای پاداش خوبیست

دربازی کاربر باید به اینترنت متصل باشد و ساختمنهایی را بسازد که یکی ازین ساختمانها دیواریست
که ستونهای آن از 9 ابلیسک ساخته شده است.
[تصویر: vgb95zdowmin3gj5wsw.png]

بعد از انجام یه سری کارها و ساختن ساختمانها نشانهایی مبینی بر قوی تر شدن کاربر میدهد که بیشتر آنها نمادهایی از فراماسونری و شیطانپرستیست

این هم نشانهای اهدایی
[تصویر: 2xcngwrqqch0g476ehi.png][تصویر: llfrui150tqpkufgtapi.png][تصویر: 9dqzcwxhie7ef6irt14b.png]

خیلی از کاربرها در پیامهای گروه خود اذعان میکنند که این بازی اعتیاد اور است و خیلی از انها نمیتوانند از آن دست بکشند..
درضمن دیده شده که در رومهای این بازی گروههای ضد دین با یکدیگر براحتی لابی میکنند و برنامه ریزهای خودرابرای داخل ایران انجام میدههند..

عکس بیشتر کاربران هم عکسهایی از نمادهای شیطان پرستی است ..
اما روز به روز به بازیکنان این بازی اضافه میشود و درآمد صاحبان سایت بیشتر میشود

به امید بیداری همه انسانها و ظهور سرورمان


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, :: 18:36 :: توسط : تورج قیداری

امیدواریم تنها یک کپی برداری باشد...

[تصویر: thumbnail.aspx?q=1352784950899&i...516045.jpg][تصویر: 280px-Ishtar_Gate_at_Berlin_Museum.jpg]
تصویر سمت راست: "دروازه ایشتار" که دروازهٔ ورودی به شهر بابل در نزدیک رودخانه فرات در کشور عراق محسوب می‌شده، در سال ۶۰۵ تا ۵۶۲ پیش از میلاد ساخته شده است. در سال ۱۹۲۷ میلادی، این بنا با توافق دولت وقت عثمانی با کشتی به بندر هامبورگ ارسال گردید. سپس در برلین در موزه پرگامون، بخش‌های مختلف این دروازه، از صدها قطعه شکسته دوباره بازسازی شد.
درباره نام ایشتار میتوان گفت ایشتار از الهه‌های آشوری بود.ایشتار همتای اینانای سومری‌ها و مرتبط با الهه سامیان شمال غربی یعنی الهه آستارته است. آنونیت، آستارته و آتارسامَین نام‌های دیگری برای ایشتار هستند. در اسطوره‌ها او را ایزدبانوی نشاط عشق می‌دانند. "ایشتار" نامی است که در کتاب استر یهودیان به "اِستر" (همسر خشایارشا) داده شده است.
درمورد تصاویر روی این دروازه این توضیح آمده است که کهنترین تصویر موجود اژدها واقع در
دروازه

ایشتار
رابطه میان اصل و آغاز جهان و اژدها در کیهان‌شناسی بابلیان است.

تصویر سمت چپ: ساختمان رستوران های بین المللی پدیده شاندیز در کیش

الگوبرداری این ساختمان مشهور از معماری بابل باستان و دروازه ایشتار که توضیحات آن در بالا آمده است واقعا جای سوال دارد که چرا باید با وجود معماری غنی ایران باستان و ویژگی های منحصر بفرد منطقه کیش،چنین طرح خاص و سوال برانگیزی اجرایی شود...؟...ما امیدواریم تنها یک کپی برداری باشد...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, :: 18:35 :: توسط : تورج قیداری

احتمالا این ها هم یه تقلیده و فقط یه کپی برداری هست.. [تصویر: xkq7unytn2lhcdgeb3j.jpg]

این لوگوی شمعدان یهود نیستا لوگوی یه رستوران تو خیابون ولیعصره


[تصویر: icut7x3o16m6836ho2p7.jpg]
اینم داخل همون رستورانه که بر حسب اتفاق اسمش شمعدانه


[تصویر: eulvtwtam3x9xpg4r8.jpg]
اینم یه عکس دیگه از داخل همون رستوران


[تصویر: 1sy85xnnd2vrz5nmwlgs.jpg]
اینم در ورودیشه


[تصویر: 7v2sircor72sjffxpgjf.jpg]
اینم لوگوی ابومسلم که خودش گویاس


در آخر گفتم شاید شمعدان اصلی یهود رو نتونینستین تو این لوگوها پیدا کنین شمعدان اصلی رو میذارم..
[تصویر: kpk9as81ccj4h53at2g.jpg]

به امید نابود ظلم و بیداری واقعی انسانها


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, :: 18:28 :: توسط : تورج قیداری

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشورایی شویم و آدرس ashoora.10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 7771
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1