عاشورایی شویم
 
 

 

 

سخنان حضرت امام خامنه ای روحی فداه

در مورد حضرت علامه عظمی آیت الله مصباح یزدی حفظه الله تعالی

 

امام خامنه ای :

این سه جهت در ایشان جمع است . هم علم ، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا

 

امام خامنه ای :

آیت الله مصباح در دوره ما خلأ علامه طباطبايي و شهيد مطهري را پر كرده است

 

امام خامنه ای :

آیت الله مصباح ، شهید مطهری زمان هستند

 

امام خامنه ای :

بنده حدود 40 سال است که ایشان را میشناسم و به شخصشان ارادت خاصی دارم


ارسال شده در تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 8:25 :: توسط : تورج قیداری



*فردا شب برنامه  راز با حضور آقای شام استون، پسر27 ساله مشهور ترین کارگردان امریکا(الیور استون) به لحاظ اعتبار، که دو روز پیش در اصفهان شیعه شدن خود را اعلام کرد، اجرا خواهد شد.



*این ها برکات و ثمره وجود امام راحل، انقلاب اسلامی و پایداری آن است. آلیور استون اولین منتقد  سیاست امریکا بود و در اوایل دهه هشتاد، سه فیلم سینمایی ساخت که جرأت کرد سیاست خارجه امریکا را نقد کند، در مورد ویتنام فیلمی ساخت، ده سال قبل از بحران وال استریت، در این باره فیلمی ساخت که بارها از صدا و سیما پخش شده است و همچنین درباره قتل کندی که داستانی که اینها می گویند دروغ است و این قتل چیز دیگری بوده است، ساخت.



*چند روز پیش برای ساخت مستندی در رابطه با اقلیت ها، با پسر این شخصیت به اصفهان سفر کردیم، اعلام آمادگی برای شیعه شدن و مسلمان شدن کرد و از طرف رسانه های غربی تبلیغاتی بر علیه او صورت گرفته است. چندین قرار داد او طی شیعه شدنش، لغو شد. جمعه بعد از ظهر یک مصاحبه مطبوعاتی با همه رسانه های دنیا ساعت سه و نیم، با شبکه روسی،راشا تودی خواهد داشت.



*این اتفاق، عین بیداری اسلامی است. ما فکر می کنیم که سالهاست داریم همین را می گوییم، غرب متحول خواهد شد. نسل پیر و اهل اندیشه فهمیده است که این دروغگوی کهنه کار و مکار، کارش تمام است اما چیزی که عجیب است، حرکت نسل جوان به بیداری اسلامی است. نسل جوان غرب وقتی چیزی را اعلام کنند، پای آن می ایستند. این فرد مسلمان شدن خود را اعلام کرد و عمل کرد.



*در غرب  دو نوع آدم داریم، یکی آدم های معمولی و دیگری آدم های خاص، مطالعه کرده، تحصیل کرده و زحمت کشیده. انشاالله شاهد تعداد بیشتری از این جوانان غربی و برجسته و شاهکار به لحاظ  شخصیت، روشنفکری ، تمدن و آگاهی مخصوصا به ظلم صهیونیسم خواهیم بود. مراسم مسلمان شدن ایشان، مراسم بسیار ساده ای دریک اتاق کوچک، خدمت آیت الله ناصری در یکی از مناطق دور افتاده اصفهان بود، اما هنوز از اتاق بیرون نیامده، خبر همه جا پیچید.


 


*مولد این اتفاق، ایستادگی و پایداری جمهوری اسلامی در مقابل ظلم بود که در سی و سه سال خدشه ای یه آن وارد نشد و توجه همگان را به خود جلب کرد و مردمی مومن و شهادت طلب بود که در دنیا بی نظیر بوده و بیدار کننده است. این مصداق بحث پایداری انقلاب اسلامی و مراحل بیدار باش آینده است. میوه انقلاب اسلامی مشهود است، بیداری اسلامی، حماس و حزب الله،  فروپاشی آرام و قطعی ایالات متحده و علائمی مثل وال استریت، میوه این انقلاب است. امریکا هر کاری کرده است تا به خاطر امنیت اسرائیل، نور انقلاب اسلامی را خاموش کند.امروز می شود برای انقلاب اسلامی، در بحث آزادی، دموکراسی ثابت کرد که ایران آزاد تر است یا امریکا؟



