عاشورایی شویم
 
 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:47 :: توسط : تورج قیداری

بسم الله الرحمن الرحیم  


  


«ایکاش کمی بیشتر می فهمید...»  علی مطهری


پاسخی کوتاه بر انگاره های پوچِ علی مطهری 


 


مقداد داداشی*


 


« فرزند شهید مطهری تاکید کرد: آنها که برای انقلاب زحمتی نکشیده اند، توان حذف هاشمی را ندارند.


علی مطهری تصریح کرد: جریانی در تلاش است تا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از فضای سیاسی ایران حذف کند و برای رسیدن به این خواسته خود نشان داده که حاضر است دست به هر اقدامی بزند، اینها قادر به حذف آقای هاشمی از انقلاب نیستند. ایشان پایگاه اجتماعی خوبی دارد و مردم قدردان خدمتگزاران خود هستند. علت هجوم روانی و تبلیغاتی به ایشان ترس از اوست.


شاید نخستین کسی که آقای احمد‌ی‌نژاد را شناخت و احساس خطر کررد و نحوه مدیریت وی بر کشور را خطرناک توصیف کرد آقای هاشمی بود. تا زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی به صحنه سیاسی برنگردد و مثلاً اقامه جمعه نکند بحران سیاسی اخیر تمام نمی‌شود، چون نقطه نظرات ایشان عادلانه و واقع بینانه است.»




عبارت فوق تنها بخشی از اظهار نظرهای عجیب وغریب این آقازاده بود، آقازاده ای که چند وقت است خاصیّتی جز رنجش خاطرمان ندارد، ایکاش این آقای محترم که بوی نم وکهنگی افکارش سالها است مشاممان را می آزُرَد ومضرّتش مدتی است به مراتب بیشتر از منفعتش شده، می فهمید که کی باید سخن بگوید ومهمتر از آن اینکه چه باید بگوید، آنقدر عمق رودخانه افکارش کم شده که چندین سال است به مردابی گندیده تبدیل شده وقتلگاهی است برای خودی های انقلاب والبته معرکه ای برای لاشخورهای ضد انقلاب که از این آب گل آلود نهایت بهره ی خود را ببرند. دیگر تحمل او وافکارش با این مواضع وحرفهای آبکی اش برایم سخت شده، برای من که در ابتدای جوانی و در اوج انحراف دوره ی اصلاحات، «علی مطهری» را از مواضع واظهار نظرهای تندش در مورد جریان اصلاحات شناختم، وعبارت«اصلاحات آمریکایی» را برای اولین بار از زبان او شنیدم بسیار سخت است که امروز او را درهیبت عروسکی ببینم که بازیچه ی دستان کثیف اصلاحات و روباه پیر شده، برایم بسیار دردناک است که می بینم همان اصلاح طلبان آمریکایی، امروز او را حلوا حلوا می کنند ویادگار علامه ی شهید می خوانندش در صورتی که تا همین چند وقت پیش او را اصلا به حساب نمی آوردند و متحجّرش می خواندند، وصد البتّه بدتر آنکه او نیز در توهمی عمیق از این آلت دست بودن دلشاد است وسرخوش، ایکاش یک رگ از علامه ی شهید که بصیر بود وعزیز را به ارث می برد، ایکاش از پدر بزرگوارش که سرمایه ی فکری انقلاب بود به جای نسب خانوادگی دو واحد اندیشه ی ناب به ارث می برد، چرا که بارها گفته اند: «فرزند هنر باش نه فرزند پدر/ فرزند هنر زنده کند نام پدر»، و واقعا جفاست انتسابش به علامه ی شهید که چون از او زاده شده اورا چکیده ی پدر بنامیم، که در حقیقت فرزندان واقعی شهید کسانی هستند که اندیشه ی او را به ارث برده اند. اگر واقعا سخت است باور این انحراف، کافی است کمی در گفته های علی مطهری تأمّل کنیم تا همه چیز روشن شود، اینکه علی مطهری در اوج فتنه 88 آنرا یک اختلاف نظر، وحاصلِ مناظره ی احمدی نژاد وموسوی می داند ومیگوید که این اعتصابات با یک عذرخواهی حلّ می شود، به وضوح می رساند افق دیدش را و یا این اظهار نظرش (که در بالا ذکر شد)، که مخالفت(بخوانید: عداوت) هاشمی با احمدی نژاد را از سال 84 ناشی از بصیرت وعدالت هاشمی می داند آنهم در زمانی که مقام معظم رهبری از حامیان احمدی نژاد بود خود بیانگر نوع تفکر اوست، واین کلام او یعنی بصیرت ودید آقای هاشمی از مقام معظم رهبری قوی تر است!، آخر با کدام عقل می توان این حرف اورا پذیرفت؟ کوتاهی های هاشمی در حق انقلاب در چندساله ی اخیر واقعا کتمان شدنی است؟ آیا واقعا همانطور که مطهری میگوید با اقامه ی نماز جمعه توسط هاشمی همه مسائل سیاسی حل می شود؟ مگر زمانی که هاشمی خطیب جمعه بود چه اتفاقی افتاد؟مگر غیر از این است که خطبه های او تماما در مقابل رهبری معظم بوده است؟ این است تعدیل فضا؟ اینکه بیاید در نقطه مقابل رهبری بایستد تعادل است؟ مگر رهبری تندروی دارد؟ وهزاران علامت سوال دیگر که در این مجال نمیگنجد... .


ایکاش علی مطهری کمی به خود بیاید وتلاش کند بیشتر  اوضاع را بفهمد واز این نوع اظهار نظرهای غیرواقعی وغیر منصفانه دوری کند، وایکاش فرصتی برای نظام ایجاد شود که تکلیف خودش را با آقازاده هایی که زاویه شان با انقلاب بیشتر از ضد انقلاب است، برای همیشه روشن کند.


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:45 :: توسط : تورج قیداری

عکس: کوثر دختر روحانی دربند بحرینی
«کوثر» دختر روحانی مبارز زندانی «یاسر الصالح» با در دست داشتن عکس پدرش در راهپیمایی «لبیک یا بحرین» شرکت کرده است.


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:44 :: توسط : تورج قیداری

رنج شیطان

Suffering Devil

شیطان به حضرت یحیی گفت : می خواهم تو را نصیحت کنم !

حضرت یحیی فرمود : من میل ندارم ولی می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند .شیطان گفت :‌مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند :....

۱) عده ای مانند شما معصومند ، از آنها مایوسیم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند.

۲) دسته ای هم بر عکس در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم.

۳) دسته ای هم هستند که از دست انها رنج می بریم ؛ زیرا فریب می خورند ؛ ولی سپس از کرده خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند دفعه دیگر که نزدیکه که موفق شویم ؛ اما آنها دوباره به یاد خدا می افتند و از چنگال ما فرار می کنند . ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم .


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:42 :: توسط : تورج قیداری

مبادا کسانی باشند که ,اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرداز او حمایت نکنند بلکه از مجرم حمایت کنند,البته خبرهایی به من از گوشه و کنار کشور میرسد دربعضی از موارد,هرجایی که من بدانم و احساس بکنم,خبر اطمینان بخشی پیدا بکنم که آمر به معروف و ناهی از منکر مورد جفای خدای نکرده یک مامور ومسئولی قرار گرفته باشد خودم وارد قضیه خواهم شد

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:41 :: توسط : تورج قیداری

تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؟

Where have I ever denounced Islam?  I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the of God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge)

I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam.

My shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God.

My name is Sean, which is my secular name.  Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who's risked his career for the pursuit of truth.