*فتنه انتخابات 88 برکات عظیمی داشت، یکی از آنها این بود که ما شفاف تر به این موضوع پی بردیم که چه باید انجام داد و چه وظیفه ای داریم و به خاطر آن خدا را شاکریم.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, :: 1:18 :: توسط : تورج قیداری

دو رکعت بین نماز مغرب و عشا در رکعت اول بعد حمد ده ایه سوره بقره و بعد ایات 55 و 57 اعراف و 63 انعام

 

2 رکعت بیت مغرب عشا

رکعت اول بعد از حمد 10 ایه اول سوره بقره بعد 53 54 55 سوره اعراف بعد ایه 163 سوره بقره
 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 21:56 :: توسط : تورج قیداری

پیامبراکرم (ص) : یخرج الناس من المشرق

رسول خدا : مردمي از مشرق زمين قام مي كنند كه اينها زمينه ساز حكومت مهدي (عج) هستند


ارسال شده در تاریخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 21:27 :: توسط : تورج قیداری


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 14:34 :: توسط : تورج قیداری

عربستان سعودی در اقدام مغرضانه دیگر بر ضد ملت ایران، سایت اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب را فیلتر کرد.
 

عربستان khamenei.ir را فیلتر کرد

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی اطلاع رسانی دقیق سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از اجلاس جهانی "جوانان و بیداری اسلامی" و در آستانه اقامه نماز جمعه توسط ایشان، مسئولان عربستانی سایت "khamenei.ir " را از دسترس کاربران عربستانی خارج کرده اند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 20:59 :: توسط : تورج قیداری

یک از عوامل دخیل در حوادث خونین چهارشنبه شب ورزشگاه پورت سعید اعتراف کرد که جمال مبارک، پسر رئیس جمهور مخلوع مصر با به خدمت گرفتن 600 مزدور این حادثه خونین را موجب شد.

کشتار پورت سعید را 600 مزدور جمال مبارک به اجرا گذاشتند

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ یکی از عوامل دخیل در حوادث خونین پورت سعید به نام "محمود السید" از ساکنان منطقه "السیده خدیجه" در پورت سعید که توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شده بود، از دست داشتن جمال مبارک در این حادثه پرده برداشت.

وی در اعتراف‌های خود گفته بود که جمال مبارک با استفاده از دو نفر به نام‌های "الحسینی ابو قمر"، از اعضای حزب منحل ملی و "جمال عمر" از دوستان نزدیک خود 600 نفر را اجیر کرد تا حادثه خونین ورزشگاه پورت سعید را رقم بزنند.

این درحالی است که امروز دادگاه حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و دو پسرش جمال و علاء مبارک و حبیب العادلی، وزیر سابق داخلی مصر و 6 معاون بلند پایه‌اش به اتهام کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری برگزار شد.

در این جلسه "السید حامد"، به نیابت از دادستانی مصر جمال مبارک را به محض ورود به قفس اتهام به دست داشتن در حوادث ورزشگاه پورت سعید متهم کرد که طی آن 75 نفر کشته و 1703 نفر مجروح شدند.

نماینده دادستانی مصر خطاب به جمال مبارک گفت: اگر هر روز هم یک توطئه بسان توطئه جمل و پورت سعید تدارک ببینی نخواهی از سقوط خود جلوگیری کنی.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 20:56 :: توسط : تورج قیداری

نیروهای امنیتی مصر 18 جوان مصری را پس از بازگشت از اجلاس جوانان و بیداری اسلامی تهران، در فرودگاه قاهره بازداشت کردند.

بازداشت جوانان مصری هنگام بازگشت از تهران

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ پایگاه خبری "المصری الیوم" در خبری فاش کرد: نیروهای امنیتی مصر 18 جوان مصری را پس از بازگشت از اجلاس جوانان و بیداری اسلامی تهران، در فرودگاه قاهره بازداشت کردند.