Ali is my divine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah.

Who are you to question my faith?  I submitted my heart to Allah.

 

Thanks

 

 

 

ترجمه: من  اسلام را کجا تکذیب کرده ام؟

 

من بر این باورم که اسلام ادامه رسالت پیامبران خدا از  حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت عیسی (ع) است .اگر حضرت موسی (ع) شریعت را آورد حضرت عیسی (ع) تقوا را ، حضرت محمد(ص) الگوی معرفت و دانش است .من همیشه خدا پرست بوده ام در نتیجه تغییر خداپرستی که نداده ام بلکه با پذیرفتن اسلام به آغوش اسلام آمده ام .شهادتین من گسترش دین من است با اعلام این که حضرت محمد(ص) پیامبر و فرستاده خداوند است .

شان اسم عامیانه و دنیایی  من است ،کریستوفر اسم مسیحی من ،استون اسم یهودی است که از پدرم به ارث برده ام پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است و علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی، من از حضرت علی (ع) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم .

تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؟

 من قلب خود را تسلیم الله کرده ام.

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:36 :: توسط : تورج قیداری

دلم سخت گرفته، با خود فکر می کنم من اینجا نشسته ام و به بهار در پیشم می اندیشم، آسمان آبی است و مردم در تکاپو، درختان شکوفه داده اند و زمین سبز شده، اصلاً انگار نه انگار با فاصله ی خیلی کم از ما، فاصله ای به اندازه ی دل یک مومن، آسمان غزه ابر هم به خود نمی بیند، فکر می کنم اصلا درختی مانده که به شکوفه زدن بیاندیشد؟ کودکان غزه همین اکنون را فراموش کرده اند چه رسد به اندیشیدن برای بزرگ شدن.

با خود می اندیشم منِ انسان کامل از سوختن بیشتر درد می کشم یا آن کودک خُرد سال که لطافت را در همان پوست سوخته اش هم به راحتی می شود زیر انگشتان احساس کرد؟

مادر، مادر چه کند؟ کودک بازی گوش را کجا زندانی کند که آیا بلایی از آسمان بر سرش خراب نشود و خانه خرابش نکند؟ نه مادرم، عزیز دلم، این کودکان پرورش یافته ی جنگ و خون هستند، بازیشان سنگ انداختن و با نگاه خیره خیره با چشم های کوچکشان آن دشمن خبیث را حقیر کردن است. مادرم کودک تو رزق حلال پدرش را خورده و می دادند چگونه از همان کودکی بازی کند که بجنگد، نگران نباش مهربانم، خدا بزرگ است، خون کودک تو مانند یک مرد بر زمین می ریزد و می شکفد، خیالت راحت، مولایی چشم امید آمدن به خون کودک تو دارد، به انتظار های من، بی قرار نباش منتقمی در راه است، منتقم پهلوی شکسته ای و سرِ بر نیزه رفته ای، و منتقم خون کودک تو...

 

کودکان غزه را که می بینم

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:32 :: توسط : تورج قیداری

به گزارش رزمندگان شمال ،تصاویر زیر مربوط به حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر معلوم الحال ویکی از پرحاشیه ترین هنرپیشه گان زن ایرانی است که وی را در لباسی متفاوت و البته نه چندان عجیب در یکی از جشنواره های فیلم ایتالیا نشان می دهد.پیشاپیش پوزش خودرا از محضر خانواده های معظم شهدا به علت انتشار این تصاویر سخیف اعلام می کنیم
 












 

 



ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:31 :: توسط : تورج قیداری


خبرنامه دانشجویان ایران:حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: کار مرتاض‌ها با کمک جن و شیاطین است برای همین گاهی درست و گاه اشتباه است، در برخی موارد هم با معصیت همراه است. کارهای مرتاضان از سنخ «إن الشیاطین لیوحون إلی أولیائهم» است.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در ادامه درس تفسیر قرآن که در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود با اشاره به تفاوت بین کرامت، معجزه و کارهای مرتاضان گفت: کرامت از غیر امام و پیغمبر هم بر می‌آید و با تحدی همراه نیست ولی معجزه مخصوص پیغمبر و امام است و با تحدی نیز همراه است. تحدی به معنای مبارز طلبیدن است و مدعی نبوت یا امامت در کنار انجام معجزه، ‌تحدی می کند و می گوید چون معجزه امری الهی است از این رو نمی توانید مثل آن را بیاورید پس باید نبوت و امامت را بپذیرید.

وی ادامه داد: کار مرتاض ها با کمک جن و شیاطین است برای همین گاهی درست است و گاه اشتباه و برخی اوقات هم با معصیت همراه است. کارهای مرتاضان از سنخ «إن الشیاطین لیوحون إلی أولیائهم» است. همان طور که جن قدرت آوردن تخت از یمن برای جناب سلیمان سلام الله علیه دارد، برخی از اخبار غیب را هم می‌داند ولی همیشه با صحت همراه نیست.

این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «قال فعلتها إذا و أنا من الضالین» گفت: همانطور که حضرت موسی علیه السلام می گوید (لهم علی ذنب بزعمهم لا واقعا؛ به خیال آنها من گناهکارم نه واقعا) این جا هم می گوید (انا من الضالین بزعمهم لا واقعا،‌ من به خیال و زعم آن ها گمراه هستم نه واقعا). این گونه از آیات که متشابه است با آیات محکم و بسیاری که انبیاء علیهم السلام را مخلِص، ‌مخلَص، صالح، مصطفی و مجتبی می داند معنی می شود و طبق این محکمات، اصلا گناه و خطا در انبیاء راه ندارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطر نشان کرد: معجزه نه تنها مغلوب نمی شود بلکه شبیه‌پذیر هم نیست. مثلا قرآن کریم نه اشکال و اختلافی در آن هست که اگر باشد مغلوب است و نه کسی مثل و شبیه آن را می تواند بیاورد و اگر هر کدام از این ها اتفاق بیفتد، قرآن معاذالله شکست خورده است ولی هیچ کدام از این دو امکان ندارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اولین گروهی که تشخیص دادند کار حضرت موسی سحر نیست بلکه امری الهی و معجزه است،‌ ساحران بودند و شربت شهادت را نوشیدند. ساحران برای هدایت دیگران گفتند به رب العالمین که رب موسی و هارون علیهما السلام است ایمان آوردیم، مبادا که کسی گمان کند که مرادشان فرعون است که می گفت انا ربکم الاعلی.


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:27 :: توسط : تورج قیداری

طرح نوشت:تقدیم به شهدای سزمین خون علی الخصوص شهدای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی یا به عبارتی سر به نیستی.به پاس مقاومت ۵۰ سالشان…


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:25 :: توسط : تورج قیداری

حضرت ایت الله خامنه ای: این را به همه‌ی جوان‌های خوب و مؤمن بگویید. 
 
 
  بسمه‌تعالی 

 

 


  جوان عزیز

خدا را شکر کنید که شما را از دوران حاکمیت دین خود بهره‌مند ساخته و جوانی شما را در چنین دورانی قرار داده است. از این سرمایه‌ی عظیم یعنی جوانی برای خودسازیِ علمی و فکری و روحی و جسمی استفاده کنید و مگذارید حتی یک ساعت از این بهار زندگی به هدر رود و صرف غفلت و لهو شود
. 

اراده‌ی خود را تقویت کنید، با قرآن و عبادت و دعا و کتاب انس داشته باشید،‌ ورزش روحی و جسمی را هم فراموش نکنید و این را به همه‌ی جوان‌های خوب و مؤمن بگویید.  