"طاهر الهاشمی" دبیرکل شورای عالی مجمع "آل البیت" در اعتراض به بازداشت فرزندش که همراه این گروه از جوانان بازداشت شده است، در سالن فرودگاه قاهره دست به تحصن زده است.

طاهر الهاشمی تأکید کرده است که تا هنگام آزادی فرزندش فرودگاه را ترک نخواهد کرد.

طاهر الهاشمی گفت، بازداشت فرزندش، ادامه تبعیض‌ها علیه شهروندان شیعه در مصر است، که مانند شهروندان درجه دو با آنها تعامل می شود.

بخش امنیت فرودگاه قاهره با تأیید بازداشت این جوانان که از  قطر به مصر بازگشته بودند، اعلام کرده که برخی از آنها با خود کتابها و سی دی های متعددی به همراه داشتند؛ و مسئولان ذیربط درحال بررسی موضوع هستند.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 20:55 :: توسط : تورج قیداری


آخرین تحولات قیام مردم عربستان ( 52) / هراس اسرائیل از سقوط رژیم سعودی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ ادامه تظاهرات مردم مناطق شرق عربستان و هراس سران رژیم صهیونیستی از سقوط آل سعود نشان از تحولات و اعتراضات در میان مردم و نخبگان عربستانی است ;i شاید به طور کامل هم رسانه ای نشود. و نیز نشانگر عمق خطری است که اسرائیل از سقوط حکومت های مرتجع عربی احساس می کند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 20:46 :: توسط : تورج قیداری

 

 

امروز سه شنبه 4 اسفند 1388
مطابق با 9 ربيع الاول 1431 و برابر 23 فوريه 2010


9 ربيع الاول روز عيد شيعه و اولين روز امامت و خلافت آخرين خليفه و حجت برحق و منجي عالم بشريت حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج) در سال 260 هجري قمري است.

آغاز امامت حضرت صاحب الامر(عج) و غيبت صغراي آن حضرت پس از شهادت امام عسگري (عليه السلام) است.
اين روز عيد شيعه و اولين روز امامت و خلافت آخرين خليفه و حجت بر حق و منجي عالم بشريت حضرت بقيه الله الاعظم (عج) در سال 260 هجري قمري است.
اين روز، روز شادي اهل بيت (عليه السلام)، انبياء، ملائكه، ساكنين اعلي عليين، محبين اميرالمومنين علي(عليه السلام) و اولاد طاهرين ايشان است، چرا كه در اين روز دعاي حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا(عليه السلام)به اجابت رسيد.
اين روز، روزي عظيم الشان است و روز سرور شيعه و عيد بزرگ آنهاست.
حضرت رسول(عليه السلام)اين روز را عيد قرار داده و امر كرده‌اند كه مردم نيز عيد قرار دهند و اعمال آن را به جا آوردند.
در روايتي نقل شده هر كه در اين روز چيزي انفاق كند گناهانش آمرزيده شود و گفته‌اند كه مستحب است در اين روز اطعام برادران مؤمن و خشنود گردانيدن ايشان، توسعه دادن در نفقه، پوشيدن جامه‌هاي نو، شكر و عبادت حق تعالي كردن سفارش شده است و در اين روز غم‌ها بر طرف مي‌شود و روز بسيار شريفي است.

 

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, :: 17:58 :: توسط : تورج قیداری


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 23:20 :: توسط : تورج قیداری


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 9:25 :: توسط : تورج قیداری

از جدایی نادر از سیمین تا جدایی از ارزش ها

جدایی نادر از سیمین

فروردین سال 1390 با تحولی خاص در سینمای ایران آغاز شد و اکران عمومی فیلم هایی مانند اخراجی های سه و جدایی نادر از سیمین نقش مهمی در شروع این تحول داشت .


هر کدام از فیلم ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بودند اگرچه اخراجی ها مخاطب عام را مورد هدف قرار داده بود و فرهادی تمرکزش بیشتر بر مخاطب خاص بود تا با تاثیر گذاشتن بر مخاطبان خود پیام خود را جهانی کند .اما با رقیبان خوبی که جدایی نادر از سیمین داشت این فیلم به عنوان فیلم منتخب معرفی شد و با فراز و نشیب های زیادی در جامعه روبرو شد.




 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:جدایی نادر از سیمیمن , اصغر فرهادی, :: 8:13 :: توسط : تورج قیداری

این فیلم سیاسی نیست؟ پس اینا چرا اینهمه سنگشو به سینه میزنن؟

 

 

رادیو فردا
Radio Farda
Radio Farda logo.svg

 

زبان پخش فارسی
دفتر مرکزی پراگ، جمهوری چک Flag of the Czech Republic.svg
آغاز به کار ۲۰۰۳
نوع پخش رادیو:موج کوتاه
اینترنت:رادیو فردا
ماهواره:هات‌برد، عرب ست، آسیا ست، تل استار، نایل ست[۱]
وابسته رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی
موضوع برنامه‌ها سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و موسیقی
مدیر گروه هیئت مدیره [۲]
وبگاه radiofarda.com

رادیو فردا یک ایستگاه رادیویی فارسی‌زبان است که به هزینه کنگره آمریکا و تحت نظر هیئت رئیسه سخن‌پراکنی اداره می‌شود. این رادیو زیرمجموعهٔ رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی است که مرکز آن در پراگ، پایتخت جمهوری چک قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر جدایی نادر از سیمین در اسرئیل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 11:24 :: توسط : تورج قیداری

 این لینک فیلم و صحبت های صریح مسعود  فراستی در برنامه 7

www.ammarname.ir/link/7613


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 11:8 :: توسط : تورج قیداری

Persianv.com At site

به گزارش سرویس باشگاه جوانی برنا، در پی دیدار رهبر انقلاب از خانوده شهید داریوش رضایی‌نژاد، پایگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزارشی حاشیه‌ای از این دیدار منتشر کرده است:

رهبر از آرمیتا اجازه می‌گیرند كه یكی از نقاشی‌هایش را بردارند. آرمیتا اجازه می‌دهد: «باشه. همین رو ببر.» و آقا نقاشی آرمیتا از خودش را برمی‌دارند. در این نقاشی هم، لباس دختر صورتی است. از همان صورتی‌ها كه ما بزرگترها می‌گوییم «بنفش». موقع خداحافظی، رهبر از آرمیتا می‌خواهند كه «یک بوس خوشمزه» بدهد. آرمیتا هم همین كار را می‌كند و بعد هم خودش با بوسیدن صورت آقا، محبتش را تمام می‌كند.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:شهید رضایی نژاد, :: 19:22 :: توسط : تورج قیداری

 

این روز ها که دشمنان نظام جمهوری اسلامی مان دانشمندان ما را یک به یک هدف قرار داده است در جبهه رسانه نیز عده ای به انحراف رفته را با تشویق های آن چنانی و برگزاری شو ها و پارتی های اهدای جوایز به عنوان سینما گران متمدن و روشنفکر معرفی می نماید ، حال آن که سینمای غرب اساسا تاریخ فاسدی دارد .

مجید باقری گرد آورنده مطالبی از شهید آوینی است که در قالب هفتاد و دو سوال از سید شهیدان اهل قلم به بیان دیدگاه های وی پرداخته است . در اینجا نیز یکی از آن سوال ها را در رابطه با سینمای غرب گرا و سینمای اسلامی برای شما آورده ایم .

سوال از شهید آوینی :

به عنوان یک هنرمند انقلابی ، به نظر شما برای این که سینمای اسلامی داشته باشیم و یا این که به نوعی هنر هفتم در خدمت اهداف دینی و مذهبی قرار گیردچه بایدکرد ؟

آوینی :

سینما یکی از محصولات تکنولوژیک غرب است برای  معرفت یافتن نسبت به سینما ، لاجرم باید آن را چون ثمره ای از شجره تمدن غرب نگریست .