 

 


 والسلام علیکم  
 سیدعلی خامنه‌ای
 
71/3/16
 
 
 
 
 
 
 

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 21:56 :: توسط : تورج قیداری

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبری: «ما زمانی خدمت ایشان رفتیم و از آقا درخواست نمودیم تا اجازه بفرمایند از داخل منزلشان و وضیعت زندگیشان فیلم‌برداری کنیم، تا مردم وضیعت زندگی رهبر خود را ببینند و بفهمند که ایشان چگونه زندگی می‌کنند. آقا فرمودند: اگر شما بخواهید زندگی مرا نشان بدهید می‌ترسم خیلی‌ها باور نکنند.»

سردار سرلشکر سیدرحیم صفوی

: «روزی که در منزل مقام رهبری، در خدمت ایشان بودم، بحث قدری به طول انجامید و نزدیک مغرب شد. پس از نماز، معظم‌له با مهربانی به من فرمودند:آقا رحیم! شام را مهمان ما باشید. بنده در عین حال که این را توفیقی می‌دانستم، خدمتشان عرض کردم:اسباب زحمت می شود. مقام معظم رهبری فرمودند:نه، بمانید؛ هرچه هست با هم می‌خوریم. وقتی‌که سفره را گشودند و شام را آوردند، دیدم شام چیزی جز املت ساده نیست.»

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی

: «با این‌که مقام معظم رهبری می‌توانند از همه‌ی امکانات مادی بهره‌مند شوند، سطح زندگی خصوصی ایشان از سطح زندگی یک شهروند معمولی پایین‌تر است. معظم‌لَه علاوه بر این که از یک زندگی معمولی سطح پایین بهره می‌برند، دائماً به مسوولان سفارش می کنند:مواظب زندگی خود باشید. اسراف نکنید. آیت‌الله خامنه‌ای معتقدند که مردم را باید عملاً به ساده زیستی دعوت نمود. خودشان در صف مقدم این دعوت هستند. ایشان در مناسبت‌های خاصی که برنامه خواندن صیغه‌ی عقد دارند، قبل از اجرای عقد، حدود یک ربع، عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها را به رعایت صرفه‌جویی دعوت می‌نمایند و می‌فرمایند:خرج‌های گزاف نداشته باشید؛ تشریفات و ریخت و پاش نداشته باشید. خود آقا هم در زندگی خصوصی‌شان، دقیقاً همین طور عمل می‌کنند. معظم‌له نه حقوق از جایی دریافت می‌کنند و نه از وجوهاتی که از اطراف و اکناف خدمت ایشان می‌آید، برای زندگی شخصی خود استفاده می‌کنند. زندگی ایشان از طریق هدایا و نذوراتی است که علاقه‌مندان و ارادتمندان معظم لَه تقدیم می‌کنند. فرزندان آقا هم همین طور زندگی می‌کنند و همین سادگی و ساده زیستی را دارند.»

حضرت آیت‌الله جوادی آملی:

 «یک روز مهمان مقام معظم رهبری بودم. فرزند ایشان آقا مصطفی نیز نشسته بود که سفره گسترده شد، آیت‌الله خامنه‌ای به وی نگاهی کرد و فرمود: شما به منزل بروید. من خدمت ایشان عرض کردم: اجازه بفرمایید آقازاده هم باشند، من از وی درخواست کرده‌ام که باهم باشیم‌. آقا فرمودند: این غذا از بیت‌المال است، شما هم مهمان بیت‌المال هستید. برای بچه‌ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. ایشان به منزل بروند و از غذای خانه میل کنند. من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این همه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است.»

دکتر غلامعلی حداد عادل:

«در اوایل ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه ای، یک شب دیداری با ایشان داشتم. صحبت به درازا کشید، معظم لَه فرمودند: شام پیش ما بمان. من از این دعوت خوشحال شدم؛ زیرا می‌توانستم مدتی بیش‌تر در خدمت ایشان باشم. آقا فرمودند: من نمی‌دانم شام چی داریم یا اصلاً به اندازه ما دونفر شام هست یا نه؟ به هر حال، هرچه باشد با هم می خوریم. از همان دفتر کار به منزل تلفن زدند و با خانواده صحبت کردند و گفتند: خانم، شام چی داریم؟ فلانی پیش ماست و من گفته‌ام که هر چه باشد با هم می‌خوریم. از جواب‌های آیت‌الله خامنه‌ای، احساس کردم که در منزل به اندازه یک نفر شام کنار گذاشته‌اند. آقا فرمودند: عیبی نداره! هر چه هست برای ما بفرستید، قدری هم پنیر و ماست همراهش کنید. پس از گذشت حدود یک ربع، یک بشقاب برنج ساده با یک کاسه کوچک خورشت معمولی خیلی متوسط و مختصر آوردند. قدری هم شاید نان و پنیر و ماست همراه آن بود. آن‌ها را نصف کردیم و با هم خوردیم. من در دلم و بعدها به زبانم، هزار مرتبه خداوند را به سبب نعمت انقلاب اسلامی شکر کردم که چنین تحولی در کشور ایجاد کرد. در دستگاه طاغوت – در قبل از انقلاب – چه جاه و جلال و تجمل و اسراف و تبذیری وجود داشت و امروز رییس‌جمهور چه ساده زندگی می‌کند. زندگی آیت‌الله خامنه ای هنوز هم همین طور است. روش ایشان در زندگی عوض نشده است. اگر معظم لَه مردم را به صرفه جویی دعوت می کنند، خودشان قبل از مردم به صرفه جویی عمل می نمایند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی(ره):

 «بر خود واجب می‌دانم که شهادت دهم زندگی داخلی آیت‌الله خامنه‌ای نه از باب این که رهبر عزیز انقلاب ما به این حرف‌ها نیاز داشته باشند، بلکه وظیفه خود می‌دانم تا این مهم را به مردم مسلمان وانقلابی ایران بگویم. من از داخل منزل ایشان مطلع هستم. مقام معظم رهبری در خانه، بیش از یک نوع غذا بر سفره ندارند. خانواده‌ی معظم لَه روی موکت زندگی می‌کنند. روزی به منزل ایشان رفتم، یک فرش مندرس آن جا بود. من از زبری آن فرش به موکت پناه بردم.»

سردار سرتیپ پاسدار شوشتری:

«مقداری زیلو در خانه مقام معظم رهبری بود. آن‌ها را جمع کردیم و فروختیم و یک مقدار هم پول از مال شخصی خودم روی آن‌ها گذاشتم. تا به جای آن زیلوها، برای منزل آقا فرشی تهیه کنیم. وقتی زیلوها را عوض کردیم و فرش‌ها را پهن نمودیم، آقا تشریف آوردند و فرمودند: این‌ها دیگر چیست؟ گفتم:زیلوها را عوض کردیم. فرمودند: اشتباه کردید که عوض نمودید. بروید همان زیلوها را بیاورید. اصرار را بی‌فایده دیدم و با هزار مکافات رفتم و زیلوها را پیدا کردم و توی خانه انداختم. زیلوهایی که واقعاً به آن‌ها نگاه می‌کردی، می‌دیدی که نخشان در آمده و ساییده شده‌اند.»

بعضی ها سختشان می آید، حرصشان می آید، نمی توانند قبول کنند که خانه ی آقا صد متر است.

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, :: 14:28 :: توسط : تورج قیداری

حضرت علامه جوادي آملي :

 

بنده آقاي مصباح را الگوي موفق ميدانم

روح من فداي شما باد آقاي مصباح

 

علامه عظمي حضرت آيت الله مصباح :

از پس شكر وجود و نعمت رهبري بر نمي آييم

 

حضرت آيت الله مشکيني :

حوزه ها بايد دهها سال سهم امام بخورند، هزاران نفر در اينجا تحصيل کنند تا در هر عصري يک يا چند نفري نظير آيت الله مصباح به دست آيد. اگر ده نفر عالم بزرگ در حوزه پيدا كنيد، يقيناً يكي از آنها آيت الله مصباح است. ما به عظمت او معتقديم، ما او را دوست داريم، او يكي از خزانه هاي وجودي ماست، يكي از بزرگان حوزه ماست، بنده خودم علاقه به اين آقا دارم، براي اينكه شمشير برنده اسلام در مقابل كفر است، لذا خيلي با او دشمن هستند. علامت اينکه اين شخص همراه با اسلام است و فداکار اسلام است همين فراواني حمله ها عليه ايشان است

 

حضرت علامه حسن زاده آملي:

آقاي مصباح انسان زحمت كشيده اي است. من با ايشان همدرس و همبحث بوده ام، خدا را شاهد مي گيرم كه پشت سر ايشان نماز مي خوانم. از ديشب كه اين مطلب (اهانت کاريکاتوريست روزنامه آزاد) را شنيدم حالم دگرگون است

 

حضرت علامه طباطبايى :

آقاى مصباح از بين شاگردان من مثل انجير مى ماند كه هيچ چيز آن دور ريخته نمى شود.

 

حضرت امام خامنه اي :

اين سه جهت در ايشان جمع است . هم علم ، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا

آيت الله مصباح در دوره ما خلأ علامه طباطبايي و شهيد مطهري را پر كرده است

آيت الله مصباح ، شهيد مطهري زمان هستند

بنده نزديك به چهل سال است كه جناب آقاي مصباح را مي شناسم و به ايشان به عنوان يك فقيه، فيلسوف، متفكر و صاحب نظر در مسائل اساسي اسلام ارادت قلبي دارم

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 1:8 :: توسط : تورج قیداری

 



ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 12:2 :: توسط : تورج قیداری

 

Nator2گرایش روزافزون جوانان یهود به جنبش‌های صلح‌طلب و "کمپین جهانی تحریم اسرائیل" در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان نگرانی صهیونیست‌ها را به دنبال داشته است.

نشریه "‌امریکن ‌فری‌پرس" نوشت: خبرگزاری فرانسه گزارش محرمانه‌ای از اسرائیل منتشر کرده است مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها به شدت نگران هستند که جوانان یهودی علاقه‌مندی خود  به اسرائیل را از دست می‌دهند تا حدی که به دلیل جنایت‌های حزب لیکود علیه فلسطینیان مورد انزجار دیگران هستند و از این‌رو از یهودی بودن خود تنفر پیدا کرده‌اند.

در دهه‌های گذشته هرگاه یهودیان آمریکایی علاقه‌مندی خود را نسبت به اسرائیل از دست می‌دادند، "نهاد غیررسمی وتبلیغاتی حامی اسرائیل" با نگرانی از مورد تهدید واقع شدن اسرائیل، اقدام به حمایت‌های مالی از یهودیان می‌کرد.

اما امروزه بیشتر جوانان یهود با پیوستن به جنبش‌های صلح‌طلب اقدام به حمایت از "کمپین جهانی تحریم اسرائیل‌" می‌کنند. این کمپین با ترغیب مصرف‌کنندگان به تحریم کالاهای اسرائیلی در نظر دارد تا با تشدید فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل این رژیم را برای به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان تحت فشار قراردهند.

این "کمپین جهانی‌" در هفته اول فوریه اقدام به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حقوق فلسطینیان در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا کرده بود و شماری از یهودیان بومی اسرائیل اعتصاب پیش‌دستانه‌ای را علیه این کنفرانس به راه انداختند.

صهیونیست‌ها برای مقابله با این جنبش که در ایالت پنسیلوانیا برگزار شده بود اقدام به فراخواندن اشخاص مهم از جمله "جیمز ولسی" رئیس سابق سیا، مبلغان حامی اسرائیل، مدافعان شکنجه و "آلن درشوتز" استاد حقوق دانشگاه هاروارد کرد تا با به راه انداختن اقدامات تبلیغی در حمایت  از اسرائیل اقدام به برهم زدن این کنفرانس کنند.

در این کنفرانس که حامیان طرفدار حقوق فلسطینیان حضور داشتند انجمن‌های طرفدار اسرائیل توسط صهیونیست‌ها فراخوانده شده بودند تا هرگونه انتقاد از اسرائیل را سرکوب کنند.

"امی گوتمن" رئیس دانشگاه پنسیلوانیا با انتشار نامه‌ مورخ 2 فوریه اعلام کرد: ما همچنان در حمایت از اسرائیل ثابت‌قدم هستیم و به صراحت اعلام می‌کنیم که از اهداف "کمپین تحریم اسرائیل" حمایت نمی‌کنیم.

"گوتمن" و"دیوید کوهن" هیئت رئیسه دانشگاه تمام تلاش خود را انجام دادند تا قویا مخالفت خود را با این جنبش اعلام کنند.

به رغم اقدامات دانشگاه و فضای رعب‌آور آن‌، برگزاری کنفرانس یک موفقیت بزرگ بود و "سوزان ابولهوا" از حامیان جنبش به ایراد سخنان صریحی پرداخت و با بیان اینکه صدها قانون و اقدامات نظامی اسرائیل ناقض حقوق فلسطینیان است به تشریح 20 عمل غیرقانونی اسرائیل پرداخت. از جمله غیرقانونی اعلام  کردن توسعه روستاهای عربی و بازداشت زندانیان فلسطین بدون انجام محاکمه.

وی در پایان سخنرانی‌اش خطاب به اسرائیل بیان داشت : شما همه چیز را از ما گرفته‌اید ولی نمی‌توانید مقاومت ما را بشکنید .

بسیاری از سخنرانان کنفرانس یهودیان منتقد جنایت‌های اسرائیل بودند و شمار زیادی از جوانان یهودی در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

یکی از شرکت‌کنندگان یهودی در این کنفرانس بیان داشت: با هدف حمایت از"عدالت و برابری" برای فلسطینیان در این کنفرانس شرکت کرده است.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 11:59 :: توسط : تورج قیداری

vha9y8a04dlzp137tkgn

همراه علی و حزب علی باشید

 

ائمه (ع) برای این روزهای پر فتنه تکلیف مارا مشخص کرده اندو مارا حیران وسرگردان به حال خود وا نگذاشته اند.فرموده اند در صورت اختلاف، با حزب و فرقه ای باشید که با علی(ع) است.باید با احتیاط راه رفت و خوب تشخیص داد کدام اقرب به علی و مرام علی(ع) و راستگوتر است؛ ودر صورت شک، احتیاط و توقف نمود.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 11:3 :: توسط : تورج قیداری