تعبیر (( سینمای اسلامی )) ، درست نیست . سینما شاید آن چنان که هست ، مسلمان شدنی نباشد ، اما می توان آن را به خدمت اسلام درآورد ، در نخستین قدم ، تکنیک سینما حجاب محتوایی آن خواهد شد ، حال آن که در سینما به آن مفهوم که اکنون وجود دارد ، تکنیک فی نفسه همان محتواست . (( مارشال مک لوهان)) همین معنا را با تعبیر (( وسیله همان پیام است )) بیان می کند و نباید تصور کرد که او اشتباه کرده است . او در این سخن ، از ماهیت وسایل ارتباط جمعی – رسانه های گروهی پرده برداشته است و نگارنده ، هیچ سخنی از غربی ها نشنیده است که با این بلاغت از عهده ی بیان مطلب برآمده باشد .

وسیله و پیام در رسانه های گروهی یک چیز است و بنا بر این، نباید سینما را چون ظروفی مجوف تصور کرد که می توانند هر محتوایی را بپذیرند .

برادران عزیزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می پنداشتند که برای دست یافتن به سینمایی که بتواند در خدمت اسلام قرار بگیرد ،‌کافی است که به جوانان مومن علاقه مند تکنیک فیلم سازی آموخته شود .

اکنون همان برادران عزیز در تجربه به خوبی دریافته اند که تکنیک فیلم سازی – یعنی مجموعه روش ها و ابزار کار – فی نفسه حامل فرهنگ غرب و غایات روحی آن است و از خود می پرسند که (( پس چه باید کرد ؟ ))

فیلم سازان بزرگ دنیا نه تنها لزوما اهل حکمت و تفکر و دین نیستند بلکه بالعکس هنرمندان امروز عموما فاسد ترین انسان های روی کره عرض    هستند . بزرگی فیلم سازان مشهور جهان در حکمت و تفکرشان نیست در میان آنان حتی کسانی هستند که سینما را حامل هیچ پیامی نمی دانند . بزرگی آنان در این است که توانسته اند زبان سینما را در استخدام بیان نفسانیات خویش بگیرند و همان طور که گفته شد . تکنیک سینما با پیام های این چنین بیشتر انس دارد تا سخن حق .

برای آن که سینما در خدمت اسلام در آید باید (( حجاب تکنیک سینما خرق شود )) ، شرط اصلی همان تقواست که انسان را به اخلاص می رساند و با اخلاص در های حکمت نیز بر قلب گشوده می شود.

تنها راه خروجاز ولایت تکنیک و گذشت از متافیزیک غرب ، نخستتقواستو آن گاه در پرتو نور حکمت متقینبه تمدن غرب و لوازم و آثار و اجزا و عناصر آن نگریستن . آینده انقلاب اسلامی در همه وجوه توسط کسانی محقق می شود که اسلام را بشناسند و مهم تر از شناختن با جان و دل بدان پیوسته باشند . پس اجازه دهید که امید مابرای آینده سینمای ایران جز به هنرمندان مومن خط شکـن نبـاشد که نباشد . امـام ، بت شکن بود و بسیجـی ها به تبعیت از ایشان  و سینمای متعهد ما نیز باید خاکریز های تثبیت شده سینمای غرب را بشکند و راهی تازه باز کند . راه ما از آنجا که غربی ها رفته اند و می روند نمی گذرد و باید متقع بود که اگر افق هایمان با یکدیگر متفاوت است راه هایمـان نیز متفـاوت باشد ، روش هـایمان نـــیـز .

منبع : کتاب آوینی پاسخ می دهد


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 14:23 :: توسط : تورج قیداری

28 صفر رحلت پيغام دار آخرين، خاتم نبوت را نگين، حضرت رسول واپسين، عينيت قرآن کريم، حضرت رسول اکرم صلی‌الله عليه و آله  و شهادت امام حسن مجتبی(ع)بر مسلمانان جهان تسليت باد.

 

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 13:30 :: توسط : تورج قیداری


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 13:25 :: توسط : تورج قیداری

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشورایی شویم و آدرس ashoora.10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 26
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 7745
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1