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 11:2 :: توسط : تورج قیداری

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دلهای مردم و هدایت آنها به دست خداوند متعال است و هنگامی که دل ملت، مسئولان و دلسوزان کشور با خدا باشد، پروردگار نیز راه را باز و توفیق را نصیب خواهد کرد و به فضل الهی، این توفیق روز جمعه نصیب ملت ایران خواهد شد.
ایشان با تأکید بر اینکه حضور در انتخابات، حقیقتاً ضربه ی محکمی به چهره استکبار است، افزودند: آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور گسترده مردم است، زیرا هرچه حضور مردم بیشتر باشد، مجلسی تواناتر و شجاع تر و با پشتوانه محکم تشکیل خواهد شد و چنین مجلسی خواهد توانست  صدای آحاد مردم را با قدرت به گوش دنیا برساند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته در کنار مسئله حضور مردم، رأی به نامزدهای صالح نیز مهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای حساسیت انتخابات روز جمعه را بیشتر از انتخابات دوره های قبل ارزیابی و تأکید کردند: حساسیت این دوره از انتخاب ات به این علت است که جبهه استکبار همه تیرهای خود را بر ضد ملت ایران، خرج کرده و به تیرهای آخر رسیده است، بنابراین مردم باید بایستند و عزم و اراده خود را به رخ دشمن بکشند تا جبهه استکبار بداند که در مقابل این ملت نمی تواند مقاومت کند
.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:26 :: توسط : تورج قیداری

حجت‎الاسلام مرتضی آقاتهرانی

حجت‎الاسلام روح الله حسینیان

غلامعلی حداد عادل

علی اصغر زارعی

قاسم روانبخش

محمد سلیمانی

سید محمود نبویان

حجت‎الاسلام  ناصر سقای بی ریا

مهدی کوچک زاده

حجت‎الاسلام حمید رسايی

سید مسعود میرکاظمی

اسماعیل کوثری

حسن حمیدزاده

بیژن نوباوه

سید مهدی هاشمی

فاطمه آلیا

زهره طبیب زاده نوری

زهره سادات لاجوردی

بتول نامجو

علی خطیبی شریفیه

محمد حسین استاد آقا

محمد اسماعیل کفایتی

محمد جمال خلیلیان اشکذری

سید علی رضا مرندی

حسین طلا

محمد مهدی باباپور گل افشانی

علی رضا صفار زاده

محمود دهقانی

جواد محمدی

فرهاد جوانمردی



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 18:12 :: توسط : تورج قیداری

 

مراسم اعلام جوایزه "فیلم مستقل اسپریت" شنبه ۲۵ فوریه (ششم اسفند) به وقت محلی در لس‌‌آنجلس و تنها یک شب پیش از برگزاری مراسم اسکار اجرا شد. اصغر فرهادی که برای دریافت جایزه فیلمش در جشنواره ای با عنوان جشنواره فیلم های مستقل امریکا حضور پیدا کرده بود با حرکتی ناشایست و دور از عرف و شان اسلامی باردیگر تاسف و تأثر اهالی سینما دوست کشورمان را برانگیخت.

مراسم اعلام جوایزه "فیلم مستقل اسپریت" شنبه ۲۵ فوریه (ششم اسفند) به وقت محلی در لس‌‌آنجلس و تنها یک شب پیش از برگزاری مراسم اسکار اجرا شد.

وی که در لس آنجلس حضور پیدا کرده بود به هنگام دریافت جایزه اش از دست خانم کیت بکینسل با بوسیدن او ، بار دیگر به ارزشهای فرهنگی و مذهبی مردم کشورش توهین کرد.

کیت بکینسل بازیگر انگلیسی سینمای هالیوود است که در چند سال متوالی از طرف چند مجله مستهجن بعنوان بهترین مدل زن برهنه انتخاب شده است.

این حرکت بی شرمانه اصغر فرهادی، حقیقت همراه با تأسفی را به ذهن تداعی میکند که براستی از خود باختگی و پس افتادگی فرهنگی با دهها جایزه رنگارنگ خارجی نیز در افرادی نظیر اصغر فرهادی عریان و مشهود باقی مانده است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 17:48 :: توسط : تورج قیداری

همایش جوانان حامی‌جبهه پایداری با سخنرانی حسن عباسی و سعید قاسمی

زمان فردا : دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰

ساعت : ۱۴:۳۰-۱۸

سالن سید الشهدا

آدرس: میدان ۷تیر-خ مفتح جنوبی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:12 :: توسط : تورج قیداری

از یادگارهای عملیات خیبر بود ... آرام و پرصلابت ... کم حرف می زد اما حرفهاش به دل می نشست.

همراه با گروه تلویزیونی از آسمان رفته بودیم اهواز تا شاید بتونیم گوشه ای از عظمت صبر جانبازهای قطع نخاع گردنی رو به تصویر بکشیم. نمیخوام از این حرفهای کلیشه ای که تو هفته ی دفاع مقدس زیاد شنیده میشه بزنم اما خداییش تصورش هم سخته! تصور اینکه 27 سال بی حرکت روی یک تخت خوابیده باشی ...

بگذریم. اسمش فتح اله بناری بود. اهل خوزستان، خونگرم و خوش برخورد ...

بچه های گروه خیلی تلاش کردند تا راضی بشه و بیاد جلوی دوربین. وقتی هم که جلوی دوربین ما قرار گرفت خیلی از خودش حرف نزد. بیشتر حرف هاش راجع به معامله با خدا و حضور آگاهانه در جبهه ها بود. فتح اله برای ما از دردهاش سخن نگفت. از سختی های روزگار حرف نزد. اگه کسی فقط صدای این بسیجی عاشق رو می شنید، فکر می کرد که گوینده این جمله ها هیچ مشکلی تو زندگیش نداره ...

قلبم كنار تخت شما زير و رو شده است  / اين جا نگاه پنجره زخم گلو شده است 
من طاقتم كم است ولي باز هم بگو / سهمي براي پنجره تان آرزو شده است ؟
هرگز نگاه منتظري پشت پنجره  / با زخم هاي كهنه تان روبرو شده است ؟
تا روزگار هست براي تمام ايل  / تنديس هاي صبر شما آبرو شده است 

بناری با برادر جانبازش زندگی می کرد. برادری با صفا و قدرشناس ...

در منزل ساده ولی نورانی بناری ها که بودیم معنای شهید زنده را فهمیدم. ما بچه های تهران خیلی معنای این حرف ها رو نمی فهمیم. یک کوه روی تخت. کوهی به عظمت تمام حماسه. بله! شهر ما خیلی وقته که با این واژه ها غریبه است. فتح اله بناری مونسی جز قرآن نداشت. البته ما در شهرمون فرهنگسرای قرآن هم داریم. خدا رو شکر!!!

اون روز هم برای ما و هم برای حاج فتح اله روز ویژه ای بود. بچه های سپاه اهواز که همراه ما بودند با یک خبر شیرین حال و هوای بناری رو تغییر دادند. خبر دیدار با امام خامنه ای ...

شادی و غم همزمان تو چشمای فتح اله دیده می شد. شادمانی خبر دیدار با امام و غم اینکه شاید شرایط جسمی اجازه سفر به تهران رو نده. اونجا بود که معنای جدیدی از عشق به ولایت رو فهمیدم. بناری هنوز هم خودش رو سرباز ولایت معرفی می کرد.

این پسر قهرمان خوزستان حتا دستهاش رو هم نمیتونه تکون بده اما حرفش دفاع از ولایته ... بسیجی یعنی فتح اله بناری ...

كس چون تو طريق پاكبازي نگرفت / با زخم نشان سرفرازي نگرفت

ز اين پيش دلاورا كسي چون تو شگفت / حيثيت مرگ را به بازي نگرفت

 

وقتی تلویزیون داشت مراسم دیدار با جانبازهای قطع نخاعی رو نشون می داد چشمم به دنبال تصویر بناری بود. تصویرش رو که دیدم خیالم راحت شد که فتح اله به آرزوش رسید. آرزویی که تو دل همه ی بچه بسیجی ها شعله می کشه. البته برای بچه های بسیج تماشای عکس « آقا » هم لذت بخشه. التزام عملی به ولایت فقیه رو هم همیشه تو میدون عمل نشون دادند.

کاش مسئولین و متولیان امر از بناری ها خبر داشتند. البته برای سیمای ضرغامی برنامه های مشارکتی اهمیت بیشتری داره. نمایندگان مجلس هم که سرشون گرم دعواهای سیاسیه. قوه قضائیه هم منتظره تا مهدی جان از فرنگ برگرده و تبرئه بشه! دولت محترم هم مشغول تفسیر مأموریت های انبیاء خداست خیلی فرصتی برای امور جاریه ی مملکتی نداره.

با این همه بی مروتی برخی مسئولین، ما خیالمون راحته چونکه امام خامنه ای هست و با تدبیر الهی ایشون و پشتیبانی امت مملکت آسیبی نخواهد دید.

ما همه سرباز توایم خامنه ای     گوش به فرمان توایم خامنه ای


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 20:28 :: توسط : تورج قیداری

کد خبر:117754 -

ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 20:11 :: توسط : تورج قیداری

 نماینده اصلح از ديدگاه امام خامنه ای

مقام معظم رهبري با الگوبرداري از رهبري حضرت رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) ويژگي هاي اصلح را اين چنين بيان مي فرمايند :
ـ ارزش گرا در رفتار و گفتار : يک مسئول بايد سعي کند در رفتار و گفتار خود ارزش ها را ملاک عمل قرار دهد.
ـ رعايت پيمان در همه حال با تمام افراد : وفاداري به پيمان ها باعث جلب اعتماد مردم و عمل به دستور شرع مقدس است.
ـ تدبير در اداره ي امور : يک مسئول بايد سعي کند در امور خود تدبير نمايد تا با سامان دادن به امور به اهداف تعيين شده دست يابد.
ـ سرعت در عمل : يک مسئول بايد سعي کند تا در عمل خود سرعت داشته تا ازفرصت ها استفاده ي لازم را ببرد.
ـ درست عمل کردن : يک مسئول بايد سعي کند مسئوليت محوله ي خود را به درستي انجام داده و خود را از هر گونه ضعف و کاستي نگه دارد.
ـ اثرگذاري با عمل : يک مسئول بايد سعي کند به گونه اي عمل کند که ديگران از او تاثير بپذيرند و به حرف اکتفا نکند.
ـ صداقت در عمل و گفتار با خودي ها : مسئول بايد به افراد خودي از روي صداقت و صراحت برخورد نمايد.
ـ حضور فيزيکي در امور : يک مسئول بايد خود عملاً در جريان امور قرار بگيرد و از نزديک با مسائل آشنا باشد.
ـ سياست با دشمنان : يک مسئول بايد با افراد غير خودي و دشمنان با سياست رفتار کرده و از حماقت دوري کند.
ـ مدارا با افراد در موارد لازم : يک مسئول بايد سعي کند در مواردي که لازم مي آيد با افراد مدارا نمايد زيرا در غير اين صورت نمي تواند مشارکت داشته و کارها را به سامان برساند.
ـ محکم کردن ارتباط با خداوند متعال : مسئول بايد در عين قاطعيت در عمل، بر خداوند متعال توکل و تضرع داشته باشد.
ـ استفاده از نيروهاي مادي و معنوي در مبارزات : يک مسئول بايد سعي کند در مبارزات خود از تمام نيروها از مادي و معنوي بهره گيري کرده تا بتواند بر دشمن فائق آيد.
ـ دوري از ترس و ترديد در مبارزات : يک مسئول بايد سعي کند در مبارزات خود ترديد نکرده ترس را از خود دور نمايد.
ـ پناه گاه نيروهاي خود در سختي ها : يک مسئول بايد سعي کند در سختي هايي که پيش مي آيد پناه گاهي براي نيروهاي خود باشد تا به اين وسيله آنها نيز مقاوم گشته و به وظايف خود به خوبي عمل نمايند.
ـ الگو بودن در کارها : مسئول بايد در تمام کارها براي نيروها و زيردستان خود به عنوان يک الگو مطرح باشد.
ـ شاداب بودن : مسئول بايد در تعملات و برخوردهاي اجتماعي خود شاداب بوده و از خمودگي دوري گزيند.
ـ وجود محبت و اعتقاد در بين مردم : مسئول بايد به گونه اي عمل نمايد که مردم دوست دار او بوده و به او اعتقاد داشته باشند تا هميشه از پشتوانه ي مردمي برخوردار باشد.
ـ اداي حق زيردستان : يک مسئول بايد سعي کند حقوق زير دستان خود را ادا کرده و اين کار را بر خود وظيفه شرعي و الهي بداند.
ـ جهت دار عمل کردن : يک مسئول بايد سعي کند به تمام اعمال و رفتار و گفتار خود جهت الهي بدهد و بايد قيامش قيام الله باشد.
ـ محور وحدت بودن : يک مسئول بايد سعي کند از هر گونه گرايش به جناح يا گروه خاصي دور بوده و محور وحدت ديگران قرار گيرد.
ـ برنامه ريزي در انجام امور : يک مسئول بايد سعي کند در انجام امور خود برنامه ريزي داشته و از هر گونه هرج و مرج جلوگيري نمايد، تا بتواند به اهداف تعيين شده دست يابد.
ـ حراست از انحراف برنامه ها : يک مسئول بايد سعي کند بر برنامه هاي انجام شده براي دستيابي به اهداف تعيين شده نظارت و کنترل داشته باشد تا به موقع از هر گونه انحرافي جلوگيري نمايد.
ـ روحيه ي سازندگي : يک مسئول بايد سعي کند روحيه ي سازندگي را در خود هر چه بيشتر پرورش داده تا هر روز پيشرفت کرده و موفقيت هاي بيشتري کسب نمايد.
ـ تداوم در انجام برنامه ها : مسئول بايد در انجام برنامه هايش تداوم داشته باشد زيرا کار مقطعي اگر چه با ارزش باشد کارايي نخواهد داشت.
ـ داشتن علم و دانش و تخصص : يک مسئول بايد سعي کند نسبت به مسئوليتي که به او محول مي شود، علم و آگاهي لازم را داشته باشد. تا کارها را به صورت تخصصي به انجام رساند.
ـ روحيه ي خدمتگذاري : مسئول بايد داراي روحيه خدمتگذاري بوده و خود را وقف مردم کند و اين بايد شعار هميشه ي مسئولين باشد.
انتخاب اصلح در فضاي سالم تبليغاتي
از جمله مسائل بسيار مهمي که بايد مورد توجه قرار گيرد مسئله ي تبليغات و نحوه ي آن در انتخابات است که بايد با روشي اسلامي و انساني انجام پذيرد. هدف اسلام در مسئله حکومت، حاکميت يافتن صالحان است و مهمترين وظيفه اي که در اين رابطه امت اسلامي بر عهده دارد « انتخاب اصلح » مي باشد. بنابراين تبليغات انتخاباتي بايد به نحوي انجام پذيرد که نيروهاي کاردان و مومن جذب صحنه ي انتخابات شده و مردم با دقت کافي بتوانند اصلح را تشخيص و انتخاب کنند.
معمولاً احزاب سياسي در انتخابات، افرادي را به عنوان کانديداي مورد اعتماد معرفي مي کنند و براي آنها تبليغ مي نمايند و لکن در جامعه ي اسلامي اين طور به نظر مي رسد که احزاب بايد در معرفي کانديداها صرفاً صلاحيت فرد را در نظر بگيرند و اگر وابستگي او به حزب يا گروه در نظر باشد و او را به علت اين وابستگي تبليغ نمايند، و انتخاب کنند در صورتي که رقيب او که اين وابستگي را نداشته و شايسته تر باشد، اين عمل از مرز عدالت اسلامي خارج شده است، همانند همان شيوه ي حزب بازي غرب و تبليغات به شيوه هايي که در غرب معمول است به اين صورت که غالباً حقيقت را با شعارها و جوسازي ها سرپوش مي گذارند و افراد با نفوذ که زر و زور بيشتري دارند، انتخاب مي شوند.
بهترين نوع تبليغات اين است که مراکز يا ستادهايي از افراد بي طرف تشکيل و شرايط برابر و سالمي را براي معرفي هر چه بيشتر کانديداها فراهم نمايند تا آنها نيز با ارائه ديدگاه هاي خود در خصوص اداره ي جامعه، مردم را با افکار و انديشه هاي خود آگاه سازند و يا اينکه همان مراکز يا مراکزي که مسئوليت و شايستگي نظارت دارند تبليغات کانديداها را کنترل نموده و در صورت تخلف آنها را از شمار نامزدهاي انتخاباتي حذف نمايند.
و همچنين خود کانديداها نيز بايد از هر گونه عمل غير اخلاقي و انساني مثل از بين بردن تبليغات ديگران، به کارگيري افراد ذي نفوذ، استفاده از ابزارهاي جذاب پر هزينه، به کارگيري تاکتيک هاي روان شناسي و تقلب و... خودداري نموده و در شرايط سالم به معرفي و ديدگاه ها و نظرات خود بپردازند.

منبع:شناخت رهبری


ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 20:5 :: توسط : تورج قیداری

 

ناگفته های خواندنی سردارصفوی از تدابیر امام خامنه ای در برخورد با حوادث واتفاقات داخلی و بین المللی

سرلشکر سید یحیی صفوی در گفتگویی به تشریح برخی ناگفته ها از تدابیر مقام معظم رهبری در برخورد با حوادث و اتفاقات داخلی و بین‌المللی در 22 سال گذشته پرداخت.
درگیری مرزی با طالبان، نحوه اعدام صدام،برخورد سپاه با ماجرای 18 تیر و کوی دانشگاه از مسایلی بود که در این گفت و گو مطرح شد.
اهم سخنان دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به نقل از فارس می آید:


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 15:18 :: توسط : تورج قیداری

در روحانیت تنها کسی که می بینم این حمایت، معرفی و تبیین را انجام می دهد، فقط خود "آقا" هستند؛ یک روحانی دیگر سراغ ندارید که در سخنرانی اش اسم یک کتاب را آورده باشد، اسم یک هنرمند را آورده باشد، یک روحانی متنفذ دیگر سراغ نداریم که با کارگردان ها جلسه گذاشته باشد.
گروه فرهنگی مشرق- شب گذشته در مجموعه سینما فلسطین مراسم تقدیری از فیلم های ساخته شده در گفتمان انقلاب اسلامی صورت گرفت. در این مراسم که در انتهای آن فیلم قلاده های طلا نیز اکران شد، سعید مستغاثی، ناصر هاشم زاده و وحید جلیلی در میزگردی حدودا پانزده دقیقه ای! نکاتی را درباره اینکه چرا سینما رابطه ای درست و جدی با گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی ندارد مطرح کردند. آنچه در ادامه می خوانید سخنان وحید جلیلی در این باره است.
****
بیایید بررسی کنیم و ببینیم که جریان های اجتماعی که نسبت به ارزش ها حساس هستند، نسبت شان با سینما چه بوده است؟ آن زمانی که سید مرتضای آوینی آنطور فریاد می زد بسیاری از کسانی که امروز از فضای موجود انتقاد می کنند کجا بودند؟ ما می توانستیم حتی با همین مدیران فرهنگی وضعیتی بهتر از این داشته باشیم، مشروط بر اینکه این پشتوانه های اجتماعی را یک عده ای از امثال آوینی ها دریغ نمی کردند و آوینی شهید شد در حالی که لا اقل چهار، پنج سال بود که در حوزه سینما هم دیدگاه جدید فلسفی ارائه کرده بود و هم تا سطح مطالب انتقادی فرهنگی هم ورود کرده بود و انبار مهمات خوبی برای مدعیان ایجاد کرده بود.
آن کسانی که من اسمشان را می گذارم دشمن شناسان دوست فراموش، یعنی به جای اینکه بر اساس ظرفیت ها و فرصت های موجود تلاش کنند و خلاء ها و آسیب ها را پر کنند، صرفا به سیاهی ها نگاه می کنند. آوینی هم تحلیل بسیار دقیق و عمیقی نسبت به هم سینمای غرب و هم سینمای ایران ارائه می داد، ولی تمام نگاهش، و رویکردش محدود به کاری که دشمنان انجام می دهند نبود، یک بخش عمده اش زیر بال و پر گرفتن عناصر جوانی بود که داشتند به سینما وارد می شدند و آن فضای رسانه ای و آکادمیک محفلی و روشنفکری، این ها را نمی دید. آوینی بود که این ها را با آبروی خودش حمایت می کرد. اگر ما نسبت به ارزش ها حساس هستیم در دو بعد باید این حساسیت خودش را نشان بدهد، یک باید اگر کاری بر خلاف ارزش های ما صورت می گیرد نسبت به آن حساس باشیم و نسبت به آن واکنش بهنگامی البته در اندازه نشان دهیم. بعد دوم این است که آن هایی که نسبت به ارزش ها حساس هستند، گاهی اوقات که می بینند نقطه ی نورانی پیدا می شود، به همان میزان بر سر شوق بیایند. اگر فیلم خوبی هم ساخته می شود به همان اندازه باید سر شوق بیاییم و از آن اثر دفاع کنیم... در طول سی سال گذشته آیا فیلم خوب ساخته نشده است؟
بار ها من این را مثال زده ام؛ در این کشور هر هفته، چهارصد نماز جمعه برگزار می شود؛ تا حالا شده است که در یکی از آنها گفته شده باشد که این فیلم، فیلم خوبی است و مردم بروند و آن را ببینند. جریان روشنفکری غرب زده، هم تولید کنندگان خودش را دارد و هم در کنارش رسانه ها و رسانه ای های خودش و در کنار این ها نظریه پردازان و اساتید دانشگاه خودش را و چرخه کاملی را تشکیل داده اند.
فیلم "بچه های آسمان" را ببینید؛ این فیلم با بالاترین کیفیت ساخته و اکران شد، اما بارها و بار ها در محافل مختلف مانند مساجد من از مخاطبان پرسیدم، دیدم حتی کسی اسم این فیلم را هم به گوشش نخورده است. در حالی که اگر مجید مجیدی در همان سال یک فیلم ضد انقلاب ساخته بود، جزء مشهور ترین آدم های سینمای ایران می شد. اگر بولتن های مجامع حزب اللهی را ورق بزنید و بعضی از نشریات را بخوانید با صد ها چهره ضد انقلاب اعم از فیلم ساز، فیلمنامه نویس و ...آشنا می شوید اما با پنج تا حزب اللهی آشنا نمی شوید؛ در حالی که این ها هستند، نمی خواهم بگویم که از لحاظ داشتن این نیروها به ایده آل نزدیکیم، اما واقعیت این است که این ها هستند.
به طور مثال بهزاد بهزادپور، سی سال است که در این سینما حضور دارد، کارگردان خوبی هم هست، نه یا ده سال پیش یک فیلم ساخت به نام "خداحافظ رفیق"، لااقل از این فیلم قشر ارزشی خوششان آمد، اما هیچ کس سوال نکرد که چرا در این ده سال، بهزاد پور هیچ فیلمی نساخت.یک نفر از من و شما در این باره سوال کردیم؟ این یک نمونه اش است.
 
 
به نظرم اگر بخواهیم به راه حلی برسیم باید هر دو طرف را محکوم کنیم، همه نسبت به مدیریت های منفعل و واداده و هم نسبت به کسانی که نفوذ اجتماعی در بدنه ارزشی کشور دارند ولی حاضر نیستند تا این ظرفیت را برای معرفی و تبیین هنر انقلاب به صحنه بیاورند؛ در روحانیت تنها کسی که می بینم این حمایت، معرفی و تبیین را انجام می دهد، فقط خود "آقا" هستند؛ یک روحانی دیگر سراغ ندارید که در سخنرانی اش اسم یک کتاب را آورده باشد، اسم یک هنرمند را آورده باشد، یک روحانی متنفذ دیگر سراغ نداریم که با کارگردان ها جلسه گذاشته باشد یا با شاعران جلسه گذاشته باشد؛ معلوم است که با این وضعیت اوضاع به اینجا می رسد."آقا" که این جلسات را من باب تفنن برگزار نمی کنند، ایشان راه را نشان می دهند، ایشان همان کسی است که نسبت به دشمن هم ابراز حساسیت می کند و بیشترین هشدار ها را نسبت به آنها می دهد ولی این طرف ماجرا را می بینند. اما ما این طرف را نمی بینیم، چه بسیار داستان نویس ها و فیلم سازها و شاعران و هنرمندانی هستند که "آقا" آنها را رصد می کند،آنها را حمایت می کنند و حتی در منابر عمومی از آنها نام می برند.
این ها به نظرم موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود، اگر نه من به اندازه کافی نهادهای مختلف فرهنگی از جمله صدا و سیما و دیگران را نقد کرده ام و ادامه هم خواهم داد، چون این حقی است که آنها به گردن ما دارند تا نقدشان کنیم... اما می خواهم بگویم که باید این فشار از پایین وارد شود، باید این فشار از پایین باید به صورت نهادینه شود.
 

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 13:57 :: توسط : تورج قیداری

فریاد های قبر

اَلْقَبْرُیُنادِی کُلُّ یَوْمٍ بِخَمْسَ کَلَماتٌ

قبر در هر روز پنج کلمه را فریاد میزند

1.    اَنا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلوا اِلیَّ اَنیساً

من خانه تنهاییم پس با خود انیس و مونسی به سوی من آورید(تلاوت قرآن)

2.    اَنا بَیْتُ الْظُّلْمَه فَاحْمِلوا اِلیَّ سِراجاً

من خانه تاریکی هستم پس با خودتان چراغی به سوی من آورید.(نافله شب)

3.    اَنا بَیْتُ التُرابْ فَاحْمِلوا اِلیَّ فِراشاً

من خانه خاکیی هستم پس با خودتان فرشی به سوی من بیاورید.(عمل صالح)

4.    اَنا بَیْتُ الْعِقابْ فَاحْمِلوا اِلیَّ تَرْیاقاً

من خانه گزندگان هستم پس با خودتان پادزهری به سوی من بیاورید ( لااله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله)

5.    اَنا بَیْتُ الْفَقْرْ فَاحْمِلوا اِلیَّ کَنْزاً

من خانه فقر هستم پس با خودتان گنجی به سوی من بیاورید (صدقه)


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 13:24 :: توسط : تورج قیداری

 

http://www.598.ir/files/fa/news/1390/11/30/10233_467.jpg

 تاکنون بارها پیش آمده که افراد متعددی در مقاطع مختلف به بیان مصادیقی از زندگی ساده و بدون آلایش رهبر معظم انقلاب پرداخته و نکات و بعضا خاطراتی را بیان کرده‌اند.

اما آنچه در زیر می خوانید بخشی از خاطرات امیر خلبان تورج دهقانی زنگنه فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران است که برای اولین بار با موضوع سفرهای رهبر انقلاب با هواپیما به مناطق مختلف کشور در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود.

امیر دهقانی زنگنه به واسطه مسئولیتی که در آشیانه جمهوری اسلامی ایران دارد یکی از کسانی است که در بسیاری از سفرهای مقام معظم رهبری ایشان را همراهی می‌کند.

 

* سفر به کردستان با هواپیمای عادی

معمولا  حضرت آقا با تهیه بلیت با هواپیمای عادی سفر می‌کنند.

برای نمونه در سفر ایشان به استان کردستان، رهبر معظم انقلاب همچون گذشته با پرواز عادی به همراه دیگر مسافران به این استان سفر کردند.

* تلاوت اذان در گوش یک نوزاد در پرواز تهران-مشهد

در یکی از سفرهای معظم‌له به مشهد مقدس بود که آقا از تیم همراهشان خواستند ممانعتی برای کسانی که می خواهند ایشان را ببینند، ایجاد نشود.

اشتیاق مسافران برای دیدار باعث شد تا حضرت آقا تا پایان سفر حتی فرصت برای نوشیدن یک استکان چای هم نداشته باشند.

در همین پرواز بود که یک زوج جوان فرزندشان را که تازه متولد شده بود خدمت آقا آورده و ایشان نیز در گوش کودک اذان گفتند. چند نفر لبنانی هم در این پرواز حضور داشتند که توانستند با آقا دیدار و گفت‌وگو کنند.

در یکی دیگر از سفرها خانمی حدود 40ساله به همراه مادر 70 ساله‌اش به فاصله دو سه ردیف صندلی با آقا نشسته بودند.

با شروع پرواز، دختر آن خانم به او گفت که چند ردیف جلوتر از ما، آقای خامنه ای نشسته اند.

مادر که باورش نشده بود، گفت آقا که با هواپیمای معمولی سفر نمی‌کنند و پس از اینکه از حرف های دخترش قانع نشد، برگشت از من که لباس نظامی به تن داشتم سؤال کرد و گفت: واقعا ایشان آقای خامنه‌ای هستند؟ من هم گفتم بله.

باز پرسید: آن خانمی که پشت سر ایشان نشسته، همسرشان است؟ مجددا گفتم بله.

بعد اجازه خواست تا برود و با همسر آقا چند کلمه‌ای صحبت کند. می‌گفت می‌خواهم کمی با ایشان در مورد مشکلات پیری و بیماری که دارم درد دل کنم.

* ماجرای یک بسته میوه اضافی برای آقا

در یک سفر دیگر قرار شد حضرت آقا با پرواز ایران‌ایر بروند. مسئولان پرواز بعد از اینکه متوجه حضور رهبر انقلاب در این هواپیما شدند، علاوه بر خوردنی‌های معمول، که برای پذیرایی مسافران در نظر گرفته شده بود، یک بسته میوه اضافه هم برای ایشان آوردند.

آقا با دیدن این بسته میوه ناراحت شده و به یکی از همراهان خود اعتراض کردند که این بسته میوه را بردارند و ببرند.

در واقع ایشان اصلا اجازه نمی‌دهند که برای سفرهایشان تدارک خاصی دیده شود و معمولا در پروازها تنها با یک استکان چای (از همانی که به مسافران داده می‌شود) و یک کیک کوچک که از فروشگاه‌های بیرون تهیه شده از ایشان پذیرایی می‌شود و اجازه نمی‌دهند چیز دیگری به اینها اضافه شود.

 

منبع:فارس


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 12:58 :: توسط : تورج قیداری

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشورایی شویم و آدرس ashoora.10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 7771
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1